Gå til innhold

s4nd3r`s 740

Ranger emnet


s4nd3r

Anbefalte innlegg

Du tester da seff hjernene fra bilen din i en anen bil. Bytter ikke dyre dingser som det der bare for å teste. Formotstandene kjøper du, slik oeb sier, på elfa og lodder sammen selv. Koster vel rundt 200kr det.

 

Stemmer, tenkte ikke så langt :P heh..

 

Men jeg hadde vertfall ville testa alt dette før jeg (aldri hadde gadda å montert forgasser) hadde begynt å bytte ut inspruten med andre ting.. Er ikke så mye i det helder da..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

denne formotstanden alle snakker om... hvor befinner den seg? og hvordan ser den ut? (ca. størrelse?)

 

lurer fært på om jeg har en slik formotstand på min B230F motor oxo? (snakker om en 740 90mod)

 

og noen som vet hvor mange Ohm denne er på?

1990 mod 740 GL (B230F)

 

kjøper gjerne B230FT eller delebil med B230FT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne formotstanden alle snakker om... hvor befinner den seg? og hvordan ser den ut? (ca. størrelse?)

 

lurer fært på om jeg har en slik formotstand på min B230F motor oxo? (snakker om en 740 90mod)

 

og noen som vet hvor mange Ohm denne er på?

 

Tror ikke det er lav ohms dyser på F motorer, er kun turbo som har det, om jeg ikke tar helt feil..

 

Mvh,

Fredrik :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alltså vis jeg vil bytte over til "Turbo dysene" (som jeg tror er grønne i fargen i steden for gule som mine er nå) så må jeg sette på formotstand et eller annet sted oxo? vis ikke ryker hjerna mi?

 

hvor skal denne formotstanden sitte i dette kretsløpet i så fall a?

 

noen som har lyst til å forklare meg sprøyte mengde å kanskje litt fargekoder på disse Volvo dysene? mine er nå gule, å jeg har sett 940 med B230FT motor som har grønne dyser

1990 mod 740 GL (B230F)

 

kjøper gjerne B230FT eller delebil med B230FT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal lære meg detta ;)... å jeg har planer om B230FT en gang i tiden freomver da vuttu... har så lyst til å kunne sole meg oppe på deres nivå oxo ;)

 

la meg si det slik, jeg har interesse for Volvo-kunnskaper

 

kan da vel ikke skade å kunne en hel del om ting å tang, selv om man ikke har det i øyeblikket?

1990 mod 740 GL (B230F)

 

kjøper gjerne B230FT eller delebil med B230FT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal lære meg detta ;)... å jeg har planer om B230FT en gang i tiden freomver da vuttu... har så lyst til å kunne sole meg oppe på deres nivå oxo ;)

 

la meg si det slik, jeg har interesse for Volvo-kunnskaper

 

kan da vel ikke skade å kunne en hel del om ting å tang, selv om man ikke har det i øyeblikket?

 

Vis det er noe du vil vite mer om, kan du prøve søkefungsjonen, har vært snakket om det aller meste her fra før.. Er ikke vits å spørre flere ganger om noe som har vært snakket om før..

 

Men prøv søkefungsjonen, kansje du kan lære noe der fra :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kor masse det koste for datasprut då ??

 

ca 4000 / 5000 kr. for ett rimlig ett... :)

 

http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtii-engine-management-system-wpcb3-assembled-unit-p-65.html

 

og du må ha ei kabel matte...

 

einaste eg ikkje forstår heilt enda, er og lage til gnisten. det ledningsnettet er det kun en pin ut til tenningssignal, og du må ha 2, så 1,4 tente og 2,3 tente likt.. kjøre med 2 coila..

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

huff, no blei volvoen av skilta.. :( er ikkje vits og betale for en bil som ikkje går,

 

og ny bilen er handla... :) en 2er golf. hehehehehehehehehe.. LOOL............. huff, men det er heilt ny cluch på den.. :P og eg betalte 1000kr for den, og det var skilt på den. trur ikkje den musa som eigde bilen viste att vrak panten er på 2000 kr no.. :P hehehehe..... flax for meg.... billig bruks bil.

 

blir ikkje skilt på volvoen no, før eg har bygd opp ny motor, og lakka den svart. fe sjå ka motor eg putta oppi den, om det blir 8v eller v8... :)

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår