Oskorei Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Speedometeret viser null konstant, i tilegg til at 4x4-lampa lyser. Begge disse problemene dukket opp samtidig. Har sjekket sikringer... Noen hint til hva som er feil? Har disse to noen sammeneng? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oskorei Skrevet September 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 I tilegg forsvinner servoen en gang iblant, og viftereima kviner... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Bytt og stram reima til 4wd. Reima hyler siden den ikke kan drive både 4wd og servo samtidig, sannsynligvis pga at den er for slakk. Derfor mister du servo til tider. Gjort på 5min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oskorei Skrevet September 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Ok, takk for hjelpa! men har dette noen betydning for speedometeret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Nei det skal ikke ha noen sammenheng med speedometeret. Der kan det være mange ting som er årsaken, tror det lønner seg og få ett verksted til og se på det om du ikke er så dreven selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oskorei Skrevet September 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Vel, har stramma reima nå og hylinga forsvant. men 4x4 virker fortsatt ikke:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Bytt og stram reima til 4wd. Reima hyler siden den ikke kan drive både 4wd og servo samtidig, sannsynligvis pga at den er for slakk. Derfor mister du servo til tider. Gjort på 5min. no kødda du? ha heirt mykje drit om 4x4 drivverket til vectra/calibra men at det var reimdrift var nytt for meg :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 4WD systemet til Opel er langt i fra drit som alle skal ha det til. Det fungerer utmerket til det det er laget for, men på sånne biler som calibra og vectra er det ikke det mest stabile lenger nei. Mye grunnet dårlig vedlikhold, unge eiere som rivstarter bilen og tvinger bilen ut i sladd og det at bilene er gamle og slitne, SENKING uten og justere cambervinkelen er en sikker død(ikke bare på opel, men på alle fordelingskasser). Men kommer du over en godt vedlikeholdt bil er 4wd gullegodt, MERK: til det det er laget for, altså fremkommelighet! Og kan ikke akkurat si at selve 4wd er reimdrevet, men magnetventilen og trykkakumulatoren er drevet av servoen, dermed oppstår det ofte problemer med og holde 4wd og servostyring samtidig når servoreima begynner og bli gammel og slitt. Oskorei: Prøv og les av feilkoder til 4wd, står forklart hvordan det gjøres på http://www.calibra.no Bare søk så finner du det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oskorei Skrevet September 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Har lest av feilkoder, fikk opp kode 12 og 31. men det er vel de som skal være der... Skal gjøre litt mer leting etter feil imorgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oskorei Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Ups, leste av feilkoder på motor, ikke 4x4. Fikk opp feilkode 24: ingen hastighetssignal. vil det si at 4x4 ikke virker fordi speedometeret viser null? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Er nok det som er grunnen, har du digitalt speedometer eller analogt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oskorei Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Har digitalt ja. Har prøvd å plukke ut speedometeret, men fikk det ikke til. fikk skrudd løst det, men var ikke plass til å ta det ut... Hvor finner jeg foresten ECU til 4x4? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 ECU til 4wd ligger ca under rattet/dashbordet på førersiden (om jeg ikke husker helt feil) Tviler uansett på at det er der feilen din ligger, ett skudd i blinde... Men jeg tror det er pulsen på girkassen din som ikke sender ut tilstrekkelig signal til km-telleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oskorei Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 ok, hva må i såfall til for å fikse det da? Har ikke så mye peiling på akkurat dette:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Sitter på girkassen og gir signal til km-telleren, men som sagt tipper jeg kun i blinde! Lever heller bilen til ett opel verksted, de finner iallefall feilen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg