Gå til innhold

Tips til dekk?

Ranger emnet


Ingrid

Anbefalte innlegg

Litt sent på året å kjøpe sommerfelger, lenge til du får brukt dem igjen.. Vær gøy og kjøp vinterdekk til 18-tommerne. Kurante vinterdekk, piggfritt, naturligvis, får du til ca 6000,- for 225/40-R18. Kjørte selv på Dunlop Wintersport M3 i fjorsesongen i den dimensjonen, i Tromsø, uten problem. Kjedelig å ha "stygg bil" halve året med trillebårhjul.

 

Sommerdekk er endel billigere, ned i rundt tusenlappen pr dekk. Sjekk ut Dekkonline.com for gode priser.

 

Ang vinterdekk så kan du se NAF Motors test av vinterdekk for 2005 her: NAF Motor

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i oslo er det lenge igjen til sommeren er over, ikke som i nord:P men uansett, like greit å kjøpe nå, er som oftest billigere også..

Når det gjelder dekkene på felgene, er det vel litt greit å vite hvor brede felgene dine er også =0) men ville tro 225 | 40 | 18. Ville gått for Toyo Proxes eller Dunlop SP serien, eller hvis man vil ha et billig og godt alternativ er Nankang noe som også er godt alternativ til dekk..

 

interdekk.no

dekkonline.com

 

er de nettbutikkene jeg ville anbefalt..

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok ikke, for 225 må du ha en felg som er 7,5" til 9" bred. 215/35-18 funker, det er 2,13% større enn original dimensjon (forutsatt at 195/55-16 er originalt, sjekk vognkort!) og dermed lovlig.

 

Goodyear Eagle F1 GS-D3:

 

gsd3.jpg

 

i 215/35-18 kommer på kr 5398,40 inkl moms og frakt hjem på døra di.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i oslo er det lenge igjen til sommeren er over, ikke som i nord:P men uansett, like greit å kjøpe nå, er som oftest billigere også..

Når det gjelder dekkene på felgene, er det vel litt greit å vite hvor brede felgene dine er også =0) men ville tro 225 | 40 | 18. Ville gått for Toyo Proxes eller Dunlop SP serien, eller hvis man vil ha et billig og godt alternativ er Nankang noe som også er godt alternativ til dekk..

 

interdekk.no

dekkonline.com

 

er de nettbutikkene jeg ville anbefalt..

 

 

Likevel, tross alt, så kommer vintern som et SJOKK på "alle" på det sentrale østlandsområdet, HVERT eneste år! Jeg gleder meg allerede til å lese og se bilder i Dagbladet hvor tullete østlendinger står med knust Audi i grøfta og ikke fatter hvorfor sommerdekkene ikke griper når det er 2 grader og is på E18. :D

 

Bytt dekk i tide, det er ingen skam i å kjøre piggfritt! :D

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok ikke, for 225 må du ha en felg som er 7,5" til 9" bred. 215/35-18 funker, det er 2,13% større enn original dimensjon (forutsatt at 195/55-16 er originalt, sjekk vognkort!) og dermed lovlig.

 

Goodyear Eagle F1 GS-D3:

 

gsd3.jpg

 

i 215/35-18 kommer på kr 5398,40 inkl moms og frakt hjem på døra di.

 

Ah, okei, takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel, tross alt, så kommer vintern som et SJOKK på "alle" på det sentrale østlandsområdet, HVERT eneste år! Jeg gleder meg allerede til å lese og se bilder i Dagbladet hvor tullete østlendinger står med knust Audi i grøfta og ikke fatter hvorfor sommerdekkene ikke griper når det er 2 grader og is på E18. :D

 

Bytt dekk i tide, det er ingen skam i å kjøre piggfritt! :D

 

Kult å kjøre på vinterføre med sommerdekk altså.. :drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Continental VikingContiContact 3 piggfri vinter dekk er helt råe! Hadde de på den game Primeraen. Hadde Pirelli Scorpion på Lightning også god piggfrie dekk, men likte Continetal dekka bedre.

 

På sommeren har prøvd litt forskjellige dekk. Kjører nå på de overnevnte Goodyear Eagel dekka. Det sitter bra og gode mot vannplaning. Eneste er at vis jeg drar litt kjapt i gang, begynner det å spinne, selv med firhjulstrekk, overasker meg noe, men sikkert noe med min kjøre stil også..

Falken FK 451 er også gode dekk til en grei pris, men støyer en del!

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel, tross alt, så kommer vintern som et SJOKK på "alle" på det sentrale østlandsområdet, HVERT eneste år! Jeg gleder meg allerede til å lese og se bilder i Dagbladet hvor tullete østlendinger står med knust Audi i grøfta og ikke fatter hvorfor sommerdekkene ikke griper når det er 2 grader og is på E18. :D

 

Bytt dekk i tide, det er ingen skam i å kjøre piggfritt! :D

 

høhø! :D vet, kommer selv fra hordaland så piggdekk er noe som er ofte brukt her :P snøen kommer nok rett rundt hjørnet nå (doooooh!!!):P

 

 

Forresten :

Er ikke dette litt feil forum å poste i? :klovn:

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår