Gå til innhold

Kjøpt meg en 70-talls Skoda 120 GLS

Ranger emnet


Spangen

Anbefalte innlegg

Var to fine Ladaer du hadde der! :) Ikke ofte man ser sånne i den tilstanden der, kan man trygt si..

 

Skodaen kommer på veien til våren igjen når sommerdekk kan brukes og Statens Saltvesen har lagt opp driften for sesongen.

 

Planen er å ta Skodaen til Tyskland, Tsjekkia og Slovakia neste sommer, så om noen er interessert i å muligens organisere en tur sammen bør vi klare å få til noe.. :)

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Den eksostuten var sveiset på de orginale pottene. Jeg har ikke klart å oppdrive en slik. Den eneste gangen jeg har sett en slik er på en 74-modell på treffet i Tyskland i høst. Lykteglass har jeg liggende her, dem kan du få kjøpt. Står det forresten CCCP eller Poland på glassene?

Men svenskene hadde en helt annen potte på disse bilene. Med 90 graders bøy rett ned i bakken. Jeg driver å samler på bilbrosjyrer og denne bøyen er vel på alle bildene av bilene i brosjyra (mener jeg å huske).

 

Skal få sjekket hva det står på lykteglassene - så kjøper jeg glassene av deg.

 

Vi burde jo skille ut denne Lada-tråden fra Skoda-tråden.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den grønne kommunistbrakka var seriøst dødslekker. Herlig farge, senket og hvite felger med blanke kapsler.

 

Kjørte forresten rundt i Skoda 120 LS på begynnelsen av 90-tallet. Motor fra en løpskjørt 130, ei 2"-potte på tvers under bakfangeren og 6 ultrabillige ekstralykter i fronten i tillegg til de 4 standardlampene. Dessverre ble den slukt av bilcrossen før jeg innså hvilken perle jeg var innehaver av...

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Men svenskene hadde en helt annen potte på disse bilene. Med 90 graders bøy rett ned i bakken. Jeg driver å samler på bilbrosjyrer og denne bøyen er vel på alle bildene av bilene i brosjyra (mener jeg å huske).

 

Skal få sjekket hva det står på lykteglassene - så kjøper jeg glassene av deg.

 

Vi burde jo skille ut denne Lada-tråden fra Skoda-tråden.

 

... plutselig går det troll i ord! :klovn: :wonder:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Spangen og Turbo Knut: Vet ikke om Skodaprosjektene har sovnet inn helt for vinteren? Saken er i alle fall at det på Br. Kristiansens i Elverum nå står tre Skodaer å plukke deler fra. To 120 og en 130, i samme identiske lysebrune farge. 130'n har veldig fine seter (blå/lilla), og 5-trinns kasse.

 

Er forresten kanskje på jakt etter en Rapid. Ingen ting konkret enda, men det går mot at jeg selger den røde Lada 2105'n og starter jakt på en "sportslig" Rapid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har ingen "mekkeplass" med varme, så Skodaen står trygt og venter på varmere tider i den tørre og gode låven hos en nabo.

 

Men jeg skal komme meg en tur på høggern der en dag ja, noen som har lyst/anledning til å være med? :) Et gulvteppe (da sikkert hele interiøret med det samme), spesielt rattet og et varmeapparatregister er ihvertfall noe jeg bør ha.. :)

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

jeg kann sikkert vere med er artig med sånne biler gitt godt og plukke ta non deler og ha liganes kansje en motor og overhale sån at man er sikret fine lange kjøreturer i en øst-sone bil er fra Løten je har vert der og henta non deler att samaran min og ser etter deler til den andre ladan min og. Men det skulle vært artigt å ha en rapid som du sier Lada2103 og den turen dere snakker om den bare må det bli no av til neste sommer for da har jeg lappen og antagelig ferdig med 1600 og mulig en anna lada heh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår