Gå til innhold

Sunny GTi 2.0 - Prosjektet mitt


SunnyGTi2.0

Anbefalte innlegg

Originally posted by zlinky

liker det du gjør med bilen din! synes du burde ta nytt bilde av den til avataren :)

 

hvis du skal ha den originale grillen, hva med å bare ta av nissan merket? :)

 

Takker ;)

Nytt bilde til avataren kommer så fort jeg får lakkert de småtingene som skal lakkes slik at jeg kan få bilen hjem igjen.

 

Dersom jeg bare fjerner nissan-merket foran vil det være to små hull som må sparkles, og grillen på lakkeres på ny eller evt. flekke over hullene.

Grunnen til at jeg tror at jeg heller går for sortlakkert nissanmerke er at da ser det ikke fullt så "nakent" ut i grillen, hvis du forstår. Allikevel vil de se clean ut på litt avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by funkes

 

Vel...de fleste biler som ikke har toppmontert, luftavkjølt IC, har scoop for å få luften ut, ikke inn :)

 

Joda, stemmer det. luftingene ved siden av skoopet er for å få luften ut.

 

Det er som regel gjør når en har fmic er at en monterer en større oljekjøler på toppen istedet for i.c.

Whoops, there goes another gearbox...

 

Nissan Sunny GTI-R

Nissan Primera 4WD

Nissan King Cab 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var og leverte sunnyen hos en lakkerer i dag!

Vi gikk over bilen og fant og merket småbulker og en skrape. Den ene skjermen så også ut til å ha blitt lakkert med sprayboks eller noe... Matt og rar i fargen. :(

 

Det endte ihvertfall opp med at de skulle lakkere venstre framskjerm, høyre bakskjerm, vannpolere (tror jeg..) et område på taket som var skadet av fugleskit (!) og flekklakkere noe på bakfangeren

 

Ellers så mangler jeg bare å få på nye dørhengsler på førerdøren (ligger lakkert og klar) og få fatt i kalipper-rep.sett. Den ene bremsekalipperen foran manglet noe støv/grus-hette-lignende greier.. Bedre å skifte nå enn å vente til hele sylinderen i kalipperen tar kvelden og bremsene streiker helt ;)

 

Det nærmer seg kjøreklar bil her :D:D

 

Etter å ha fått gjort disse småtingene blir det strake veien til biltilsynet og vise den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speedy9: Motoren står på ålgårds auto nå. ;) Ser bra ut! Men den stemte vist ikke helt rett oppi gti'en, for å si det sånn.... Han som kjøpte den holder på å sveise om noen motorfester og lager noen nye foringer eller noe ved overføringen motor->girkasse. _Litt_ arbeid, men tror ikke akkurat at han angrer. ;)

 

Forstod det slik at dere fikk solgt litt mer av delene også til ålgårds auto-folk? Hele interiøret også?

.... kan jeg vente meg noen prosenter? :rolleyes::rolleyes: [/b]

 

Hehe, ja det er bra alle fikk litt deler som dem trengte da.:D :D :D

 

Synes bilen din ble fet med panseret!

Får du på den vingen du snakket om og noen fete hjul til våren nå har du en skikkelig fet 18-års bil.:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeppsann!

 

Ikke skjedd så mye siden sist;

 

Har svidd av usle 34.407kr på engangsavgift, 1100kr på årsavgift og 600kr eller noe i gebyr for visning av bilen hos biltilsynet..

Godt å tenke på at pengene ihvertfall går til en god sak :rolleyes:

 

Får vel se på det som mitt bidrag til den nye statsministerboligen eller noe. well

 

Jeg hadde også oppkjøring i dag, og bestod!! :D:D:D Sinnsykt herlig å endelig få lappen!

Har kjørt rundt 250km i dag.. Måtte gi meg tidlig da det frøys på og ble _litt_ glatt ;) Speilblank is flere plasser.

Ikke så enormt gøy første dagen det.

 

Ellers så tror jeg ikke jeg får tatt noen flere bilder av bilen på en stund. En eller annen luring har klart å stjele digitalkameraet mitt (canon digital ixus v3 m/256mb minnekort) :angry::angry:

Kunne kaldkvelt de som har gjort det! At de ikke kan la andres ting være i fred!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Blitt en stund siden sist nå.. Hadde nesten glemt av denne tråden :D

 

Det har blitt litt kjøring i det siste (kjørt 14000km siden jeg fikk lappen 24 oktober :D) Jeg har altså brukt litt penger på bensin ;)

 

Har ihvertfall fått skrapt sammen penger til noen småting og kommet smått i gang.

 

Det første jeg kjøpte inn var et H&R-senkesett. Tusen takk til Stylingservice ;) (VeilSide her på forumet som driver det..)

Det senker ikke mer enn 40mm, men jeg ville ikke montere det før snøen var borte igjen - det vil si ca nå ;)

Må nesten få montert det snart..

senkesett.jpg

 

 

Etter noen tusen km ble jeg rimelig lei kassettspilleren med radio og kjøpte meg en Pioneer DEH 8500MP fra megabillig.com. Fungerer utmerket, men originalhøyttalerene er ikke akkurat noe å skryte av.

Ved neste lønning bestiller jeg et Focal Polyglass 165V2 (tror jeg det var)

Dette skal drives av en Pyle-forsterker som yter svimlende 4x250W (...eller.. dvs. 4x35W rms :() Holder nok til frontsettet uansett..

forsterker.jpg

 

ElectronicMix skal også ha postlagt denne her og sendt den i min retning nå:

sub.jpg

 

Kenwood KAC-719 MONOblokk 300watt og MTX 6000 12" sub i fabrikkbygget kasse.

 

Gleder meg virkelig til å få litt mer lyd.. (Metallica trenger litt volum;))

 

 

Frontblinkerne har jeg bygget om for å få dem "skikkelig" hvite. Originalt sitter det en oransje plasthette over lyspæren - noe som gjør at hele greia ser oransje ut.. :(

oranblink.jpg

 

Jeg skrudde av blinkerne og tok ut den oransje pæren. Fant frem avbitertangen og satte i gang litt destruktivt arbeid. Litt mas til å begynne med, men jeg fikk knust plasthetten inni lykten og fikk den ut. Fyrte i noen Phillips Silvervision (ellerno) lyspærer og alt ble velstand. ;)

Se forskjellen:

toblink.jpg

 

Straks mye bedre!

hvitblink.jpg

 

AST Performance skulle også fikse klare sideblinkere til meg, men da de fikk dem inn viste det seg at de ikke var til sunny, men til primera. :( De skulle prøve å skaffe til sunny da. Hjelper en del på med sånne småting.

 

Jeg har også antageligvis den best sikrede mobilen også nå. Ikke alle mobiler som får egen bøttestol med firepunktssele :D;)

mobholder.jpg

 

Jeppsann.. Det var alt.

En liten oppdatering bare. Må ikke la det bli like lenge til neste gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår