volvo264 Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 hei har ein TH700 kasse som ikkje er i form, slurer grusomt i 2. giret. 1. og 3. giret osv fungerer slik det skal.. er de mykje arbeid og evt fikse dette her? eller bør den sendes til overhaling? er vell ingen mulihet for convurteren er defekt? er der nåken her som er 110% sikker på kor mykje olje som skal på ein slik kasse? takker for alle svar Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Oljemengde er avhengig av hvor stor oljekjøler du har... Hvis du ikke har demontert ei kasse før, er ei TH700 IKKE kassa å begynne med... Converteren er det nok ikkenoe gæli med, da hadde den vært like ille på alle gir. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 Hør med Torquflite, han er så glad i disse kassene :D Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 elller RATS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet September 15, 2006 Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 er det ikke peilepinne på th 700 da? oljemengden er optimal 1-2mm under maxstreket ifølge mine kilder! Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet September 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2006 okej, takker for svar.. holder på å montere 350kasse no. men skulla gjerne overhalt den 700 kassen, mykje bedre å kjøre med osv. men er no i grunne svindyrt å sende inn å overhale, har hørt de er 8-9tusen? hadde vert fint om nåken erfarne kunne ta på seg jobben for ein grei pris :jackinbox: Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 okej, takker for svar.. holder på å montere 350kasse no. men skulla gjerne overhalt den 700 kassen, mykje bedre å kjøre med osv. men er no i grunne svindyrt å sende inn å overhale, har hørt de er 8-9tusen? hadde vert fint om nåken erfarne kunne ta på seg jobben for ein grei pris :jackinbox: De fleste vil ikke ta i de med illtang :) si ifra om du skal kvitte deg med objektet... trenger deler :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camaro z28 Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 th700 er kjent for å ikke holde så lenge. kommer litt ann på hvor aktivt:) man kjører. når det er sagt så er th700 mye mer kjørevennlig enn th350. har selv skaffa meg en th 700 som jeg har fått preppa(500hk)+hi-stall converter. denne skal jeg montere i camaroen min. th700 gir biln bedre aks + bedre drivstofføkonomi i forhold til th350. betalte selv 11-12store for arbeidet og delene, men det er verdt det . Anbefales:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 th700 er kjent for å ikke holde så lenge. kommer litt ann på hvor aktivt:) man kjører. når det er sagt så er th700 mye mer kjørevennlig enn th350. har selv skaffa meg en th 700 som jeg har fått preppa(500hk)+hi-stall converter. denne skal jeg montere i camaroen min. th700 gir biln bedre aks + bedre drivstofføkonomi i forhold til th350. betalte selv 11-12store for arbeidet og delene, men det er verdt det . Anbefales:) snakket med ein som driver og overhaler automat kasser privat i går, han hadde vist nokk over 30års erfaring. han sa også at desse th700 kassene ikkje er so slitesterke. eg merket vertfall stor forsjell med å montere th350. savner gammle kassa ja. han karen skulle ha 10lapper cash for å overhale kassen min med garanti, og då kunne han forsterke den i tilegg.. Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Hvor mye olje da? med conv. og en vanlig liten kjøler? HAr hørt fra 6 til 14 liter olje, har selv hatt på 7 liter, og ser greit ut på pinnen. Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 14 liter er vel om converteren er tom. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 14 liter er vel om converteren er tom. kor mykje olje ligger i converteren da? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 snakket med ein som driver og overhaler automat kasser privat i går, han hadde vist nokk over 30års erfaring. han sa også at desse th700 kassene ikkje er so slitesterke. eg merket vertfall stor forsjell med å montere th350. savner gammle kassa ja. han karen skulle ha 10lapper cash for å overhale kassen min med garanti, og då kunne han forsterke den i tilegg.. Kor den karen var i fra da? Camaro cab her på forumet har nevnt noen tidligere som overhalte desse kassene mye rimeligere enn det. Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Kor den karen var i fra da?Camaro cab her på forumet har nevnt noen tidligere som overhalte desse kassene mye rimeligere enn det. er frå ein liten plass som heiter leikong, priser varierer sikkert med han, med bekjent folk og tilfeldige kunder..men kan godt vere, at her er fleire som overhaler kasser rundt her. blei bare tipset om han som eg snakket om. husker desverre ingen namn Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo245TIC Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Jeg kan muligens skaffe deg ei kasse som har gått ca 200 000 og fungerer fint til ca 4000,- hvis det er interessant!? Siter 1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8 1996 Toyota Hiace 2,4 2003 Peugeot 307SW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg