pitersn Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Starta bilen her endag. Plutselig begynte d å ryke litt fra dashbordet. Da jeg starta opp igjen hadde jeg ikke kortlys. Når jeg dimmer så går d rett på park/tåke. Hva faen er dette? hva skal jeg gjøre nå? Hadde problemer med den dimmern i vinter også. men, det ordna seg av seg selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Starta bilen her endag. Plutselig begynte d å ryke litt fra dashbordet.Da jeg starta opp igjen hadde jeg ikke kortlys. Når jeg dimmer så går d rett på park/tåke. Hva faen er dette? hva skal jeg gjøre nå? Hadde problemer med den dimmern i vinter også. men, det ordna seg av seg selv. Du kan begynne med å ta ut lysbryteren, den står da til venstre på dashbordet, se bak den, mulig noen av ledningene der er brent av eller at selve bryteren er skadd.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Høres veldig ut som bryteren er skada ja! Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 En av svakhetene på både Golf2 og 3(IMO) er det at alt av strøm går gjennom lysbryteren før den går til lysene, istede for at det kun hadde gått styrestrøm til et relè og derfra til lysene, dette sliter helt klart på lysbryterne. Det koster ikke mange kronene å kjøpe seg et relè og noen meter med ledning, kabelsko osv. Da unngår en slike ting i fremtiden og i tillegg får en bedre lys;) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pitersn Skrevet August 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 så dette har ikke noe med blinklys/dimmer hendelen å gjøre altså? Jeg må altså åpne opp lysbryteren til venstre og se? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pitersn Skrevet August 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Plukka ut bryteren. Ingen ledninger var brent. Hva skal jeg gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Plukka ut bryteren. Ingen ledninger var brent.Hva skal jeg gjøre? Feilsøke videre. Sjekk printplata for sikringene og evt plata der alle releene står :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pitersn Skrevet August 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Sikringer og reeler ser bra ut.. Faaen.. Noen må jo kunne hjelpe meg litt vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Sikringer og reeler ser bra ut..Faaen.. Noen må jo kunne hjelpe meg litt vel? Let frem relèet til lysene, står i instruksjonsboken din, i Haynes manualen og kanskje på lokket til sikringsboksen, se på dette, kan være skadet. Ellers er det bare å demontere i og rundt dashbordet til du finner ut hvor røyken kommer fra. Du sier at ingen ledninger var brent, men hva med selve lysbryteren? Hvor på dashbordet kom røyken fra? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Mål strøm. Er jo ikke nok å se etter strøm med øynene :D hehe Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pitersn Skrevet August 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 var vanskeli å se hvor røyken kom fra.. var mørkt.. Men, mener den kom fra rattstammen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Jeg får også røyk fra rattstammen noen ganger, har skjedd 2 ganger hittil men ingenting har skjedd for det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pitersn Skrevet August 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 på vw-audi forhandleren her så var d sikkere på att dette måtte være tenningskontakten. 1500,- skulle de ha for d.. De mente jeg ikke måtte begynne på dette selv pga att jeg måttaev me airbag osv. og trengte en spesiell "tesj" Trenger noen råd her? mulig å bytte denne selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Hos meg så er det også visse problemer med instrumentlyset når det står på minimum så er det ikke alltid at det lyser. Unngå derfor å ha instrumentlyset på minimum da det belaster motstanden mer enn nødvendig iom at motstanden må brenne opp litt effekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg