ss242 Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Jo det er det, alt er i motornettet til 240, er ikke noe separat nett til starter osv. Riktig, var bare meg som surret litt her. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 oki.. link til guide? her er linken til den guiden han prata om:D http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=101600 Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 :iconsm :hammer Det er 10000 ganger lettere og penere og bruke et 240 nett, enn å splitte opp denne klasen :) Håper dette løste problemene dine, Ledningene til LMM må skjøtes hvis du skal ha LMM på suge siden, noe jeg vil anbefale. Ang 11 pol kontakten, så er det bare å se i guiden Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet August 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Det er 10000 ganger lettere og penere og bruke et 240 nett, enn å splitte opp denne klasen :) Håper dette løste problemene dine, Ledningene til LMM må skjøtes hvis du skal ha LMM på suge siden, noe jeg vil anbefale. Ang 11 pol kontakten, så er det bare å se i guiden Ja forstår litt meir nå. Men det med LMM var eg ikkje med på. Vist eg skal ha dump er det best og ha den på suge siden då og? Eller er det best på trykk siden då? Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Med "åpen" dump ventil er det egentlig best å ha den på trykksiden, men alikevel bør den stå på sugesiden. Det er fordi LMM ikke er glad i olje, noe den lett kan bli full av på trykksiden fra en lekkende turbo eller oljedampen fra veivhusventilasjonen. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 hmm.. vurderte og ha lmm på trykksiden pga dumpventil problemet jeg.. men siden den ikke takler olje så må den vel bli før turbon.. hvordan får folket til og ha dump + lmm før turbon da? er vel noen som har det.. bare driter de i om den går litt ujevnt da eller? Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 dumpen er ALLTID etter turboen, ellers funker den ikke. problemet er at dumpen slipper ut luft som allerede er registrert av LMM og dermed får motoren for feit blanding i og med at en del av lufta nå er borte. Det er det eneste. Når LMM står på trykksiden står dumpen FØR lmm og da vil ikke lufta som forsvinner i dumpen være registrert av LMM og da får den riktig blanding hele tiden. Feil blandingen kommer da altså når dumpen åpner, noe som kan resultere i at motoren dauer ved harde pådrag etterfulgt av at man holder inne cluchen eller setter den i fri. Du ser på mange gatebiler at det kommer en liten dose med røyk, noen ganger flammer og smell, ut av pottene på bilene, det er dette som forårsaker det, feit bensinblanding et lite sekund. Den bensinen som ikke brenner opp antennes i enden av eksosrøret og blir da enten en flamme eller et smell. Dette kan også forårsakes av treige trykkregulatorer som ikke senker trykket fort nok slik at blandingen blir for fet, men dette er som oftets meningen, da trimmede, og spessielt turbo biler, er det viktig at blandinga ikke blir for mager, da raser maskinen ganske rask Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.