Gå til innhold

Beste disel bil

Ranger emnet


ØSE

Anbefalte innlegg

Noen som kan annbefale meg en sprek diselbil. Har sett litt på audi, er det gode motorer i disse bilene, godt drag?

 

 

Audi TDi er spreke og late, avhengi av hvilken motor du snakker om.

 

Men om det er gode motrer kan diskuteres. dem støyer en del grunn høyt diesel trykk gjennom dysene som øker Tikkin/kakkling.

Dette trykket øker også faren for lekasje, som også tidligere pumpedyse tdi har hatt noe problemer med. Nyere har ikke kommet med slike problemer enda, men er nok fortidlig å si.

 

2L TDI er kåret til beste Turbo diesel, husker ikke hjemmsiden dette sto.

Men det er kåret ut fra effekt og ytelser ikke noe annet.

 

Konkurenter har jo 2,2L for å passere ytelsene, eller klare det samme.

 

Men ofte så har 2,2L TD lavere forbruk igjen, F.eks Ford sin 2,2L i Mondeo, som bruker litt mindre diesel en Golf 2L TDI.

 

Forden har også noe lavere støy, men mer viktig den lyder bedre, mener selve lyden er mer behagli å høre, enn den harde gangen til Audi/VW TDI motorene.

 

Men de fleste japanske/tyske TD motorer med 140 - 180Hk er utrolig gode og spreke motorer. Samt relativt gjerrige, avhengi av kjøre stilen din.

 

Min favoritt er Mb E220CDI Men er altfor dyr, så jeg havner trolig i en Ford Mondeo, men lommeboka sier att 2.0 TDI 115Hk er den sannsynlige for meg :angry: lyst på 150Hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan annbefale meg en sprek diselbil. Har sett litt på audi, er det gode motorer i disse bilene, godt drag?

Og hvilken prisklasse er det snakk om her?

Nytter ikke å snakke om MB 220 cdi og BMW 330d hvis bilen ikke skal koste mer enn 50 lapper.

 

Slutt å sammenligne fugl og fisk her :knob:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan få kjøpe vanen min med 6,2 diesel for femti lapper. Den er sprek fra start og opp til ca 10-15 km/t. Over det begynner kraftutfoldelsen å avta gradvis. Ikke bruker den mer enn 1,2 liter på mila heller, så dette er mye bil for pengene...

 

Hvis jeg skulle hatt en sprek diesel for femti lapper så hadde jeg kjøpt meg en Mercedes 300 Turbodiesel fra midten av 80-tallet for ca ti lapper og voldtatt den med mer turbotrykk og mer drivstoff og intercooler. En kompis av meg har en sånn en, riktignok ikke trimmet, men han ligger bredt hele vinteren uten avbrudd til tross for automatgir og heller sedat kraftutfoldelse. Ble litt betatt jeg...

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår