Gå til innhold

legg ut bilder av fine volvo 480

Ranger emnet


VOLVO real power

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Sa han noe om hvor mange 2liter motorer han har skifta i 400? Det var mange kampanjer på de motorene når de kom pga. oljeforbruk, etter mye modifisering og overhaling blei de fleste motorer skifta, men mange hadde fortsatt store problem med oljeforbruk. Dette gjelder kun 2liter, i mange av de har det vert skifta motor i fleire ganger.

 

Min 460 har gått 333000 nå, og bruker ikke olje i det hele tatt. Faktisk en utrolig bra motor virker det som!

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 460 har gått 333000 nå, og bruker ikke olje i det hele tatt. Faktisk en utrolig bra motor virker det som!

 

Det er bra. Har du 2 liter, det er først og fremst den som har problem med oljeforbruk. Selvsagt har ikkje alle 2 litere dette problemet, men det var et problem som gjekk igjen på mange. Det er egentlig litt rart for den motoren er samme 2liter som stod i blant annet Laguna, og der var det ikkje noe stort problem med oljeforbruk. Kansje Volvo har kjøp inn ett parti billigmotorer av renault? annensortering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri noe problem med oljeforbruk på min 2 liter heller, motoren virker skuddsikker for mitt vedkommende.

 

Så bra! Som sagt var dette et problem når 2 literen kom. Den kom vell i 92-93 hvis eg ikkje husker feil. Det blei forsøkt utbedra med diverse kampanjer, men det blei tilslutt skkifta motor i dei fleste så da bør vell problemet vere borte eller i allefall mindre.

 

Skuddsikker:hammer Var det ment som en spøk? Bare fordi din motor ikkje har gått til helvete vil ikkje det si at B20F er skuddsikker, men det høres jo litt tøft ut.....eller??:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuddsikker:hammer Var det ment som en spøk? Bare fordi din motor ikkje har gått til helvete vil ikkje det si at B20F er skuddsikker, men det høres jo litt tøft ut.....eller??:roll:

 

Min og mange andres, jeg har enda til gode å finne en b20f som har tatt kvelden dersom den har fått normalt vedlikehold.

- 92 Audi S4 2.2T quattro

x 92 Audi 80 2.3 quattro

x 96 Volvo 460 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår