Gå til innhold

Regler ang. bil med grønne skilter og seter.

Ranger emnet


le0n

Anbefalte innlegg

Sitter her og lurer på og kjøpe meg en BMW 530D eller 528 varebil, men er litt usikker på regler ang. når du kan sette inn bakseter gratis. Stemmer det at dette kan skje etter 10 år etter at bilen er førstegangsregistrert i Norge?

 

I så fall passer det meg ypperlig, for jeg har lyst på en 97-98 modell...

Kan det være så enkelt? Ser jeg får en 530D 98 modell til ca. 190.000,-, og setter jeg seter i den da i 2008 så vil jo rett og slett bilens verdi stige betraklig..

 

Men som sagt, hvordan er disse reglene ang. seter på bil med grønne skilter?

 

Le0n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sette inn seter i varebilen gratis når det er gått 10 år siden den var førstegangsregistrert i norge. Det vil si at kjøper du en bil som er førstegangsregistrert 12.03.97 i norge, kan du sette inn baksete gratis den 12.03.07. Skal du ha inn seter før det er gått ti år må du betale avgift for det. Litt mer info om det og en kalkulator for å regne ut avgiften finner du her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=29982

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og når du har satt inn baksete er det bare å dra på visning på biltilsynet og betale 800kr eller noe for å få den omregistrert til en annen klasse. Varebil til personbil om jeg husker rett.

 

husk E-merkede belter :)

 

Men seter følger ofte med gjør det ikke, blir ikke de levert med bilen ny?

Uansett, hvis man skal ha seter og godkjente belter og dette, er det lurt og bestille orginaldeler på forhandler og sånn da kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var vanlig å sende med løse bakseter, men hvis noen har fått et bra tilbud når bilen var 3-4 år har de gjerne solgt de, så du må jo høre med selger om seter følger med.

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det koster 1000,- for å sette i baksete når bilen har vært registrert i norge i 10 år.. 550,- i avgift for å vise bilen på bt, og 450,- for å få nytt vognkort..

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det koster 1000,- for å sette i baksete når bilen har vært registrert i norge i 10 år.. 550,- i avgift for å vise bilen på bt, og 450,- for å få nytt vognkort..

Nei, det koster 550 kroner for kontrollen som er inkludert nytt vognkort, og 450 (448 for å være nøyaktig) for hvite skilt (sett at det er store smale skilt det er snakk om).

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår