Gå til innhold

Grenrør, eksos, kam og luftfilter til B230K

Ranger emnet


fsl

Anbefalte innlegg

en kopis monterte weber 32/36DGV med pipercross loft filter.. så bygge vi om til god gammel stift tending å fikk alt stil sjikkeli... bilen gjikk mye bedre å bensin forbruket gjikk ned bertraktilig... brokt jo over 2 liter på mila før....han her montert grenrør nå i senere tid.. folk blir inponert over hvor godt den går.. vi skal montere en A kamm i den å... den sure t kammen er jo noe dritt..

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Hvilken bil er Weberen henta fra, og hva ligger dem på i pris? Vanskelig å justere? Hvorfor bygge om til stift-tenning, er ikke elektronisk bedre?

 

Er det noe poeng å skifte eksosanlegg egentlig? Er vel 2" originalt...

 

A-kam? Tenkte på K-kam jeg da. :):

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egr ventilen sitter på blokka under forgasseren. Festa med samme boltene som den svarte plastboksen til veivhusventilasjonen. Kan være kinkig å komme til på 230k motoren, men lettere enn på b23e hvis det er noen trøst. Jeg ville bare satt den ut av funksjon, så det ikke kommer eksos inn i innsuget lenger, men det er umerkbart lite å vinne på dette. Skal bort til sverige en tur nå og høre etter plugger som passer til hulla dersom man skrur det helt vekk, for jeg holder på med dette på en b23a.

 

A-kam er en god kam og sikkert lettere å få tak i enn k-kam.

 

Den elektroniske tenninga ville jeg latt være der. På b230k motorene er den veldig god. Man ville vel faktisk vinne et par % på å montere denne tenninga på en motor med stift-tenning, ikke motsatt.

 

Original eksos er bra nok i ditt tilfelle. Effektanlegg bare bråker og det blir slitsomt i lengden hvis du kjører mye. Men den bakerste potta er det eneste som er forskjellen på simons 2" systemet og originalanlegget. I originalpotta går eksosen gjennom dempeulla som gir mer luftmotstand, mens i simonspotta går den bare gjennom et rett perforert rør med dempeull rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Beholder original forgasser og eksosanlegg. Skifter luftfilter på forgasseren (Pipercross e.l) og får tak i A- eller K-kam (pris på disse?) og setter på hydraul løftere og justere forgasseren fint, så regner jeg med motoren skal gå mye finere enn den har gjort. :):

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår