Gå til innhold

T0mmen: B Vectra med masse godis i!

Ranger emnet


T0mmen

Anbefalte innlegg

Da fikk vi gjort det som var plana idag. Fikk trekt opp dørsidene og klina på med polyester. Ikke en eneste skrukke noen steder, og alt fikk som k*k i f***e, med andre ord, veldig bra Fornøyd med dagens økt er vi også, og imorgen skal vi av med midbassene og kline på med polyester der det mangler. Vi gjør dette på grunn av at det er enklere å holde fleecen rundt baffelringene for de om lurer på det..Istede for å stifte, for den stiftmaskina jeg har er ikke helt seg selv til tider. Og vi har bestemt oss for å legge 2 lag fleece, og et lag Vibroplast-M1 matter fra innsiden av "støpedekslet".

Her kommer en del bilder fra start til stopp.

 

Her har vi begynt med å tape dørene med 1 lag maskeringstape

DSC00294.jpg

 

Døra ferdig tapet med maskeringstape og hullet til ene midbassen er skrået ut

DSC00295.jpg

 

Her er første og siste runde med pakketape, 1 lag maskeringstape og et lag pakketape

DSC00296.jpg

 

Her er baffelringene støttet opp slik de skal være

DSC00297.jpg

 

DSC00298.jpg

 

DSC00299.jpg

 

Midbassene skrudd på slik at de holder fleecen stram som nevnt tidligere i teksen

DSC00301.jpg

 

Syns midbassene er veldig pene bakfra, karnsje montere slik?

DSC00302.jpg

 

Da er fleecen trekt (limt) på det ene dørtrekket

DSC00303.jpg

 

Som dere ser så ble det en veldig stor overflate, så det skal bli ganske greit å få trekt opp i sort vinyl

DSC00305-2.jpg

 

Det andre dørtrekket er trekt opp og klar for polyester

DSC00306.jpg

 

DSC00308.jpg

 

Ferdig

DSC00309.jpg

 

DSC00310.jpg

 

DSC00311.jpg

 

Så gikk vi løs på det andre dørtrekket

DSC00312.jpg

 

DSC00313.jpg

 

Det var dagens prosess..Kommer mer imorgen Regner med subben min kommer på Mandag, så den får jeg ikke henta ut før neste helg, Fredagen..Og neste helg ska vi prøve å få lagt på resten som er igjen, og prøve å få det trekt opp iløpet av de nermeste helgene. Kom gjerne med kommentarer på det som er gjort hittil, og hvis jeg har gjort noe feil som burde vært gjort annerledes så spytt ut. Da lærer jeg på det til neste gang

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr nå gått til innkjøp av en Alpine IVA-D310RB spiller, og en DSP-710 boks kommer mot sommeren, så jeg får mulighet for full 4-veis aktiv deling:) Fikk montert spillere på Onsdag, og må si jeg er veldig fornøyd med den så langt. Veldig god å håndtere og liker menyene veldig godt. Fikk gjemt alle kabler og skjult boksen på Fredag, og boksen ligger under dashen på passasjersiden. Har også snekkra sammen en basskasse på 59.5L lukket og den lever opp til navnet "hjemmesnekkra", så den kommer det ikke bildet av desverre Er ikke helt tilfreds med lyden, men er nok en justeringssak. De får 102.5w hvert element i 4 ohm nå, virker som de gir seg ganske fort med tanke på bassen. Elementene peker bakover i bilen, kan hende det blir bedre med elementene inn mot cupen og skillevegg bak kassa. Skal prøve det, før jeg prøver båndpasskasse på elementene. Fikk igår lagt på et lag glassfiberduk også, og tror det skal holde med 1 lag duk og 1 lag vibroplast-m1 på innsiden av forma. Passformen på trekkene ble også noe bedre enn forrige dørtrekk. Lettere å støpe om på nytt også denne gang, da jeg støper på tape Anders skulle begynne med a-stolpene i helgen, så vi får vente å se hvordan det går Tengte å få montert alt til en av de nermeste helgene, og dra til Jonny for å få justert anlegget, men da må alt være på plass først. Legger ut litt bilder av skjermen og dørene

 

DSC00337.jpg

 

DSC00340.jpg

 

DSC00341.jpg

 

DSC00357.jpg

 

DSC01150.jpg

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avslutter denne tråden, da dette forumet er alt for ustabilt, og en nytt forum har dukket opp som er mye bedre, nemmelig http://www.bilstereoforumet.no ! Til dere som vil følge med videre på denne tråden, kan gå inn på http://www.bilstereoforumet.no å se der, det vil det dukke opp oppdateringer så fort noenting skjer. Takker for meg her inne.

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
  • 1 year later...

hei...leste igjenom alle sidene hær en dag,,ble virklig inspirert av arbeide ditt me tanke på at det var første gang du gjorde det...skal i boden selv nå å prøve for første gang;) takk for inspirasjon ;)hehe

 

stå på du gjør en skikkelig jobb :)

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 years later...

har lest her nå i 3-4 timer og kost meg kjempemasse! :)

 

får så sykt lyst til og gjøre noe med min stakkars lille golf, når jeg ser folk som deg T0mmen! :)

 

Er kansje dumt og bumpe en slik gammel tråd, men uansett så gjør jeg det. :)

 

Creds til deg T0mmen! :respect

- Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår