s90r Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Som topic. Noen som vet? Vil gjerne vite hvor langt jeg kan dra motorprosjektet før jeg må stappe inn bur i bilen. For det er ikke så veldig aktuellt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 du er seriøs når enn lure på karosseriet tåle, i staden for drivverket :respect Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
945 Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 noe sier meg at du vil være en av de første som finner det ut......er vel bare å kline til d :yodude: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Hehe, likte spørsmålet. :-D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Hehe.. Drivverket er ikke min største bekymring. Men det er kjedelig om karosseriet skal sprekke opp pga. momentet. Men er vel bare en måte å finne det ut på ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Litt offtopic men: Bolten som går inn i diffhuset og holder det høyre momentstaget tåler ihvertfall ikke mye! Flatet pedalen på 2. gir, så sa det pang, bolten knakk og hele bakakselen hang og slang. Bare med en B230FK med Vikingchip @ 0,9 bar. Svakhet det der, så pass på! Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Bare og helsveise en del skjøter da, et karroseri blir jo løent etterhvert når det blir brukt skikkelig, mye moment og masse herje kjøring så vil det vri seg litt etterhvert. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 960 karroseriet er mykt, merkes godt når man jekker opp bilen i et hjørne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Stv er hvertfall mye mykere en sedan. hatt 2 stv og har 2 sedaner nå. Helsveise ( eller punkte litt mer) hjelper en del. Har en politibil og de er sveiset litt ekstra noen steder. men utgangspunktet så er en 900 myk :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Fjærbeins stag, det staget under imellom rammevangene og stag ifra torpedo til fjærtårna, få på dette så hjelper det litt, ihvertfall på harde nedbremsinger, men extra sveisepunkter i plateskjøter må til for og få det stivt nok. Får vel ikke stag ifra torpedo til fjørtårna til 940, men det kan lages. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Helsveise ( eller punkte litt mer) hjelper en del. [...] Er en grunn til at rallybiler ikke helsveises i karrosseriskjøtene; man svekker materialet rundt på grunn av varmen. En helsveisa skjøt holder like bra som man er flink å sveise, men hva hjelper det når platene rundt begynner å sprekke opp? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Må visst bare prøves dette :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 noe sier meg at den bilen din blir et 8tall tilslutt Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Er en grunn til at rallybiler ikke helsveises i karrosseriskjøtene; man svekker materialet rundt på grunn av varmen. En helsveisa skjøt holder like bra som man er flink å sveise, men hva hjelper det når platene rundt begynner å sprekke opp? ELLER PUNKT LITT MER!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Blir vel sjelden helsveisa, men dra noen larver på 3-5 cm med samme mellomrom må til, fins vel ikke en seriøst bygd nasjonal bil i rally som ikke skjøtene er sveisa over, alikevel så blir karroseriene slitne etterhvert, får utrolig mye juling, men blir ikke helt det samme med en gatebil, blir ikke så mye hopping og slikt. Skal man ha det helt værst så er det og sveise over alt av skjøter, bygge et sinnsykt bur og så sveise dette i bilen igjen, sveise langs a stolper og sveise dørstrevere fast i kanalen og slikt, da får du et vridnings stivt karroseri. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.