Gå til innhold

Bertone's Combo - Oppdatert: 403hk!

Ranger emnet


Bertone

Anbefalte innlegg

1995 Opel Combo, utseende originalt bortsett fra en stygg frontfanger, noen bulker og hvite blinkers på siden.

combo_valer.jpg

C20LET fra Calibra Turbo med Auto-Verdi smidde råder, smidde Mahle overdim. stempel, underspyling, porta topp, DTA S60 Pro datasprut, 630cc dyser, Walbro bensinpumpe, større intercooler og åpent luftfilter. 3"/2,5" rustfritt Ferrita eksosanlegg. Aluradiator til Chevrolet SB.

6-trinns Getrag F28 fra Calibra Turbo med Quaife ATB diff og M-Tech drivaksler. Sachs racing trykkplate og Spec sinterlamell.

Calibra Turbo bremser foran med Black Diamond skiver og Ferodo DS3000 klosser og stålomspunnede slanger, racing bremsevæske. Skal bygges om til skiver bak etterhvert.

Bilstein Sport dempere foran og Superflex foringer.

Borbet 7x15" med piggfrie vinterdekk bak og Toyo gateslicks foran. (Bakfelgene på bildet er lånt fordi jeg ikke fikk kjøre på Våler med piggfrie v.dekk)

Kadett GSi 16v stoler inni og instrument med turteller.

x Opel Lotus Omega, prosjekt

x Opel Zafira OPC

x Opel Combo 2.0 16v turbo

x Opel C20LET 684hk (dragracemotor under videre bygging)

x BMW S38B38 (turbobygging pågår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor mye ligger effekten på i denne rakkern? Gikk jo GODT.

350hk?

Ca. 240hk som den har gått siden jeg satte i motoren. Med datasprut og litt nye mods vil jeg anta ca. 300hk. Om jeg trenger mer er det bare å sette på større turbo, alt er gjort klart for dette.

x Opel Lotus Omega, prosjekt

x Opel Zafira OPC

x Opel Combo 2.0 16v turbo

x Opel C20LET 684hk (dragracemotor under videre bygging)

x BMW S38B38 (turbobygging pågår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv i fåreklær til de grader!

Det som er litt av meninga, men den egentlige meninga var at bruksbilen gikk for dårlig så jeg måtte friske den opp litt:) Hadde egentlig tenkt 16v som er akkurat passe i en slik bil, men så fikk jeg tak i en LET så billig at det ble den i stedet. Hvis ikke hadde jeg definitivt gått for XE.

x Opel Lotus Omega, prosjekt

x Opel Zafira OPC

x Opel Combo 2.0 16v turbo

x Opel C20LET 684hk (dragracemotor under videre bygging)

x BMW S38B38 (turbobygging pågår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker EU-godkjent før ombyggingen skjedde:) Får vel et lite hinder igjen om et godt års tid, men det får vi ta når det kommer.

 

 

godkjent skal man nå vel klare å få det? så lenge bremsene er på plass.. går jo et par godkjente combo'er i tyskland med trimma LET.. så kansje bare ringe Tüv å snakke med dem? :) har sikkert noe papirer liggende dem.. ;)

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

 

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare sett Combo med XE i Tyskland, derimot to Comber med LET i Polen. Den ene har mer effekt enn meg, men det varer ikke lenge :D

 

TUV kan sikkert godkjenne bilen, men jeg gidder ikke bruke 15-20,000kr på dette. Papirer får du ikke til denne bilen bare ved å bestille, du må nok ned med bilen til TUV i Tyskland.

x Opel Lotus Omega, prosjekt

x Opel Zafira OPC

x Opel Combo 2.0 16v turbo

x Opel C20LET 684hk (dragracemotor under videre bygging)

x BMW S38B38 (turbobygging pågår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår