Gå til innhold

7x13" og dimmensjon? + litt polo spm.. :)

Ranger emnet


Sn0mann

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

akkurat kjøpt meg noen Allycat felger, 7x13".. Det jeg lurer på er hvilken dekkdimmensjon skla jeg gå for?

Har noen dekk liggende : 145/80/13..blir dette jalla? hehe..

 

og:

 

har sett noen som har polo med firkantede lykter. Hva modell er dette? hentet fra G40? og hvor får man tak i slike? =0) spør mye her nå :P

 

Bilen det er snakk om er en Polo '83 Coupe, sølvgrå

 

håper noen har peiling på dekk og sånt :D

 

-sn0mann

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, hallaoen! jada, knall de felgene! =0) tok av gummien i dag, de var litt harde:p så har begynt å pusse på dem, skal bli kromkant og mørkt senter om en god tid fremover, tar sin tid :P

har vurdert å kjøpe nye dekk ja, på den poloen jeg har hjemme er dekk dimmen 145 | 80 | 13.. ikke så mye dekk på toppen igjen da :P

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo snomann !du bør kjøre 175*50-13 så får du strekk på dekket, så kjører du 80 senk det er en fint sammen

 

175/50-13 er ikke godkjent på breiere enn 6-13 lenger. Det har vært en del ulykker i Tyskland med 7-8x13 med 175/50-13 hvor beaden har løsnet fra felgsiden.

 

195/45-13 er bare noen mm bredere, men er bygd for å kunne strekkes

 

Kjørte selv med 175/50-13 på 6-13 og totalt 120mm senking. Da hadde katten ca 35-40mm klaring til asfalten

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

175/50-13 er ikke godkjent på breiere enn 6-13 lenger. Det har vært en del ulykker i Tyskland med 7-8x13 med 175/50-13 hvor beaden har løsnet fra felgsiden.

 

195/45-13 er bare noen mm bredere, men er bygd for å kunne strekkes

 

Kjørte selv med 175/50-13 på 6-13 og totalt 120mm senking. Da hadde katten ca 35-40mm klaring til asfalten

 

Faktisk viste en "Vergleichsgutachten" fra Dunlop i sin tid at selve slitebanen var så godt som identisk på disse to dekkene. Det var bare en marginal forskjell i bredden på dekkskuldrene; de var litt rundere. Har selv kjørt med både 195/45-13 Dunlop SP9000 og 175/50-13 Yokohama A539 og Dunlop-dekka så mer strekt ut. Grunnen er at Yokohama har veldig rette dekksider.

 

Uansett vil du ikke få allverden strekk på en 7"-felg. Jeg ville helt klart ha gått for 195/45-13 Dulop SP9000. De er gode å kjøre på og har fin fasong (slik vi som liker dorull-stuk vil ha).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestil 175 | 50 | 13 nå..så da får vi se hvordan det blir tilslutt =0)

Nedpussingen av felgene har jeg også begynt på. Den ene er nesten ferdig, og de 3 andre er også ikke så langt vekke fra lakkeringen.. Skal ha polert kant, med svart senter hvor de "stjernene" på felgen er også pusset ned, blir kanskje kewlt!

 

Men dem går på en polo, right? Har den med sånn rett hjulbue bak.. så kan bli spennende å få dem på gitt...

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestil 175 | 50 | 13 nå..så da får vi se hvordan det blir tilslutt =0)

Nedpussingen av felgene har jeg også begynt på. Den ene er nesten ferdig, og de 3 andre er også ikke så langt vekke fra lakkeringen.. Skal ha polert kant, med svart senter hvor de "stjernene" på felgen er også pusset ned, blir kanskje kewlt!

 

Men dem går på en polo, right? Har den med sånn rett hjulbue bak.. så kan bli spennende å få dem på gitt...

 

Jeg måtte valse med 6-13 ET 27, var så vidt det gikk. For 8-14 ET 20 måtte jeg bredde 20-25mm

 

Dumt av deg å kjøpe 175/50-13 når du ikke skal få det godkjent da......

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke ha det godkjent uansett,er ikke så nøye..på golfen har jeg 9x16 uten godkjenning...bryr meg ikke så mye med det..hvis jeg blir tatt, synd da selger jeg dem og skaffer meg 7x17" slik som før(som står i vognkort)..så bryr meg ikke om hva dem sier på biltilsynet..har så mye annet skrot på bilene som ikke er godkjent, så det går bra =0)

 

uansett, måtte du valse så mye altså? Du har en med "rett" hjulbue også? :| Var dette med senking? i såfall, hvor mye hadde du på den tiden? =0)

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett, måtte du valse så mye altså? Du har en med "rett" hjulbue også? :| Var dette med senking? i såfall, hvor mye hadde du på den tiden? =0)

 

Han har Steilheck som originalt hadde rett hjulbue, men hjulbuen hans bak er nå så valsa/ombygd at den nesten er blitt rund (men det ser fremdeles bra ut):D. Bilen var sikkert sluppet ned en 60-70mm bak, basert på øyemål. Tror neppe han har målt så nøye selv heller. Vi gamlegutta slipper ned det som trengs for at det skal se bra ut. Om det er 66,8mm eller 82,1mm spiller da mindre rolle;).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..sant nok det :P men får se hvor mye jeg tar den ned. Det blir ingen senking nå i år, men til våren blir det ombygging av denne bilen. Skal valse og senke den relativt langt ned. Planen er å bygge den til en old-school. Show, no go for the win =0)

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår