Gå til innhold

Ett problem og et spørsmål 460

Ranger emnet


mr.jenssen

Anbefalte innlegg

Problemet først:

Sliter med giret. Er veldig som å røre i grøten, og sliter med å få den i revers, samt det er rent lykketreff om den havner i 1. eller 3.

Noen som kan kikke litt i verkstedhåndbok og se hvorden dette er bygd opp, og hvordan jeg kan fikse det?

 

Så til spørsmålet:

Skal montere alarm. Defa 800 eller noe. Noen som kan fargekodene til ledningene på tenningslåsen? Sånn at jeg får koblet meg inn på rette ledningene...

Skal også koble til original sentrallås. Stemmer det at det ikke er sentrallåsmotor på bakluka på disse, eller der min bare ute av funksjon?

Må få fjernstyring av sentrallås på denne, er et styr å låse opp på førerdøren OG på bakluka før man kan sette inn lilegutt og barnevogn og greier...........

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sentrallås motor til bakluka ja, så din er sansynligvis defekt. Er enkel sak å komme til

 

Du må sjekke staget fra girstanga og frem til girkassa, det har en tedens til å bli veldig slarkete etter en stund. Bare å få bilen på en bukk eller ei grav så finner du ganske raskt ut av det.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bilen på bukker i dag og fikk sjekket dette slarkete overføringsgreiene til giret. Så veldig trist ut denne patenten, men når jeg fikk strammet så var det faktisk en viss logikk. Prøvde først å justere et antall ganger på det festet som er i bunn av girstanga, men klarte aldri å treffe rett. Ble liksom hverken fugl eller fisk, verken revers eller 5.

Fikk så vridd unna gummibelgen på det fremste leddet, der var mutteren helt løs. Fikk strammet denne skikkelig, da ble det andre boller ja!

Da var det plutselig enkelt å justere på det bakre leddet, og nå er det som nytt. Skikkelig tight og fint, og girene er akkurat der de skal være. Så gjenstår det bare å feilsøke litt på sentrallåsdriveren i bakluka....

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår