magggi Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 det kommer en høy tikke lyd fra motoren min. er det noe jeg må få sett på med en gang, eller er det bare jeg som er over følsom?? MVH. Maggi Siter VW Golf 1 Cab 1982 (solgt) Volvo v40 2002 (solgt) Audi 80 cab 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Tikking er standard det på eldre audi's;) Kommer og går det? Isåfall har nok ventilløfterne dine gått sine mil, men er ikke kritisk fordiom, du kommer nok i havn om du kjører på med motorrens og ventilrens (fåes på bilxtra, etc) og fyrer opp igjen med frisk og ny 10-40 delsynt. Har gjort dette ved flere anledninger med det resultatet at man sitter igjen med nada tikking, iallfall en goood stund. Da med valvoline sin 10-40semi. Er det ikke løfterne er det nok snakk om en vakum-pumpe-dings som er på slike motorer... Dette må isåfall noen andre forklare deg da jeg ikke har vært borti de selv. (tatt i betraktning at du har 2.3 10v 5'mer maskin) Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magggi Skrevet September 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Takk skal prøve det Siter VW Golf 1 Cab 1982 (solgt) Volvo v40 2002 (solgt) Audi 80 cab 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Kan også være olje, kanskje bilen din er moden for olje skift. Dette hjalp på min og flere her på forumet.. Så da har du litt å prøve ut :) Lykke til Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Du kan jo prøve å skifte olje og oljefilter. åsså har du oppi litt oljetilsetting, hjalp på min når den tikka ;) Siter 98 Audi a6 1,8tq 92 Vw Passat 1.9tdk 82 MB Gelenderwagen 300Td X 85 Audi 100cs quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magggi Skrevet September 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 kanskje litt mongo å spørre om men, hva mener du med oljetilsettning? hvor skal det enn i motoren? Siter VW Golf 1 Cab 1982 (solgt) Volvo v40 2002 (solgt) Audi 80 cab 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 har/hadde også problem med tikking på min 88`1.8E, det er nok ventilløfterene, men det hjalp med en gang og bytte olje, brukte mineralolje, ettersom bilen min har gått langt og det er anbefalt. Har brukt delsyntetisk og syntetisk før og det har tikket mye, selv med en gang etter oljeskift! Med mineraloljen har jeg ikke hørt noe før nå faktisk, 5.000 km etter oljeskift. Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magggi Skrevet September 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 hva er anderledes med mineral- enn syntetisk/delsyntetiskolje. hva koster de forskjelige oljene??? Siter VW Golf 1 Cab 1982 (solgt) Volvo v40 2002 (solgt) Audi 80 cab 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leba Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Etter det jeg har skjønt går det på blandiga i olja, viskositeten eller noe.5/40. 15/40, 10/30 5/30 osv... Mineral olje er den billigste...de andre avhenger litt av merket og hvor du kjøper.... Arrester meg hvis jeg har feil noen..hehe:P Siter 03 Audi A4 1.9 TDI Avant (Til salgs) 95 BMW E36 320i Cab (Solgt) 98 BMW 318i Touring (Solgt)),96 VW Golf III Cab (solgt),89/90 VW Golf II 1.8 GL (solgt),95 Ford Escort XR3i Cab (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magggi Skrevet September 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 byttet olje idag, hører ingenting nå. takk for hjelpen!!! MVH Maggi Siter VW Golf 1 Cab 1982 (solgt) Volvo v40 2002 (solgt) Audi 80 cab 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Må bare få sagt det... Om motoren tikker og lyden kommer fra løfterene, ja da kan lyden fjernes ved å skifte til tykkere olje (mineralolje). Men... den permanente løsningen på problemet er ikke å gå over til dårligere olje! Det man egentlig burde gjøre er å skifte løfterene, det er disse som er modne for utskifting, ikke gå over til en dårligere olje. Kanskje en litt dum og overdrevet sammenlikning, men om motoren tikker fordi den er tom for olje, da går man ikke å henter hørselvern i stedet for å fylle på olje!!! ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar1987 Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 audi og tikking er som sommer å øl...det hører sammen! Siter Life's a bitch and then you die... 91 Audi Coupe Quattro 20v x 86 Golf GTi 16v x 89 Audi Coupe Quattro x 87 Lada 1500 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 audi og tikking er som sommer å øl...det hører sammen! Og hva da med VW som kjører rundt med akkurat de samme motorene som Audi? Motorene skal ikke tikke :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar1987 Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 hehe sa du samme? så vidt jeg vet har GTi en min 4 sylindere og 16 ventiler. Og jeg mener å huske at Audien hadde 5 sylindere og 10 (dessverre) ventiler dragcar Siter Life's a bitch and then you die... 91 Audi Coupe Quattro 20v x 86 Golf GTi 16v x 89 Audi Coupe Quattro x 87 Lada 1500 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 hehe sa du samme? så vidt jeg vet har GTi en min 4 sylindere og 16 ventiler. Og jeg mener å huske at Audien hadde 5 sylindere og 10 (dessverre) ventilerdragcar Mange VW har rekkefirere med 8 og 16 ventiler, og de samme motorene kan du finne i mengder av Audi. For å spørre, har du f.eks. aldri hørt en Golf med mye tikkelyd fra motoren? ;) Og.. VW har også 10v rekkefemmere i f.eks. Passat. Siden du vet best... Hva er forskjellen på topper fra 8v rekkefirere fra VW og Audi? Mener du at en slik topp fra Golf 2 ikke passer i en Audi 80 type 89? Snakker da om 1.6, 1.8 og 2.0 8v rekkefirere... Krever svar :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.