Gå til innhold

tikking i motor

Ranger emnet


magggi

Anbefalte innlegg

Tikking er standard det på eldre audi's;)

 

Kommer og går det? Isåfall har nok ventilløfterne dine gått sine mil, men er ikke kritisk fordiom, du kommer nok i havn om du kjører på med motorrens og ventilrens (fåes på bilxtra, etc) og fyrer opp igjen med frisk og ny 10-40 delsynt.

 

Har gjort dette ved flere anledninger med det resultatet at man sitter igjen med nada tikking, iallfall en goood stund. Da med valvoline sin 10-40semi.

 

Er det ikke løfterne er det nok snakk om en vakum-pumpe-dings som er på slike motorer... Dette må isåfall noen andre forklare deg da jeg ikke har vært borti de selv. (tatt i betraktning at du har 2.3 10v 5'mer maskin)

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har/hadde også problem med tikking på min 88`1.8E, det er nok ventilløfterene, men det hjalp med en gang og bytte olje, brukte mineralolje, ettersom bilen min har gått langt og det er anbefalt. Har brukt delsyntetisk og syntetisk før og det har tikket mye, selv med en gang etter oljeskift! Med mineraloljen har jeg ikke hørt noe før nå faktisk, 5.000 km etter oljeskift.

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har skjønt går det på blandiga i olja, viskositeten eller noe.5/40. 15/40, 10/30 5/30 osv... Mineral olje er den billigste...de andre avhenger litt av merket og hvor du kjøper....

 

Arrester meg hvis jeg har feil noen..hehe:P

03 Audi A4 1.9 TDI Avant (Til salgs)

95 BMW E36 320i Cab (Solgt)

98 BMW 318i Touring (Solgt)),96 VW Golf III Cab (solgt),89/90 VW Golf II 1.8 GL (solgt),95 Ford Escort XR3i Cab (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få sagt det... Om motoren tikker og lyden kommer fra løfterene, ja da kan lyden fjernes ved å skifte til tykkere olje (mineralolje). Men... den permanente løsningen på problemet er ikke å gå over til dårligere olje!

Det man egentlig burde gjøre er å skifte løfterene, det er disse som er modne for utskifting, ikke gå over til en dårligere olje.

 

Kanskje en litt dum og overdrevet sammenlikning, men om motoren tikker fordi den er tom for olje, da går man ikke å henter hørselvern i stedet for å fylle på olje!!!

 

;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe sa du samme? så vidt jeg vet har GTi en min 4 sylindere og 16 ventiler. Og jeg mener å huske at Audien hadde 5 sylindere og 10 (dessverre) ventiler

dragcar

 

Mange VW har rekkefirere med 8 og 16 ventiler, og de samme motorene kan du finne i mengder av Audi. For å spørre, har du f.eks. aldri hørt en Golf med mye tikkelyd fra motoren? ;)

Og.. VW har også 10v rekkefemmere i f.eks. Passat.

 

Siden du vet best... Hva er forskjellen på topper fra 8v rekkefirere fra VW og Audi? Mener du at en slik topp fra Golf 2 ikke passer i en Audi 80 type 89? Snakker da om 1.6, 1.8 og 2.0 8v rekkefirere...

 

Krever svar :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår