Gå til innhold

Importere Corrado... Priser?

Ranger emnet


jonarv

Anbefalte innlegg

Er VELDIG stor forskjell på VR6 og G60. Hovesaklig pga. motovolum. Men import av VR6 koster i liket med G60 og 16V ca. det samme som å kjøpe i Norge. Forskjellen er bare den av utvalget i Tyskland er så vanvittig mye større, spessielt på VR6. Vet ikke hvordan det blir når det nye avgiftsystemet trer i kraft etter nyttår, men ikke regn med at det blir billigere. Corrado VR6 er jo slik en "uforunuftig og tåpelig morobil. FYSJ!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye avgiftssystemet? Tell me more please!

 

Jens og Kristin som skal forandre på avgiftsystemet for biler. Er vel ikke kommet så mye detaljert info om det, men mener å ha hørt at avgiften for motorvolum skal kuttes ut og den skal isteden beregnes ut ifra CO2-utslippet. Vet ikke hvordan dette vil påvirke bruktimport av Corrado og andre biler, men regner med at en VR6 har forholdsvis høyt CO2-utslipp. Uansett så blir det neppe billigere:angry: Når det gjelder nybiler så blir små blikkbokser med ca. 60-70 HK litt billigere, mens biler med OK sikkerhet, komfort og krefter blir dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker ideen med co-beregning. mye smartere enn det de har i dag. om det gjør kule biler dyrere, så er vel det litt kjipt, men det er jo mye mer logisk iallefall.

Må si jeg synes ideen høres ganske smart ut selv jeg, selv om jeg gjerne skulle ønske at biler med litt mer effekt også skulle blitt billigere!

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg synes ideen høres ganske smart ut selv jeg, selv om jeg gjerne skulle ønske at biler med litt mer effekt også skulle blitt billigere!

 

Er vel sånn at det fortsatt blir vekt og effektavgift, og volumavgift blir byttet ut med co2-avgift etter hva jeg har fått med meg fra media.

Holdt avstand - vi ruller - Follogutta

 

Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT

83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil)

--- follo.vwaudi-club.no ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EU har bedt norge om å fikse avgiftene sine, men det er jo snart 5 år siden.

De har enda ikke fått fingen ut og tipper d tar 5 år til før vi ser noe. Og det eneste vi kommer til å se er at de fete bilene bare blir enda dyrere :(

 

Lurer på om de måler co utslippet når en importere, da skal eg søren meg kjøre på rein kondensfjerner :D

 

Importere corrado er lite å hente på nå som de er blitt så gamle. Men utvalget er jo mye større i Tyskland enn her i Norge da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår