B230ft Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 har vært snakk om dette før, men fant ingenting nyttig igjen når jeg leita.. hva må modifiseres? og er det mulig å få 940 varmeapparatstyringen over i 740?(mekaniske styring, ikke vakuum) føler dette er noe som kunne vært sticky Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zvein Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Har ikke helt svar, men forska litt på dette selv, og det som det var mest "problem" med, var vel det å feste dash'n helt forran ved ruta, da det er poppa her (kan hende jeg tar feil, men syns jeg husker at det var sånn det var). Og dash'n skal egentlig poppes fast _før_ man setter i frontruta :P Ellers sitter vel sikringsboksen på et annet sted, så da er det kanskje litt kabeltrekking som må til. Åssen det er med varmakanalene, så har jeg ikke peil dessverre. Håper dette hjelper litt :) Siter '87 Volvo 740TIC B230ET :D ------------------------- '63 Volvo Amazon (121) B18 :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4vinge Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 det sitter ikke poppet fast. foran på 940 sitter den fast i klips og på 740 mener jeg den bare går inn i noen spor. du vil nok få et prosjekt med ledningsnettet ditt. men dashbordet passer men du må ha brakettene som holder dashbordet til 940 på plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 var ikke noe poppisser nei.. men ja, ser ut så jeg må flytte over stålramma, og spørs om ikke hele varmeapparatet også må over.. er bare hjemmom nå for å hente ny avbiter å få litt mat å slikt, så kommer med mer updates senere regner jeg med.. *faen nå gruer jeg meg, sist jeg bytta dash fra rødt til svart lovet jeg å ALDRI gjøre det igjen, men så er 940dashen så mye finere og har bare sett bilder av etpar andre som har gjort det, så det hadde jo vært tøft om jeg og heiv over nå når jeg først har, men nå som sagt, kommer den trøtte følelsen tilbake! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4vinge Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 lykke til. hold oss oppdatert med bilder og hva som må gjøres da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 hehe ja blir nok til det.. of ser ut som jeg må prøve å hive over hele armeapparatet.. noen som har hørt om dette før? prøvde meg på TPC forumet, men var fint lite respons der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4vinge Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 på deler tilsalgs nå så står det 940 varmeapperat til salgs. da er du sikker på at det passer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 åssen kan jeg være sikker på at det passer? har alt isammen fra før, så er ikke deler som er problemet, det er om det fysisk passer i 740'in, men får vel bare ta en kjangs å flytte over alt isammen fra 940'ien, så MÅ det jo passe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4vinge Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 karosseriet er vel det samme utenom fronten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 ja men det er aldri godt å vite om de plutselig har funnet ut at de skal gjøre et par småforrandringer! former og slikt kan være likt, men tenker på fester og slikt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Demonter i 740en å sammenlign Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_790R Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 940 dash passer rett inn i 740, du trenger ikke å bytte noe varme apperat eller flytte sikringsboks/holder.. du bruker samme varme apperat som du har og samme styringa. Det er kunn når du bygger om til 960 det blir mye jobb, da er det forskjellige varme apperater og skringsbokser/holder. Har gjort dette mange ganger og det er ikke noe veldig vanskelig...... Siter Volvo 4 Life Volvo 760 88` Bredda prosjekt Volvo 965 91` Vinterbrakke Volvo 965 96` Ambulanse Nissan Sunny 93` Konebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 940 dash passer rett inn i 740, du trenger ikke å bytte noe varme apperat eller flytte sikringsboks/holder.. du bruker samme varme apperat som du har og samme styringa. Det er kunn når du bygger om til 960 det blir mye jobb, da er det forskjellige varme apperater og skringsbokser/holder. Har gjort dette mange ganger og det er ikke noe veldig vanskelig...... tingen er at for å få det skikkelig, vil jeg ha styringa fra 940 og..men jeg begynner bare i morgen og skruer bare ut varmeapparatet fra 940'ien, og hiver over alt isammen.. om du har noe skarpt å si når jeg skal koble opp instrumentene fra 940'ien? leste ne greier med en 4.ledning til speedo som ikke er på 740, ellers, går farger overens?så jeg bare klipper og lodder på nye pluggene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stortlem Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Hvor mye ligner 940-dashen på 760-dashen etter 1988? Er ikke de ganske like? Her er iallefall sikringsboksen på venstre side av dashen bak et panel du kommer til etter å ha åpnet døra, og er ikke 740 og 760 ganske lik i innfestinger i torpedovegge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 er ikke helt med på hvor du vil hen, men 740 og 940 har hvertfall skringene på samme plassen, bak aas-koppen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg