safari Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Har en golf3 1.8GL 95 mod. Har lyst å få litt mere lyd ut av motor og eksos. Har lest inne på forumet at isteden for å skifte ut luftfilteret,så har folk borret hull i det gamle.....Noen som har noen erfaring ang. det? Gjerne legg ved noen bilder hvis dere har.... på forhånd takk...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Borret hull på boksen i en golf2 gti 16v jeg hadde, ble meget god lyd. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 er bare å kjøpe ett konfilter til 350kr så får du "bååp" lyd når du drar på :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 er bare å kjøpe ett konfilter til 350kr så får du "bååp" lyd når du drar på :) Hvor mye jobb er dette å montere, og hvor mye av det gamle må demonteres..? Har du også noe link til slike som passer på 1,8GL (ABS/ADZ-motorene) uten alt for masse egenmekk..? :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freeman Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 er bare å kjøpe et universalt konfilter.. så får du med gummiringer av forskjellig størrelse du kan ha inni.. fjern overste del av boksen og slangen som sitter på denne. Monter konfilteret direkte på slangen som skal på boksen. Siter Mine Bilder ser dere her: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1848081#post1848081 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 den feteste lyden får du faktisk ved å borre hull slik "trra" har gjort.. blir rå lyd.. ;) Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Marvil : se svaret til Freeman :) når det gjelder motorkodene du kommer med så er det helt gresk for meg :???: sier meg ikke såå mye :) eneste jeg vet at det er plug`n`play på 1,8l forgassermotorene..byttet på en vento for ikke så lenge siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safari Skrevet September 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Hvis jeg borrer hull i Boksen,får jeg da problemer med EU godkjenning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Hvis jeg borrer hull i Boksen,får jeg da problemer med EU godkjenning? Det vil du neppe få problemer med, er jo så mye annet som lager lyder i en bil at det neppe vil ha noe særlig å si. Så lenge det ikke går over den tillatte grenseverdien for støy så har du ditt på det tørre, men du vil få en betydelig mer markant sugelyd fra motor altså :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freeman Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 min begynte å smelle fra potta ved giring og av og til.. Jeg har vel den monotronic motoren 1,8 gl. uten effektanlegg eller noe.. Siter Mine Bilder ser dere her: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1848081#post1848081 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Hva med disse små slangene som er koblet til luftfilterboksen..? Regner med disse har en funksjon som må gjøres om på..? Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Letteste er og ta av hele boksen, og bytte ut adapterplata som sitter på luftmengdemåleren. Da blir enden "kon" og du kan sette på hvilken filter du vil, som er universalt. Har selv bestilt K&N filter hos kollevold, og adapter fra Raceland.no:thumb Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 den feteste lyden får du faktisk ved å borre hull slik "trra" har gjort.. blir rå lyd.. ;) Får man "mere" lydeffekt av å borre hull i luftfilterboksen, enn et vanlig Green/K&N filtere? :) Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 veit ikke hvor mye, men du får en lyd som er vanskelig å forklare.. spesielt fra bunnen av.. kan nesten minne litt om en humørsyk vr6.. hvertfall min.. Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 veit ikke hvor mye, men du får en lyd som er vanskelig å forklare.. spesielt fra bunnen av.. kan nesten minne litt om en humørsyk vr6.. hvertfall min.. Hehe, I got your point! :thumb Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg