Gå til innhold

Min Golf 2 '86

Ranger emnet


snoemann

Anbefalte innlegg

Heisann! Tenkte jeg kunne lage meg en slik liten golf tråd\worklog jeg også =)

Så kan jeg kanskje få litt tips\synspunkter og slikt.

 

Jeg begynner pent med hvordan Golfen var da jeg overtok den. Fikk den billig da, av familiemedlem, 6000 kroner kostet den meg da.

 

Gjort :

 

- Byttet til 88' dører

- Anskaffet subwoofer med forsterker. 12" Rockford Fosgate

- Lagt ned bakvisker, fjernet klistremerker.

- Hvite\klare sideblinkers

- Crystal clear baklykter

- Crystal clear hovedlykter

- 90 fangere lakkerte, og montert

- Byttet fra vanlig stoff interiør til Gti skinninteriør, mangler dørtrekk foran.

- Samt montert fotoboksvarsler :) (Hysj)

 

Kan legge ut noen bilder av den slik den kom.

 

Ff8rersiden.jpg

 

Passasjerside.jpg

 

Bak20mindre.jpg

 

Foran20mindre.jpg

 

Legg merke til de fete frontlyktene, med rustne reflektorer. Den rustne kladden av et hengerfeste som sitter bak, og den kjempekule motorvarmer ledningen som henger ut foran. :) For ikke å nevne den rustne førerdøra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ser jo ut som et greit utgangspunkt dette da... har du noen planer i hodet da?? jeg ville gitt den 90-fangere, 88-dører, godt med senk, nye frontlykter(crystal clare), nye baklykter(g-60 look),fjerne emblemer, legge ned visker bak, bort med tilhengerfeste, emblemfri grill, fjerne bremselyset i bakruta, freshe felger(9*16), bytte sideblinkers, fjerne lista langs siden... det er noe av det jeg ville tenkt på... hvis ikke du er ute etter "old school" look da.... motor spec på denne da???

- Audi A6 2.5 Quattro stv

- VW Golf II VR6

x Nissan 200SX S13

x VW Golf II GTI 16V-> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149573

x VW Golf II GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 1.8 GL på 90 hk i den. Skulle gjerne vært mer =) Ja er litt igang med diverse av det du sier, sitter og laster litt bilder og sånt. Skal legge ut det neste jeg har fått gjort som er nye dører. De gamle, spesielt førerdøra ble totalt nedrustet før jeg fikk byttet den. Synd jeg ikke fikk tatt noen flere bilder før jeg bytta, for du kunne faktisk se INN i bilen ;)

 

DSC01177.jpg

 

Der var bilde med 90 dører, og lister. Tatt med mobil, så kvaliteten er deretter =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... ja, skal bytte dører på min jeg også... men skal ta alt som har med karosseri arbeid med e gang.. (bytte dører, begge forsjermene, fjerne div rust, lakkere bilen + litt småtteri) men må ha penger først...

- Audi A6 2.5 Quattro stv

- VW Golf II VR6

x Nissan 200SX S13

x VW Golf II GTI 16V-> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149573

x VW Golf II GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo også har jeg gått til anskaffelse av sub.

 

Dvs. en 12 Rockford Fosgate, med en eller annen forsterker jeg ikke husker navnet på. 2 kanaler som drives brokoblet til subben. Fungerer greit. Men får ikke nok strøm når jeg drar på litt.... :\ har dessverre ingen bilder .. tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken RF basser er det a? punch?? p1? p2? p3? ta må du ta bilder å legge ut... :): hvis du ikke får nok strøm ved gass pådrag ville jeg skiftet strømledninge fra dynamo til batteri og fra batteri til jord med relativt grove kabler.. og fra batteri til forsterker. og forsterker til jord... jeg gjorde det, merka at det hjalp litt...

- Audi A6 2.5 Quattro stv

- VW Golf II VR6

x Nissan 200SX S13

x VW Golf II GTI 16V-> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149573

x VW Golf II GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den pluss ledningen som går fra dynamo til batteri er jo ikke akkurta kraftig.. ikke den fra batteri til jord heller.. jeg bytta ut med 21kvadrat fra dynamo til batteri og til jord. vesentlig forskjeld.... hmmm... ble bedre iallfall... hjelper ikke med stor kabel far batteri til forsterker når kabelen fra dynamo til batteri er minimal.... strømmen kommer jo fra dynamoen, og den lille kablen som går der leder ikke så bra som den litt grøvere du har fra batteri til forsterkeren... see??

- Audi A6 2.5 Quattro stv

- VW Golf II VR6

x Nissan 200SX S13

x VW Golf II GTI 16V-> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149573

x VW Golf II GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng du har der! Har ikke tenkt på det på den måten før.... =) Har liksom bare tenkt at dynamo ikke klarer å lade så raskt uansett. Men du har nok rett i det der ja! ;)

 

Edit : På bildene over har jeg forresten også fått stappet den motorvarmerledningen inn i motorrommet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang dynamo er jeg ikke 100% sikker... men er nok ikke nødvendig å kjøpe nytt, er alltids noe en for brukt på huggeren... ja, jeg ville fjernet bremselyset og 1001-1002-1003 klistremerket.... og hvis du vil ha høyt bremselys så gå for slikt jeg har, ser det på ene bildet av anlegget.. sånn som sitter øverst...

- Audi A6 2.5 Quattro stv

- VW Golf II VR6

x Nissan 200SX S13

x VW Golf II GTI 16V-> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149573

x VW Golf II GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det du har er et mye penere bremselys! :) 1001-1002-1003 klistremerker er fjernet ;) Se bilder lenger opp.

 

Fikk tak i 90 fangere også :D YAY Litt grønnskjær i dem, ikke samme farge som jeg har på bilen, så de må lakkeres. Men skal beholde svart plast linjer tror jeg, ellers må jeg lakkere alt av lister osv. Tror det holder med det allerede lakkerte i førsteomgang.

 

PICT0271.jpg

 

Men som dere sikkert har sett lenger opp så er det litt diverse overflaterust under der.

Jeg tok den enkle og raske metoden og gikk til anskaffelse av noe rust middel

 

PICT0274.jpg

 

Tok av fangerne for å jobbe litt på rusta i mørket... dårlige bilder :

 

PICT0273.jpg

 

PICT0272.jpg

 

Men rustmiddelet fungerte genialt! Ihvertfall såvidt jeg vet. Stoppa rusta ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår