Gå til innhold

Volvo 142 Rallycross (2,4l)

Ranger emnet


R-sport Lars

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har du hatt bilen på vekta ell? Hvor mye er total vekta på og hvor mange % veier den bak?? Har tenkt på å bygge noe av det samma en dag derfor lurer jeg på hvordan vekt fordelinga er

 

Den har ikke vært på vekta ennå, skal det straks den er klar igjen! Så får vi se hvordan det er!:wonder:

 

Mvh

LSR :volvopower:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo RC 142

Jaja, endelig noe fritid! Da gikk vi over siste ting på motor. Girkasse og bakaksel er alerede gått over og klart!

Alt har sett helt fint ut! Bare å montere inn i bilen igjen!

 

Mekanikeren i god arbeidstilling, stol, kortbukser, sneipen i munn og en duggfrisk øl!:cheers:

 

HPIM1556.jpg

 

Dagen etter var den på plass igjen!

 

HPIM1558.jpg

 

Morro når det nå begynner å nærme seg!

Da er det kun oppsaling av småting så skal vi ut å kjøre igjen!

 

Mvh

LSR :volvopower:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg var der bare på lørdag jeg, så jeg fikk da med all kjøringa di, værtfall.. ;-) Jeg hørte ulydene du fikk ja.. Hehe Synd, men det er desverre en del av morroa det der..

 

Ja, jeg gikk såvidt bortom bilen din i depotet. Tok også noen bilder av bilen din på bana + ett i depotet. Så gromt atte! ;-)

 

Selv har jeg starta opp på x-antall RCN-prosjekter, men har funnet ut att kostnadene pr minutt bak rattet blir for ekstreme for min del. (Og det var bittert å tenke på, i helga) Hehe

 

Så da får jeg heller gjøre istand en gatebil istedet da.

Mulig jeg lager min egen prosjekt-sak inne her jeg også for planene er mange, men må finne ut hvordan jeg gjør det først.. Hvordan man laster ned bilder her foreksempel...

 

Skal du kjøre på Krabyskogen (Gjøvik) eller på Vinjarmoen (Dokka) i nærmeste fremtid, eller? Hadde vært artig å sett litt mere på bilen din.. :-) Liker ikke å snoke rundt andres biler uten tillatelse serru.. Veit hvordan det var med meg selv og Bilcrossbilene mine når folk "snoka" serru. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen ja!

Bare å komme å se, sikkert ikke noe på den som ikke har vært tenkt på tidliggere så jeg har ikke noe å skjule! Bare morro med en bilprat! Det som er problemet med videre kjøring er at jeg vet ikke når den går igjen! Har problem med toppen! Så det er avhengig av hva som skjer. Ordner det seg raskt så kjører jeg:race !

 

Som de sa i Flåklypa: "time vil show"!

 

Mvh

LSR :volvopower:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB!

Forstår godt regnestykket ditt vedr antall minutter kjørte opp mot kostnad! Har regnet på det selv, men jeg har kommet til at opplevelsen av de minuttene overgår den forskjelden som ligger i kostnaden mellom RCN og en gatebil (koster jo det også)! Ihvertfall så langt! Håper du hiver deg på et nytt prosjekt!

 

Mvh

LSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Kadett GSi stående her da, som i utgangspungtet skulle bli RCN, men det har dukka opp x-antall raggsokker og slikt i kanalene blant annet, så tror jeg dropper det for nå.. Hehe

 

Men, jeg har så absolutt trua på att det er verdt hver ei krone og arbeidstime når du jager rundt ute på bana med godbilen din ja! Det som er med gatebil er att da kan jeg dra ut tidsskjemaet når det gjelder å ut med store pengebeløp, men kjører man RCN, så vil man jo være med hele sessongen. Skal ikke mange motorhavarier/rundvelt til før konto'n er tom..

 

Jeg skal værtfall fullføre 144-prosjektet mitt nå, før jeg begynner å fabulere om mere RCN.

Men, en Volvo 142 RCN'r hadde slettes ikke vært så dumt.. ;-)

 

Funnet feilen på toppen, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår