super roof Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 hei folkens, jeg har noen spørsmål til dere angåensenkesett/godkjenning, hva finnes av tuv godkjente senkesett til 240? (merker) hvor mye senker de? er det noe problemer å få de godkjent på bt? får man godkjnningen inført i vognkortet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Hei, Du har noe som heter lesefjors (i den duren i hvertfall) Og noe som heter jamex Begge kan få's med Tüv papirer! Jamex senker 40mm mener jeg og det tror jeg lesefjors gjør og, så sant ikke det var 45mm, det husker jeg ikke! Det du må gjøre for og få godkjent dette på BT er og ta en 4hjulskontroll med justering! Og såklart tüv dok.. Da vil det stå i vognkortet ditt godkjent senket (bla bla bla) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
super roof Skrevet August 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 vurderer å pusse opp patrolen, til vinteren å da regner jeg med att jeg kjøper en 240, å senkes må den, har delvis dårlige erfaringer med bt, godkjente en 244 for en del år siden med jamex sett etter mye om å me menn fikk jeg det godkjent men fikk det ikke i vognkortet men bare stempel på tuv papiret, noe som ikke hører hjemme noe sted, men var vanlig praksis der, om hvordan det gjøres n å hvet jeg ikke, har dårlige erfaringer med jamex settet å begge fram fjærene var knekt etter 3 år. noen som har gode erfaringer med lersjefors? settet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 På 240`n jeg har nå så hadde forrige eier og fått til å knekke fram fjærene og når jeg kjøpte den så visste det seg at fram fjærene var knekte igjen. Hvordan det ble slik det kan jeg ikke svare på. Har nå et splitter nye Lesjøfors senke sett som venter på å bli montert. Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Ehm..finnes det TÜV godkjenningspapirer på JAMEX fjører?? Det skulle jeg like å sett. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Power Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Hadde Lesjøfors fjærer jeg og var fornøyd med dem. Eneste minus var på 740`n jeg hadde så ble den ble lavere i ræva så jeg måtte kappe en runde framme. Siter 2004 Dodge RAM SRT-10 1992 Volvo 240GL 1982 Volvo 242T Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Ehm..finnes det TÜV godkjenningspapirer på JAMEX fjører?? Det skulle jeg like å sett. Øhh ja, Jeg hadde papirer på gamle turbobilen og det var jamex, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
super roof Skrevet August 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Ehm..finnes det TÜV godkjenningspapirer på JAMEX fjører?? Det skulle jeg like å sett. http://s95.photobucket.com/albums/l153/superroof/?action=view¤t=11-08-2006182628.jpg&refPage=&imgAnch=imgAnch1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Hva senker mest av Lesjøfors og Jamex? Lesjøfors senker 35mm, vet jeg. Hva er billigst av Lesjøfors og Jamex? Lesjøfors koster 1.295,- hos Pedersens Racing. Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 du får 45mm lesjöfors også.. jamex hadde veldig dårlig rykte når jeg kjøpte lesjöfors.. ryktet var at de knakk, etc. veldig fort. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 du får 45mm lesjöfors også..jamex hadde veldig dårlig rykte når jeg kjøpte lesjöfors.. ryktet var at de knakk, etc. veldig fort. Er 45mm lesjøfors TÜV-godkjent? Hvor selges det? :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 du har ikke en kopi med mer girolje etc på da :iconsm ikke ta det ille opp , var en spøk :fatality: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
super roof Skrevet August 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 du har ikke en kopi med mer girolje etc på da :iconsm ikke ta det ille opp , var en spøk :fatality: he he, er bare tilfeldig jeg fant det her om dagen jeg rota i noen gamle volvo deler, tilen ble sent til sin siste hvile for ca 3år side, den så forøvrig sånn ut http://s95.photobucket.com/albums/l153/superroof/?action=view¤t=11-08-2006225250.jpg&refPage=&imgAnch=imgAnch1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
super roof Skrevet August 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Er 45mm lesjøfors TÜV-godkjent? Hvor selges det? :) ser ut som pedersen racing ha 45mm med tuv bare til vogn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 lesjøfors 35 og 45 mm er vel det samme settet såvidt jeg vet.. Tror lesjøfors oppgir 35 til 45 mm senking.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg