mOMOe Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 prata med biltilsynet angående effektøkning for ikke så lenge siden.. størrelsen på bremsene på en bil blir fra fabrikk beregnet iht akselerasjon og vekt på den bilen det gjelder.. en bremsetest utføres ved akselerasjon, retardasjon, akselerasjon, retardasjon osv, opp til, og ned fra en viss hastighet. deretter måles varmen på bremsene, og verdien må da ligge under et gitt makspunkt. dvs jo mindre bremser man har, jo varmere blir de under bremsetesten. blir de for varme iht den gitte maksgrensen så må man gå opp i bremsestørrelse, evt ventilering. håper det var forståelig nok skrevet og forklart for folket Siter BMW E28 M535I M/S38B36 PROSJEKT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenlie Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 siste posten her var vel det som egentlig besvarte starten av topicen! grats! og forklaringenene til eirikoo ga meg også veldig mye. tusen takk, begge to! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Det morsomste med denne tråden er at en eller annen forståsegpåer for sånn omtrent hvert 30 svar konkluderer med at "nå kom endelig det riktige svaret"... Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 min iq forstår lite av detta :P..men jeg kommer alderi til å kjøre på rudskogen.. så jeg tviler jeg trenger no større bremser hvis jeg skal trimme min i 250hk.. Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 min iq forstår lite av detta :P..men jeg kommer alderi til å kjøre på rudskogen.. så jeg tviler jeg trenger no større bremser hvis jeg skal trimme min i 250hk.. Du trenger som regel ikkje så veldigt mye hestekrefter i en bil for å "bruke-opp" bremsene dine. Nødvendigheten for større bremser bør gå i stil med hvordan du kjører. Har tråsket gjennom en del internett sider med "Tech" sider på bremser, og alle er jo enige om 1 ting. Bremsene er der for å omgjøre kinetiske energien om til Varme. Stoppinga av bilen er det Dekkene som tar seg av. Kommer du utfor bremsefading med orginal bremsene, blir det enkelt og greit for mye varme i forhold til hva bremsene klarer og kvitte seg med. Da er det bedre kjøling som er kuren. Letteste måten blir og lage større skiver i bredde, diameter og bedre kjøleribber. Gode nyheten, er at du har ikkje Full bremseeffekt 1 sekund, og neste sekund 0 bremser. Dette skjer gradvis nok til at du kan justere kjørestilen din til og ta det litt mer roligt. Det med og kjøre inn nye bremseskiver og klosser, var et omfattende kapittel i seg selv. Anbefaler folk og lese godt på Teknisk informasjon om dette, var ganske kjekk lektyre. Er mye teori, men så lenge man har interesse for hva man leser om, går det fort og lese gjennom. :hello: Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenlie Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Det morsomste med denne tråden er at en eller annen forståsegpåer for sånn omtrent hvert 30 svar konkluderer med at "nå kom endelig det riktige svaret"... Reodor F var det en kommentar til min post? for min hensikt var ikke å si at der ja nå skreiv du det jeg mente var riktig, det var heller det at det svaret han skrev ga meg mest informasjon, sånn sett. jeg er ikke noe forståsegpåer, jeg bare prøver og lære! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Ja, nå gidder jeg ikke mere! hehe:) Ikke gi deg! Du får jo alt for mange morsome svar til å gi deg nå! :pray Å si at bremsenes hovedoppgave ikke er å omdanne bevegelsesenergi til varmeenergi, blir det samme som å påstå at en intercoolers oppgave ikke er å kjøle luft. Den er der nemlig for å gi mer hester! (doh!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 var det en kommentar til min post? for min hensikt var ikke å si at der ja nå skreiv du det jeg mente var riktig, det var heller det at det svaret han skrev ga meg mest informasjon, sånn sett. jeg er ikke noe forståsegpåer, jeg bare prøver og lære! Det var din post som utløste min kommentar, men jeg vil ikke si at du sa noe spesielt dumt eller at du virket spesielt forståsegpåete. Men hvis man leser denne tråden i sin helhet så fremstår den som ganske morsom. Det kommer en rekke mer eller mindre god svar, noen sier at svaret er godt, andre prøver deretter å forkludre det hele med sin ganske håpløse forklaring, så prøver de som føler seg mest heldige med sitt forrige svar å forklare det hele en gang til før noen igjen konkluderer med at dette var jammen et forferdelig godt svar. Og da blir det jo litt morsomt til slutt da... Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.