Gå til innhold

Nissan 350Z


Qee

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De har jo "alltid" hatt en bil som har gått på PR runder i Norge, både når det gjelder 200SX, 300 ZX og 300 ZX Twin Turbo.

Nissan Norge har alltid vært tidlig ute og bestilt biler, vi har hatt en

Bluebird U11 sedan med ch. nr 3,

Bluebird SR Turbo med ch. nr 9,

300 ZX nonturbo (83 mod) med ch. nr 36,

300 ZX Turbo med ch nr. 37,

og første 300 ZX Twin Turbo (89 mod) med ch. nr 61.

 

 

På Bluebirden nr. 3 var festene til bakseteryggen sveiset på etter at bilen var lakkert.... Litt uteglemte småtterier i starten med andre ord.

 

Har sendt en forespørsel til Nissan Norge så får vi se...

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboKnut

De har jo "alltid" hatt en bil som har gått på PR runder i Norge, både når det gjelder 200SX, 300 ZX og 300 ZX Twin Turbo.

Nissan Norge har alltid vært tidlig ute og bestilt biler, vi har hatt en

Bluebird U11 sedan med ch. nr 3,

Bluebird SR Turbo med ch. nr 9,

300 ZX nonturbo (83 mod) med ch. nr 36,

300 ZX Turbo med ch nr. 37,

og første 300 ZX Twin Turbo (89 mod) med ch. nr 61.

 

 

På Bluebirden nr. 3 var festene til bakseteryggen sveiset på etter at bilen var lakkert.... Litt uteglemte småtterier i starten med andre ord.

 

Har sendt en forespørsel til Nissan Norge så får vi se...

 

Har lest igjennom litt av postene dine og må bare si at du er helt utrolig når det gjelder nissans Z modeller i Norge!!!

Har fått med meg at du kjører supra, og bor i sarpsborg...... Er det du som har den lyse "rød/rosa/orange ettelerannet duse fargen på supraen??

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er svaret jeg fikk fra Nissan Norge:

 

 

"Hallo Knut og takk for sist;

 

Det er den eneste vi foreløpig har fått til landet. Det er en T2-bil, dvs. at den er en av bilene fra det Nissan omtaler som 2. prøveproduksjon for Europa (altså en førproduksjonsbil). Vi regner med å selge rundt 20 350 Z neste år, så flere kommer nok etter hvert. Den bilen vi har nå har vært kjørt av journalister et par uker, og nå skal den vel ut til forhandlere som har forskjellige arrangementer. Vi ringer når den er nede hos deg, du vil vel ha den litt for deg selv??? "

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har vært i Z miljøet en stund og vet nok en del om disse bilene, hehe. Faktisk så mye at jeg har blitt oppringt av biltilsynet rundt om når de står med en bil som skal godkjennes. Samme er det mange som ringer som skal kjøpe bil og lurer på "den og den" bilen.

 

Jeg har hatt flere Supraer, en hvit, en sølv metallic, en blå metallic, en sort, en rød, og nå har jeg en sort igjen. Den som er sølv met var forresten på framsiden av BilMarkedet som kom ut for 14 dager siden.

Ingen av bilene har jeg hatt stående hjemme (redd for tyver), og jeg kjører bare med dem når det "høver", det blir ikke mange kilometrene. Når de står parkert har jeg tatt bort noe av "elektronikken" sånn at de ikke er startbare i tillegg til alarmen(e)

Jeg dro på med den røde litt for 14 dager siden, og fikk no så grønnjævlig med hjulspinn oppover en bakke fra et lyskryss i Sarpsborg. Var automatgir og den girte opp og bare fortsatte å spinne. Kjørte rett hjem, og var på burstagsparty senere på kvelden på et utested, - og det første jeg hørte når jeg kom dit var at jeg var observert med en lang "larve" (røykpølse) etter meg..... Ting ryktes fort.

Gjorde forresten en imponerende larve (med skikkelig smell i potta da jeg girte) tvers over et lyskryss i Krisitansand (da jeg tok noe befalsgreier der nede) med den tidligere omtalte 240Z turboen min. Bare det at opp til "venstre" stod en politibil og venta på grønt lys. Det gikk bra, for de nådde meg aldri igjen, men to år senere hadde jeg annonse på denne bilen i Aftenposten, og da ringte det en fyr fra Krisitiansand og fortalte meg at han hadde stått på et gatehjørne da en blå 240Z og en politibil............ Verden er ikke stor...

 

I fjor sommer kjørte jeg en US utgave av en 300 ZX Twin Turbo 2 seter (92 modell manuell kasse og kun 49.000 miles siden ny), rød med ca. 400 hk, og jeg må bare ærlig innrømme at Supraen er en bedre bil enn en 300 ZX.... (jeg liker ikke å si det...).

post-3789-1380485254116_thumb.jpg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Heldiggrisen - jeg har blitt lovet bilen i 1 time og 30 minuter for meg selv når den kommer hit.

Møtte vel ca. 10 biler på rundturen min i Tyskland tidligere denne uka, men hadde så strengt program at jeg ikke hadde tid å stoppe hos noen Nissanbutikker for å prøvesitte bilen.

 

- Men brosjyrer har jeg i massevis. - og drømmer...

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår