Gå til innhold

Sunny GTi 2.0 - Prosjektet mitt


SunnyGTi2.0

Anbefalte innlegg

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Får ta det nye anlegget i denne posten da.

 

Den MTX-subben og Kenwood monoblokken ble solgt til en kompis, og jeg har handlet inn litt saftigere saker.

 

Focal Utopia 6,5" Frontsett

Audison HV Sedici (til frontsettet)

2stk Rockford Fosgate HX2 Punch 10"

Audison LrX2.400 (til subbene)

1F RF Punch kondis

Stinger 4ch signalkabel

 

Tror det kommer til å funke.. Blir vel lyd av det tror jeg ;)

Jeg hadde egentlig tenkt å trekke 35kvmm strømkabel eller noe, men så fikk jeg med noen kabler med den ene forsterkeren, så det ble heller 2x21kvmm. En til frontsettet og en til subbene.

 

Til nå har jeg ikke fått gjort annet enn å strekke kablene og testet at subbene, kondisen og den ene forsterkeren funket som det skulle.

 

Her blir siste hånd lagt på strømkabeltrekking. Ikke alltid lett å være stor når du skal trekke kabler i en liten sunny ;)

Gadd ikke skru ut baksetene, og da er det litt trangt om plassen.

kabling.jpg

 

Planen var å mekke kasser til subbene av glassfiber og forme den etter sidene i bagasjerommet. Brukte omtrent 50m maskeringstape og dekket til med sølvpapir etterpå. Etter å ha lagt et lag og fått ut formen ga jeg opp dette her.. Fikk noen saftige utslett oppover hele armen bare jeg var i nærheten av polyesteren.. :( Mistet litt av lysten til å holde på med det i mange timer til da liksom.. Merkelig det der :rolleyes:

 

Noen bilder av hvordan det ble

glassfiber0.jpg

glassfiber.jpg

 

Fikk små kutt på hele hånden da jeg skulle prøve å få ut igjen den forbanna glassfiberen.

ubehagelig.jpg

 

Stakk derfor innom bilradiospesialisten og kjøpte en ferdig mdf-kasse. Den passet rimelig bra mot bakseteryggene og skulle funke godt.

Kassen var på 50l, og subbene skulle ha 17,7l hver, men de på bilradiospes trodde det skulle funke bra.

 

Et bilde av testingen :D Flott montert?

anleggtest.jpg

 

 

Da jeg prøvde å presse subbene litt startet de å blafre (fordi kassen var for stor)

Den lureste måten jeg kunne komme på å få mindre volum på var å mekke i noen feite treklosser som tok litt plass. Endte da opp med 4 treklosser som tilsammen tok rundt 11 liter.

Fyrte på fett med sikaflex og skrudde fast med noen mandige treskruer. Tror nesten macgyver hadde vært litt stolt av meg :D

 

subkasse1.jpg

subkasse2.jpg

 

Har egentlig planene klare for hvordan det skal bli i bagasjerommet, men får se litt hvordan det utvikler seg.

Hvordan har dere andre felt ned forsterkere i treplater?

Tenkte om jeg skulle skru dem fast på en treplate og sage ut et hull (litt større enn forsterkeren) i en annen, trekke den med stoff og legge den over. Noen som er med på tanken?

Sånn at forsterkerne stikker litt utenfor, men likevel er delvis innfelt.

 

Anlegget er det jeg konstentrer meg mest om for tiden. Har lyst på skikkelig lyd i bilen.

Hva synes dere så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillen fikk jeg også lyst å gjøre ferdig nå. Bare for å teste hvordan det ser ut. Ikke fått skrudd den på enda, da sikaflexen som holder grillen står og tørker.

 

Etter _mye_ pussing, bruk av filler, mer pussing og lakkering ser den slik ut:

grill1.jpg

grill2.jpg

 

 

Kjøpte noe foliatec strekknetting på autospar, og etter klipping, tilpassing og bøying så var den klar for å festes:

grill3.jpg

 

Etter å massert på sikaflexen og trykket på nettingen måtte jeg finne noe med litt tyngde til å holde den på plass mens det tørket. Tok da det første og beste jeg fant :D:D

grill4.jpg

 

Gleder meg til å få denne her på..

 

Eneste kjipe var at lakken ble litt ruglete (brukte sprayboks). Er det best å gå over med vannslipepapir (2000) litt forsiktig, eller prøve med noe rubbing for å få det blankt og fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baklysene er koblet om slik at i stedet for to baklys med bremselys, er det nå fire (med bremselys i alle). Har ikke tåkelys lenger da, men det går nok greit det ;)

Sotingen av baklyktene gikk ikke helt etter planen.. Brukte klarlakk over for å få det ekstra blankt, men endte opp med noe matte greier. Får nesten ta å gjøre det på ny..

 

Sist måned jobbet jeg som en helt, og fikk stor nok lønn til å få bygget effektanlegg til tralla mi. Ble da 2 1/4" fra kat og bak, med en stuss som skulle være 4" (selv om den ser mindre ut..)

Rimelig fornøyd med effektanlegget også. Fjernet mellomdemperen, så nå buldrer det godt :) Heerlig med litt kjørelyd :cool:

 

Har forresten også fått meg hvite sideblinkere. Endte opp med at jeg måtte bestille fra england.

 

Alt dette ser dere på bildene under..

 

strand1.jpg

strand2.jpg

strand3.jpg

strand4.jpg

strand6.jpg

 

Hva synes dere? Bilen kommer seg vel litt nå eller?

Begynner ihvertfall å bli rimelig fornøyd selv, men gjenstår en del før jeg gir meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Stephan

Synes bilen din er skikkelig tøff jeg. Mangler bare en ting da. Har du prøvd en sunny gti-R? Ett tygg å du blir hekta;)

 

Var egentlig en gti-r jeg hadde lyst på da, men de er i en helt annen prisklasse :( Har ikke fått gleden av å kjøre en selv enda, men jeg satt på med en for en god stund siden..

Helrå bil å kjøre (*kremt* sitte på i )!

De går virkelig brukbart.

 

Men synes sunnyen min funker fint som førstebil. Kanskje gti-r hadde blitt litt vel ekstremt..

 

Blir nok ikke hvite 18"ere på bilen. Blir rett og slett for stort for den.

Felgene jeg sikler på nå er 17" Momo GTR.. De hadde vært sjefs tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bilen din - veldig. Du har gjort alt jeg hadde kommet til å gjøre. Har en N13 Sunny selv som jeg driver å monterer vifte på, ved innsuget. :)

 

Jeg syns Sunny'n er fin som den er. Trenger ikke montere noe styling på den. Bare den er senket og med lettmetall, så...

 

Forslag til felger:

- OZ Superleggera

- OZ Superturismo GT

- GTR felgene er råe da

 

Var det Sweden Rock armbånd du hadde på armen, eller?

[ ] Nissan Sunny E15ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jap_Power

Jeg liker bilen din - veldig. Du har gjort alt jeg hadde kommet til å gjøre. Har en N13 Sunny selv som jeg driver å monterer vifte på, ved innsuget. :)

 

Jeg syns Sunny'n er fin som den er. Trenger ikke montere noe styling på den. Bare den er senket og med lettmetall, så...

 

Forslag til felger:

- OZ Superleggera

- OZ Superturismo GT

- GTR felgene er råe da

 

Var det Sweden Rock armbånd du hadde på armen, eller?

 

Tusen takk for vennlige ord ;)

Er jo sjef med sunny n13 også. Er din også gti?

Litt senking, soting av lykter, blinkere og ruter og det ser rimelig bra ut.. Men.. Monterer vifte ved innsuget? Hvorfor?

 

Superleggera og superturismo-felgene passer egentlig bra på sunnyer, men føler at alle har det (ihvertfall på gtir-forumet i england ;) ) Personlig synes jeg at femeikede 17"ere ser mye mer brutalt ut på dem.

 

Er forresten roskilde-armbånd jeg har ;) 2003 og 2004 :D

God gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunnyGTi2.0

 

Tusen takk for vennlige ord ;)

Er jo sjef med sunny n13 også. Er din også gti?

Litt senking, soting av lykter, blinkere og ruter og det ser rimelig bra ut.. Men.. Monterer vifte ved innsuget? Hvorfor?

 

Min er egentlig en SLX. Den har fått GTI interiør, komplett skjørtesett og senking ++. Den vifta er en turbo. :)

 

Superleggera og superturismo-felgene passer egentlig bra på sunnyer, men føler at alle har det (ihvertfall på gtir-forumet i england ;) ) Personlig synes jeg at femeikede 17"ere ser mye mer brutalt ut på dem.

 

Jeg liker de to OZ modellene veldig godt, men man kan ikke ha noe alle har. :cool: Gå for GTR. De er råe.

[ ] Nissan Sunny E15ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunnyGTi2.0

Her er et bilde av den fangeren og de sideskjørtene jeg vil ha. Et bilde som yter dem mer rettferdighet enn bildene av den blå gtiren.

 

front.jpg

 

 

yummyyummy

 

 

Rå! :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår