Gå til innhold

TH700 gear

Ranger emnet


volvo264

Anbefalte innlegg

hei

har ein TH700 kasse som ikkje er i form, slurer grusomt i 2. giret. 1. og 3. giret osv fungerer slik det skal..

er de mykje arbeid og evt fikse dette her? eller bør den sendes til overhaling?

er vell ingen mulihet for convurteren er defekt?

 

er der nåken her som er 110% sikker på kor mykje olje som skal på ein slik kasse?

 

takker for alle svar

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljemengde er avhengig av hvor stor oljekjøler du har...

 

Hvis du ikke har demontert ei kasse før, er ei TH700 IKKE kassa å begynne med... Converteren er det nok ikkenoe gæli med, da hadde den vært like ille på alle gir.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okej, takker for svar..

 

holder på å montere 350kasse no. men skulla gjerne overhalt den 700 kassen, mykje bedre å kjøre med osv. men er no i grunne svindyrt å sende inn å overhale, har hørt de er 8-9tusen? hadde vert fint om nåken erfarne kunne ta på seg jobben for ein grei pris :jackinbox:

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okej, takker for svar..

 

holder på å montere 350kasse no. men skulla gjerne overhalt den 700 kassen, mykje bedre å kjøre med osv. men er no i grunne svindyrt å sende inn å overhale, har hørt de er 8-9tusen? hadde vert fint om nåken erfarne kunne ta på seg jobben for ein grei pris :jackinbox:

 

De fleste vil ikke ta i de med illtang :) si ifra om du skal kvitte deg med objektet... trenger deler :)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

th700 er kjent for å ikke holde så lenge. kommer litt ann på hvor aktivt:) man kjører. når det er sagt så er th700 mye mer kjørevennlig enn th350. har selv skaffa meg en th 700 som jeg har fått preppa(500hk)+hi-stall converter. denne skal jeg montere i camaroen min. th700 gir biln bedre aks + bedre drivstofføkonomi i forhold til th350. betalte selv 11-12store for arbeidet og delene, men det er verdt det . Anbefales:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

th700 er kjent for å ikke holde så lenge. kommer litt ann på hvor aktivt:) man kjører. når det er sagt så er th700 mye mer kjørevennlig enn th350. har selv skaffa meg en th 700 som jeg har fått preppa(500hk)+hi-stall converter. denne skal jeg montere i camaroen min. th700 gir biln bedre aks + bedre drivstofføkonomi i forhold til th350. betalte selv 11-12store for arbeidet og delene, men det er verdt det . Anbefales:)

 

snakket med ein som driver og overhaler automat kasser privat i går, han hadde vist nokk over 30års erfaring. han sa også at desse th700 kassene ikkje er so slitesterke. eg merket vertfall stor forsjell med å montere th350. savner gammle kassa ja. han karen skulle ha 10lapper cash for å overhale kassen min med garanti, og då kunne han forsterke den i tilegg..

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket med ein som driver og overhaler automat kasser privat i går, han hadde vist nokk over 30års erfaring. han sa også at desse th700 kassene ikkje er so slitesterke. eg merket vertfall stor forsjell med å montere th350. savner gammle kassa ja. han karen skulle ha 10lapper cash for å overhale kassen min med garanti, og då kunne han forsterke den i tilegg..

Kor den karen var i fra da?

Camaro cab her på forumet har nevnt noen tidligere som overhalte desse kassene mye rimeligere enn det.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor den karen var i fra da?

Camaro cab her på forumet har nevnt noen tidligere som overhalte desse kassene mye rimeligere enn det.

 

er frå ein liten plass som heiter leikong, priser varierer sikkert med han, med bekjent folk og tilfeldige kunder..men kan godt vere, at her er fleire som overhaler kasser rundt her. blei bare tipset om han som eg snakket om. husker desverre ingen namn

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår