Gå til innhold

ca. straff på utforkjøring*?

Ranger emnet


Sower

Anbefalte innlegg

da har hele familien plutselig gått helt imot meg, og tror jeg er en fare for alle andre rundt meg om jeg kjører mere bil bare pga. jeg kjørte utfor med en volov i en av byens mest grusete og smale veier... o.O

 

tror jeg nesta bare må ta imot dette forelegget siden purken har dette synet på ulykker.... når jeg tenker tilbake så er jeg meget sikkert at batteriet kobla seg ut igjen å mot svingen pga alle hulla i bakken, og da har vi et bremseproblem... hele dagen der var det batterifeil... -.- men men, shit au.. dommen har kommet så si...

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

begge deler seff... hva tror du om norsk lovverk egentlig? ;)

Hehe:D Jeg har vel egentlig bare solskinnshistorier å komme med når det gjelder pol'ti. Når det gjelder min religiøse overbevisning er den heller tynnslitt etterhvert...etter såpass mange tråder her inne om enkelte onklers oppførsel.

Den historien jeg likte minst/mest er nok denne, om jeg skulle valgt en spesiell. Dette eventyret endte (tro det eller ei) med tre måneder uten lappen, og 4k i bot.

PS: tråden er stengt på trådstarters oppfordring.

 

Men, som en annen sa: det er helt teit å gi deg straff for et uhell.

Og la familia: send dem trusler om at du gjør dem arveløse:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vore uheldig her ja... Ser ut som om det bare er å godta straffen.

 

Var sjølv ute for ein lignende situasjon for noen uker siden. I en lang venstresving etter en avkjøring fra hovedvegen, inn mot en rundkjøring

 

Jeg holdt ikke spes høg fart, men farta var høg nok til att bilen slapp og før eg visste ordet av det var eg rundt og stod plutselig med halve bilen utenfor vegen, baklengs....

 

Prøver å komme meg opp igjen men finner fort ut att jeg står fast...

 

Det første jeg tenker er jeg må komme meg til helvette vekk og opp av grøfta. Politiet her i området tar lappen over en lav sko....

 

Heldigvis fikk jeg hjelp av en gubbe med stor mercedes med en gang.

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke godtatt.. om du godtar blir du pult av politiet.

 

Du må ikke ta oppkjøring for 4 mnd.. det er 6mnd og lenger.

Når jeg kjørte ut med 240`n min mista jeg bare lappen i 3 uker...

Org 90A 14,4v reg + Stinger SP1000

Pioneer DEH77mp :-)

Velocity VR450 2x150w + Phonocar Mono 1x1200w

Seas Lotus Performance + DY 9410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man hatt et regelrett uhell, er det selvsagt merkelig at man skal bli straffet for det. Moralen må være å aldri ringe politiet med mindre det er personskade, og ellers nekte for alt de serverer deg. Å straffe folk fordi de havner i grøfta pga. store hull i veien som knekker bilens forstilling, eller at man punkterer og havner i autovernet er ikke akseptabelt. Men det er vel lettere å 'ta' bilister enn tjuvpakk og voldsmenn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ringte ikke purken, det var en snill og søt forbigående som gjorde.. og gud veit hva jeg gjør med'n om jeg finner ut hvem det var..... -.-

 

DiamantsvartE30: anmeldte de deg ikke? gikk du til sak? hva pokker liksom? jeg får jo garantert 4 mnd..... hva gjorde du.? fortell meeer før det blir morgen..!!! xD

 

"Du må ikke ta oppkjøring for 4 mnd.. det er 6mnd og lenger."

 

står full oppkjøring på forelegget.... er det noe regel du kan henvise til dette på? >.O så kan jeg skallepule politiet litt, og kanskje endre forelegget :D

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begyner det å bli LENGE siden jeg mistet lappen da men da jeg mistet den fikk jeg også beskjed om at hvis du mistet lappen i 6 måneder eller mere iløpet av prøvetiden måtte du ta teori og oppkjøring på nytt. Under 6 måneder fikk du den tilbake i posten når tiden var ferdig "sonet". Men som sakt det er over 8 år siden jeg mistet den så mulig det er kommet nye regler.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår