VolvoMan Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Hvor mye trykk skal det være på en B230A 1985 modell. Har monter oljetrykk måler fra CDcardic og den viser følgende. tomgang ca. 980 rpm : viser den 5-5,5 bar 3000 rpm. : viser den mellem 6 - 6,5 Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Det hørtes høyt ut. Normalt er det 4-5 bar @ kald motor og 2-3 bar @ varm motor. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet August 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Det hørtes høyt ut.Normalt er det 4-5 bar @ kald motor og 2-3 bar @ varm motor. hmm... hva kan det være som gjør at det er for høyt da.. er disse målerene nøyaktige. Motoren var ikke helt varm, den var ca. 60 grader. men får vel kjøre den varm da den åpner termostaten på ca. 90 grader Skal muligens ha prøveskilt på den i morgen så da får jeg kjørt den varm. og se hva det blir Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet August 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 nå har jeg kjørt den til termostatn åpnet det var mellom 80 - 90 grader målere er gradert noe slik Når termostan har åpna ligger den på ca. 4,5 - 5 bar på tomgang og øker jeg turtallet til 3000 går den opp til 6 bar. Det er nye olje og filter på motoren Noen som har noe idee hvorfor det er så høyt.. RØD MERKET er på ikke på 6 men begynner på 7 og litt forbi 7 tegninen ble litt feil Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Prøv med en annen måler du... Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet August 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Prøv med en annen måler du... Ringte Volvo De sa at det skulle var mellom 4,5 - 5 på tomgange og rundt 5,5 med fart på motoren så det er jo ikke så galt trykk. Har prøvd med en annen måler og den viser det samme. Men jeg kjører med det slik, skal jo annen motor i den i vinter så ryker denne så ryker den. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Det går helt sikkert bra! Evighetsmaskin vettu;) Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet August 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Det går helt sikkert bra! Evighetsmaskin vettu;) Jepp gjør nok det.. synte bar det så litt høyt ut, men motoren har jo gått med dette trykket før den fikk noe som viser det. så den går nok fortsatt litt til. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 men motoren har jo gått med dette trykket før den fikk noe som viser detQUOTE] heh er jo en grunn for at vi monterer målere da? så vi kan se hva motoren sier og om den vil ha forandringer på noe! men ja, en 230A motor tror ikke jeg heller jeg ville hopa i taket for.. hvor har du kobla på giveren forresten? du bruker ikke orginale trykk_bryteren_? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet August 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 men motoren har jo gått med dette trykket før den fikk noe som viser detQUOTE] heh er jo en grunn for at vi monterer målere da? så vi kan se hva motoren sier og om den vil ha forandringer på noe! men ja, en 230A motor tror ikke jeg heller jeg ville hopa i taket for.. hvor har du kobla på giveren forresten? du bruker ikke orginale trykk_bryteren_? Nei er ikke det.. derrfor det kommer noe annet i vinter :D Har montert den giveren som fulgte med måleren. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 du har ikke fylt en skvett for mye olje da?? ellers bruker det være bra med trykk på disse motorene Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet August 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 du har ikke fylt en skvett for mye olje da?? ellers bruker det være bra med trykk på disse motorene nope ligger mellom vel litt under maks merket. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Jeg har på varm motor ca 3kg på tomgang og rundt 4,5kg ved høyere turtall... Synes 5-6kg hørtes skummelt ut, mulig det skal være det på de gamle gode motorene? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVOLVE_88 Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 min er det ca3 bar ved varm motor og tomgang og 4-5ved kald motor ved tomgang. er orginal trykkmåler. Siter -volvo 240 88mod 240GLE -Turbo prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Synes 5-6kg hørtes skummelt ut, Det er vel ikke akkurat "skummelt"... skummelt er det om trykket er for lavt. Spørsmålet er vel heller om måleren viser riktig eller feil hmmmmmmmmm Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.