Gå til innhold

Grunnarbeid på galvanisert karosseri?

Ranger emnet


mexxor

Anbefalte innlegg

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

joda fikk tatt noen bilder idag :)

 

DSC00481.jpg

 

DSC00483.jpg

 

DSC00482.jpg

 

Her har jeg bynt å våtslipe, bruker klossen for å få det jevnere. Før jeg bynte var lakken ru som en appelsin på en dårlig dag :iconsm

Så pusset til det ikker er ru mere og prøvde å få overgangene så jevn som mulig. I profiler og sånt må du bare pusse for hånd, lett å pusse igjennom klarlakken. Og når det skjer har du en stygg flekk der.

 

ble litt lite bilder, tror de forsvinner når jeg tar de med mobilkamraet :( men når jeg var fornøyd med slipinga gikk jeg over med rubbing til det ble blankt. Man må nesten bare bruke maskin for ikke å polere seg ihjel :thumb

Ser det bra ut etter rubbinga, polerer jeg hele flata. vist ikke så er det på nytt igjenn med slipinga.

 

DSC00484.jpg

 

Slik ble resultatet på skjermen, ble overaskende fornøyd :D Var en plass jeg pussa helt igjenna til grunninga, men ble ganske lite.

Men blankt blei det! faktsik blankere enn resten av bilen. Når man våtsliper med 2000, så sletter man all ruhet, fordi når noe er lakket, så vil det være litt ru.

 

Overgangene blei også så bra at man nesten må studere bilen for å se de :)

men bagasjeluka :( Pussa igjennom et par plasser, og overgangene blei temmelig ille. I tilleg til det så er lakken jeg brukte litt lysere enn den skal være, så det synes godt på luka. Så tenker jeg må lakkere bagasjeluka ordentlig :)

kan ordne bedre bilder av resultatet i mårn, er blitt så mørkt her

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble storfornøyd med skjermen ja :) men som er vansklig å se på bildene, så ble bagasjeluka så som så... Legg på en god dæsj med klarlakk så du har en del å gå på når du skal pusse over :thumb men vær forsiktig og ikke legge for mye klarlakk akkurat i overgangen, da det kan bli en høy kant, som jeg opplevde med bagasjeluka, vent 5-10 min mellom hvert lag.

Når du sliper må du slipe ekstra forsiktig på overgangene, for det kan lett bli en hvit kant. Men vist du ikke lakkerer med slike overganger, og kun lakkere til kant eller profiler vil du klare det fint :) da er det bare å pusse forsiktig, forsiktig over og polere.

Seg i lakken er ingen katastrofe, det kan du slipe med 2000 det også.

 

Råder deg til å ta en flate om gangen, for å prøve deg fram, og du burde kjøpe 2 slike lakk pakker, for var ikke mye i dem nei.

 

Men lykke til med ditt prosjekt da :thumb du får bynne å poste bilder når du er i gang

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. ble jo dritbra resultat :thumb spørsmål: finpusset du når lakken hadde tørket eller burde man vente til den har herdet? hvor lenge må lakken herde da? isåfall, hvis du pusset rett etterpå, rubbet du samtidig eller må man vente me rubbinga til d har herdet???

nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK)

før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK)

en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor:

"if you can't race it, style it "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

auto glym pakke er kun poleringsmiddel?

Hvor mange bokser lakk bør jeg kjøpe tror du? Skal lakkere nedre del av døra, og antageligvis 4 hjulbuer (Lakken er så slitt:()

Gjett hvem som har lyst på hellakkering...

Hvor mange lag med lakk og klarlakk bruker du?

 

DSC00437.jpg

detter er pakken jeg bruker :) men rubbinga(paint renovator) måtte jeg kjøpe i tillegg. Er ikke så masse lakk i disse boksene akkurat, men prøv å bynne med kanskje 2 pakker. Spørs hvor mye farge du må bruke så kanskje du burde kjøpe en ekstra boks med klarlakk.

Mekonomen og slike butikker tror jeg også kan skaffe lakkbokser til en billigere penge.

 

Gjett hvem andre som har lyst på hellakering :hello: må kanksje lære meg å lakkere.

 

brukte ca 2-3 lag med farge, og 3-4 lag med klarlakk.

 

 

Tor O'Connor:

Takker :) pusser du rett etter lakkering vil du få et problem! :hello: hehe.

Det må nokk herde før man pusser eller skal polere skikkelig. Jeg pusset 1 uke etter lakkering, men 4-5 dager etter lakkering kan man prøve seg :) kan være forskjellig fra lakk til lakk

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du kan ikke lakke sier du??? tro hvordan d blir seende ut da når du har lært d :P

 

regnet med at man måtte la d herde, men tenkte at man kanskje fikk blankere flate hvis man pusset før d hadde herdet.

 

får ikke anledning til å gjøre noe annet enn å lakke for denne gangen, men tror du jeg kan få et bra resultat om jeg gjør samme operasjon som deg til våren, siden d ikke akkurat blir varmere i luften på denne tiden av året

 

mexxor: sorry for spamming av tråden din ;)

nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK)

før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK)

en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor:

"if you can't race it, style it "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner jo nesten å bli en "how to" tråd kiddie

 

så du kan ikke lakke sier du??? tro hvordan d blir seende ut da når du har lært d :P

 

regnet med at man måtte la d herde' date=' men tenkte at man kanskje fikk blankere flate hvis man pusset før d hadde herdet.

 

får ikke anledning til å gjøre noe annet enn å lakke for denne gangen, men tror du jeg kan få et bra resultat om jeg gjør samme operasjon som deg til våren, siden d ikke akkurat blir varmere i luften på denne tiden av året

 

mexxor: sorry for spamming av tråden din ;)[/quote']

 

Slenge på litt lakk med sprayboks kan jo alle da :rolleyes: men å lakkere bilen i lakkboks med ordentlig utstyr, vannbasert lakk osv, så må man nokk kunne litt ekstra.

 

vist du behandler lakken rett etter lakkering så vil nokk lakken forsvinne ganske fort vil jeg tro :) har aldri erfart det selv, man kan såvidt touche lakken de første timene etter lakkering.

pusser du riktig og uten å pusse igjennom lakken, og i tilleg gjør en kjempe polerings jobb så vil du få så speilblank overflate som man nesten kan få det.

Vist du studerer lakk, så vil du se masse porer, og umulig å lakkere of få det heelt slett.

På et sånn hot rod program på discovery så dreiv de gutta å slipte ned hele bilen for å få vekk porene etter lakkering :)er nokk en del jobb det ja

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så d du sier er altså at å fin pusse til våren kommer til å bli et hælvette pga at lakken blir for hard på en måte?? satser ikke på å få d gjort som på verksted, er amatør på høyt plan me lakkering, men håper at d blir bedre enn appelsinhud for å si d sånn

nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK)

før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK)

en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor:

"if you can't race it, style it "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår