Gå til innhold

T0mmen: B Vectra med masse godis i!

Ranger emnet


T0mmen

Anbefalte innlegg

ser på bildet att du drar kabel gjennom bassport , dyre kabler skal du ha men ikke terminal på kassen ??

 

kan få kjøpe en billig av meg

Var ikke på kassen da jeg kjøpte den, men terminal og noen andre småting er bestillt fra Morel Pål igjen, så venter i spenning på post igjen:D Alt av kabling i bilen blir av EVUS, iallefall alt til H1. Skal skaffe en annen 4 kanaler senere, da blir det også nytt kabelsett fra EVUS til denne ampen. Men ting koster, så får vente med det..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, skulle vell egentlig det. Men ble en del som kom i veien, blandt annet noen regninger:@ Så tar turen til Lånke istede. Håper på å få komme inn tidlig nok så jeg får tatt med bilen helt inn til området. Tar vell 07:45 ferja fra Rørvik. Men da må du komme bort å høre hva de Cadence er gode for nå, Terje! Er overasket jeg iallefall. Har mobilnr ditt, så vi kan vell ringes?

 

Ja jeg må da høre om det er no guff i di bassa dine.

Har jo vurdert sånne bassen en stund , i en av bilene.

Er bare å ringe på det, har sikkert telefon med meg.

Ellers så kan du bare lete etter en sort limmo, da finner du meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg må da høre om det er no guff i di bassa dine.

Har jo vurdert sånne bassen en stund , i en av bilene.

Er bare å ringe på det, har sikkert telefon med meg.

Ellers så kan du bare lete etter en sort limmo, da finner du meg ;-)

En sort limmo??? Så en hvit limmo i April på Lånke..Vil tro jeg slår på tråden jeg:) hehe..! Får bare håpe alt går i boks nå da. Regnet bør også slutte, for dag har jeg stått å polert Vectraen i 3 timer, til Lørdagen! Får ikke bygget ferdig anlegget til helgen da, det er litt dumt. Får resten av delene mine etter helgen, så da begynner vell bygginga..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det et aller så liten update. Fikk noen deler fra Morel Pål her om dagen, og litt forandringer skjedde! Samt at det er fornadringer i planen, Cadencene skal selges og jeg skal kjøpe inn noen andre subber så byggingen er utsatt på uvisst tid:-S Men her er da iallefall noen bilder av det som er gjort tidligere, begynnte sent på dagen, go ble ikke helt ferdig, blandt annet terminalen på kassa. Mangler silikon for å få tettet rundt terminalen etter den er skrudd på..!

 

Først skal alt sammen ut før trekket takes ut. Tar ut signalkabelen, og der med det samme jeg tar av den røde kabelen, river jeg med den røde inngangen på forsterkeren også:

DSC00039.jpg

 

DSC00040.jpg

 

DSC00045.jpg

 

Jaja, nok om det, så måtte matta ut og noen kabler fikses på nytt:

DSC00041.jpg

 

DSC00042.jpg

 

DSC00043.jpg

 

DSC00049.jpg

 

DSC00048.jpg

 

DSC00047.jpg

 

DSC00046.jpg

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det litt informasjon som kommer her! Cadencene har jeg kjøper på nå, og nye subber er bestillt så de blir sendt til meg idag. De nye subbene er 2x12" EarthQuake SubZero:D Aldri hørt dette selv før, men det skal visst være noen syke subber! Håpa jeg kunne kjøre bassrefleks, men det ble uaktuelt etter hvor mange liter jeg ble anbefalt da, noe som var 180l på 2x12". Skulle jeg kjøre lukke, noe jeg skal holder det med alt fra 80-90l pr stk, men regna ut at jeg kjører vell på 109.2L til begge 2. Dyyypbass er tingen;) Bilder av subbene kommer så fort de er i hus her hos meg, og bygging vil skje ganske fort forhåpentligvis. Blakka meg ganske MYE på disse subbene nå, så kan hende ting blir litt utsatt!

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er enda en liten update. Fikk platane idag, så bygging av kasse ble påbegynnt iløpet av ettermiddagen her! Kassen er ikke ferdig, noen plater skal høvvles/freses på mandagen. Det er også dobbel 22mm front på denne! Kassa iseg selv veier en god del kg ja:D Dårlige bilder pga jeg brukte min Sony E K800i til å ta bilder med..:-S

 

Bilder:

 

DSC00069.jpg

Før jeg begynnte kappinga av plater

 

DSC00071.jpg

Noen plater er kappet opp

 

DSC00072.jpg

Satt sammen for å teste

 

DSC00073.jpg

 

DSC00074.jpg

Dobbel 22mm front

 

DSC00080.jpg

Holder på å skru sammen noen plater

 

DSC00081.jpg

 

DSC00082.jpg

Her er skruene jeg bruker for å sette sammen platene

 

DSC00083.jpg

Terminalen som skal på kasse, fra Morel Pål (EVUS):D

 

DSC00085.jpg

Kassa delvis ferdig

 

DSC00086.jpg

 

DSC00089.jpg

Noe av dagen verktøy, ikke alt..

 

DSC00091.jpg

Dagens arbeidsplass:)

 

DSC00084.jpg

Finfin himmel her vi bor, hver kveld det;)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det litt lettere og se deg;) og se etter en grå passat er som og se etter nåla i høystakken.. :D Brekstad er en trivelig plass det. Uthaug er enda triveligre.. stille og rolig.. kunne dog ha vært litt mere sentralt..

 

Blir bra med lyd og ser jeg. fjerne skilt holderen er vel ett godt tips fra meg:D

Heihei. Har du kommet deg til ØHF igjen eller??

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp! kom i går kveld. Men har ikke med sivil bilen nå heller. Skal prøve og begynne og hilse på deg når jeg er ute og kjører mini buss. Så deg på kaia i går ca 17.00 BTW.
Oki. Må si ifra en kveld du skal ut å kjøre. Så kan vi alltids ta en bilstereoprat, og så kan du titte litt bak i bilen:-p Nye subbene kommer jo imorgen så..De blir også montert imorgen! Hva gjorde jeg på kaya igår kl 17:00 tro?! Ehm..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ut som god norsk råning for meg i alle fall :D

 

Skal si i fra jeg vettu. Blir ikke før i neste uke i såfall. Denne uke går i ett med jobb fra 0730 til 2230..

Lol! Gidder jo ikke sitte hjemme hele tiden heller da:-p Nå blir det iallefall mye bygging fremover, ser ut til at det kan komme en H1 til i gården her. Ikke helt bestemmt enda, får se an budsjettet..Men du må uansett ta en liten lytt når du har tid:)

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var subbene kommet i hus, og montert i bilen. Brukte hele dagen på å få ordnet alt. Det oppsto flere problemer enn vi hadde regnet med! Kasse var delvis ferdig når vi skulle skjære ut hull til elementene, og den stikksaga som ble brukt kappa skeift, så måtte bytte frontplatene (dobbel 22mm). Når de skulle takes ut, ble såklart halve kanten på sideplatene med så de måtte byttes ut også. En kamerat dro å henta ei ny plate så vi fikk nye sideplater samt dobbel 22mm front igjen, samt at vi henta ei ny stikksag:) Kassa ble også noe bedre nå, for han ene som hjalp meg er snekker så alt gikk glans til kassa var ferdig. Kassa ble vell på 111.32l om jeg ikke husker helt feil! De koblingene på SubZero elementene var helt på trynet spør du meg:-P Monterte elementen i kassa, og satte kassa i bilen og elementene slo hver sin vei, og nesten ikke nooe trykk. Hmmm, tengte jeg, dobbeltsjekka koblingene og alle spolene var parallellkoblet. Men så tengte jeg at jeg nesten MÅTTE se på tegninga av koblingene! Med det samme jeg titter på den kommer jeg på at det er 2 sikringer på terminalene på subbene, som skal brukes, alt etter hvilken last de skal lastes i. Greit, kobla opp på nytt og inn i bilen med kassa igjen og spillte. De slår likt nå, men syns faktisk trykket i de mangler. Mener faktisk at de 2x10" WB'ene trykker mer:-S Men nå er de jo ikke "spillt inn" heller, så vi får vente å se noen dager til. Men nå ser jeg VIRKELIG hvor mye strøm den H1 kan trekke! Skal prøve 2x1F RF kondiser, 2x0.5F RF og 2x2F BM kondiser til helgen, og de hvordan det blir da:) Blir vell innkjøpt av strøm og demping i første omgang..! MÅ ha mer strøm nå, for jeg vil tro jeg har mere å gå på på de subbene!:) Her kommer noen bilder av dagens økt:

 

DSCF1297.jpg

Her gromsubbene..

 

DSCF1298.jpg

Samme her..

 

DSCF1300.jpg

Sammenlignet med 1/2 flaske..

 

DSCF1301.jpg

Wb'ene er ute for at SZ skal inn:)

 

DSCF1302.jpg

Første kassa testmontert for å se hvordan den passa..

 

DSCF1304.jpg

Litt for mye skrå, men gikk bra med tanke på seterygg..

 

DSCF1306.jpg

Min lille subwoofer rack..:p

 

DSCF1307.jpg

Fronten på første kassa, de isoporringene som var med var akkurat 40cm høye, akkurat som kassa mi var, så det passa meg utmerket for hull til elementene:)

 

DSCF1308.jpgUtskjæring i den første frontplata, som ble totalt mislykket..

 

DSCF1309.jpg

Ny plate til front og sidevegger..

 

DSCF1310.jpg

Tenking på gang..

 

DSCF1311.jpg

Mål til den ene nye sideplata..

 

DSCF1312.jpgFørste frontplate montert samt begge sidervegger, lim strykes på for monasje av den andre frontplata..

 

DSCF1313.jpg

Tetting av skjøter innvendig i kassa..

 

DSCF1314.jpg

Elementene monter i kassen, mangler terminal, men den kom på senere på kvelden. Den er montert på bakplata..

 

DSCF1315.jpg

Elementene må jo også skrues fast i plata..:)

 

DSCF1317.jpg

Der står den fint, men skal festes..Ombygging skjer etter demping av bagagerom.

 

DSCF1318.jpg

Bilde av subbene i bilen..

 

Dette var da dagens økt:) Nå ser jeg virkelig hvor MYE den H1 trekker!!

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår