SHN-Motorsport Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 91 modell F blokk kontra ET blokka? hvilken er stærkest! 91 modell F motor har vel sterkere råder kontra 87 modell siden i 88 kom det sterkere råder? Har hørt noe om at b230 fra 84-88 var såkalt lavfriksjonsmotor. Hva vil det stå på blokka om den har underspyling og hvordan ser man inni motoren at den har underspyling. dvs hvordan ser dysene ut! Vil et oppsett med 88+ råder ET stempler og 531 topp være holdbar med trim opptil 250-300hk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 85-87= hold deg unna! 88-90/91= Bra blokk og veiv, men dårlige råder 90/91= Bra motor. Skal tåle borti 350 hk med riktig map Underspyling kom i 93 sammen med runde tenner på kamreima. Da står det en "L" på registerdekselet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 ossen er det med ET 85 mod? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 ET er sprekest orginalt, men definitivt den minst holdbare også:) Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 om du har delene du har nevnt her, så bruk alt ifra 91modellen, og toppen fra ET motoren..det blir det beste.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 well kan jo ikke bruke stemplene fra F motoren siden den har 1:9,8 komp orginalt! (ifølge en nettside jeg så på) er ikke en FT motor men en F... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 ET fra 84 og nedover er bra motor, svak blokk men med sterk innmat som tåler juling. (Er foresten B23 og ikke en B230, noe som tilsier annen veiv ol) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 ET fra 84 og nedover er bra motor, svak blokk men med sterk innmat som tåler juling. (Er foresten B23 og ikke en B230, noe som tilsier annen veiv ol) Er ikkje alle som skal ha 600hk, og til normal trimming (250-300hk) er ikkje blokka på B23 noe problem. Men det er en del folk på dette forumet som tror du MÅ ha B230FK/FT på alt over 150hk, fordi dei har lest det her. Er ikkje så mange av dei som snakker om hvor svak ei 23-blokk er som faktisk har blåst ei blokk, men det høres litt tøft ut med FT-blokk da......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Er ikkje alle som skal ha 600hk, og til normal trimming (250-300hk) er ikkje blokka på B23 noe problem. Men det er en del folk på dette forumet som tror du MÅ ha B230FK/FT på alt over 150hk, fordi dei har lest det her. Er ikkje så mange av dei som snakker om hvor svak ei 23-blokk er som faktisk har blåst ei blokk, men det høres litt tøft ut med FT-blokk da......... Og som oftes er det en råde som er knekt av som tar livet av blokka. Leste om en som drev dragracing med B23 turbomotor. Han forsøkte litt med div ting, og kom frem til at om de får riktig kjøling så holder de lengre enn toppen. (dvs toppen sprakk før blokka) Så skal det sies at han ladet en god del på de motorene sine.:iconsm Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Og som oftes er det en råde som er knekt av som tar livet av blokka. Leste om en som drev dragracing med B23 turbomotor. Han forsøkte litt med div ting, og kom frem til at om de får riktig kjøling så holder de lengre enn toppen. (dvs toppen sprakk før blokka) Så skal det sies at han ladet en god del på de motorene sine.:iconsm Da er vi enige da, B23 blokk er ikkje noe problem for vanlig folk. Det er bare det att folk tror de bokkene sprekker med en gang du lader litt. Det er ikkje blokka sin feil når en halv m-råde tar en tur ut og de fleste som bygger motor skal ikkje drive med drag race. Går nok litt dårlig med FT-blokk og viss en råde ryker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrLucky83 Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Er nå engang sånn at b23et blokken er den mest solide av rødblokkene.. Siter -+- Drift Fury -+- Volvo740 Bmw e30 320 M5 motor Mercedes 190e V8 (nye prosjektet) -+- Drift Fury-+- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 here skjeier det ut.... ikke overraskende... men denne tråden er vel egentli ganske så avslutttet siden jeg har fådd svar det jeg lurte på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.