SSK Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Har en 240 glt -84 model, den svinger veldig lett til venstre og tungt til høyre. Noen som har vært borti detta problemet før?? Etter hva jeg har fått vite skal det gå ann å justere det, men jeg aner ikke hvordan, man måtte hvist ha noe spesial verktøy. Om noen har tips og råd, taes det imot med stor takknemmelighet :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Du kan justere servobalansen nede på tannstanga, det er en enkel sak å justere, men litt vanskelig å forklare uten bilder, da blir de mye skriving. Stikk innom Volvo i morgen og spør om de kan ta en kopi av boka der det er forklart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 AKKURAT sånn er min bil også!! Er du sikker på at alle tannstenger kan justeres da? SSK: Hvis du får tak i bilder fra volvo, er jeg EVIG takknemlig hvis du scanner de og sender til meg!! Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 AKKURAT sånn er min bil også!! Er du sikker på at alle tannstenger kan justeres da? SSK: Hvis du får tak i bilder fra volvo, er jeg EVIG takknemlig hvis du scanner de og sender til meg!! Meiner de er noen av de nyere ca.90mod. som ikkje kan justeres, men husker ikkje heilt hvordan det var. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Okei, men da skal nok min 80 mod funke bra :P Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asmo Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Jepp. Har samme problem her og. Bytta servoreima, og lurer på om det hjalp litt (det skjer nemlig ikke hver gang... :() Siter svensk stål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Jeg har også et problem med servoen noen ganger, ikke ofte. Det som skjer at at når jeg svinger til sidene, så vribrerer alt noe forferdelig... Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Jeg har også et problem med servoen noen ganger, ikke ofte. Det som skjer at at når jeg svinger til sidene, så vribrerer alt noe forferdelig... Sjekk stramminga på servoreima di, den er helt sikkert for slakk evt. skift den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Dårlig beskrivelse av servo balanse justering jeg hadde skrevet i en annen tråd: Skru av det lokket på undersiden av tannstaget, få noen til å holde i rattet mens du løsner mutteren som er inni der + låseblekket. Balansen justerer du ved å skru hylsa innover/utover. Gjorde dette selv når jeg monterete servo, funker gull. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSK Skrevet September 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Meget takknemmelig for så raske og gode svar :D Ovlov86: jeg skal se om jeg får tak i dem, så skal jeg scanne dem ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Sjekk stramminga på servoreima di, den er helt sikkert for slakk evt. skift den. Den er ny stram og nettopp skiftet... ikke den Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 om det rister fælt så er det et tegn på slitent system! altså pumpa di er sliten. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 om det rister fælt så er det et tegn på slitent system! altså pumpa di er sliten. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Har masse pumper liggende;) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 hva er det et tegn på, når den funker fint på kald, men etter litt kjøring, blir servoen "treg"? pumpe eller tannstang? ps. den må jobbe med litt bredere lefser enn originale. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg