erst_4 Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 hei, jeg har et lite problem med min 21et, da jeg skal starte den, så tenner den ikke før idet jeg slipper nøkkelen igjen. Kan stå å dra den uendelig uten at d skjer noe, helt til jeg slipper nøkkelen. noen kloke hoder som vet hva det kommer av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Husker ikkje helt, men har B21et formotstand til coilen? Viss den har det bør du sjekke oppkoblingen av den, at coilen får spenning fra 16 kontakten på starteren når du holder nøkkelen i start posisjon. Mens du drar på starteren skal colien ha spenning utenom formotstanden og når motoren går vanlig skal strømmen til coilen gå igjenom formotstanden. Viss du ikkje har formotstand eller oppkoblinga av den er i orden kan det vere noe galt med tenningslås. Kontroler kontakter. Formotstanden mener eg skal ligge i hjørnet mellom høgre fjørtårn og torpedovegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Ikke formotstand. Men det er elektrisk tenning, vet ikke om det har noe å si? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Mål om du har 15 spenning imens du drar på starteren, Tror det er sikring 12, (blå/gul ledning) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 dårlig sprut i kaldstart dysa Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 dårlig sprut i kaldstart dysa Ser ikkje helt sammenhengen med det problemet han forklarer og kaldstartdysa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erst_4 Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 hehe, men har sjekka litt småtteri og sånn idag, og da jeg tar av ledningen som går fra coil til fordeler, for å sjekke gnisten, så er det dødt, helt til nøkkelen slippes, da slår gnisten over en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevrin Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Sjekk om du får spenning ut bak tenningslåsen til riktig tid og på riktig sted. Tror det kan være noe feil i kontakten bak på låsen. Høres ut som du mister klemme 15 når du vrir til startposisjon og får den igjen når du slipper nøkkelen tilbake i tenning TIL posisjon. Siter 87 240Turbo. lyst på 350hk. 99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P 99 Vectra B 2,0 16v CD stv. old volvos never die, they only go faster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Sjekk om du får spenning ut bak tenningslåsen til riktig tid og på riktig sted. Tror det kan være noe feil i kontakten bak på låsen. Høres ut som du mister klemme 15 når du vrir til startposisjon og får den igjen når du slipper nøkkelen tilbake i tenning TIL posisjon. Det har eg prøvd å forklart tidligere, men vist du måler på sikring 12 er det mye lettere å komme til enn og du skal måle bak på tenningslåsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg