Gå til innhold

Volvo 142 Rallycross (2,4l)

Ranger emnet


R-sport Lars

Anbefalte innlegg

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den bilen din kler den hvite lakken veldig godt, forresten! :-)

Håper du blir å se på bana igjen snart, og med litt friskere motor enn det du hadde i siste omgang lørdag.. ;-)

 

Så på ei av de forrige sidene her att du hadde lyst på å bygge en gateversjon av denne? Har du satt de planene i live, eller bruker du heller de ekstra pengene/tida på løpsbilen istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gateversjon er nok lagt på hylla intill videre da det stopper seg økonomisk! Vi får se hva høsten/vinteren bringer for da gjør vi opp status for sesongen på 142`n. Blir det ny sesong, blir det ny motor, ny bil eller ikke noe rallycross i det hele tatt...! Gjenstår å se!

 

Men friskere motor enn det jeg hadde i siste omgang på Flisa det kan jeg love (for det skal ikke mye til)!:tannløs:

 

Mvh

LSR :volvopower:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Meget artig og god lesing, likte spesielt wattlink oppsettet ditt, hva er størrelsen og styrken på stabstagene dine?

 

liter vann i systemet ditt? trenger du ingen ekstern vannpumpe i tilegg?

 

Kjempe bra tråd :)

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Erik! :thumb

 

Størrelsen på Stabstag er 25mm rør med 280mm kniv (etter spesifikasjon fra Sellholm). Innstillingen på kniven er ca 45 grader og justeres noe avhengig av bane/underlag.

http://www.sellholm.se/default.asp

 

Det går mellom 11 og 12 liter vann i systemet, og nei jeg trenger ikke ekstra pumpe. Viftene er ikke termostat styrt men styres manuelt av meg og kan kjøres hver for seg eller begge samtidig.

 

Leter for tiden etter den rette toppen, kommer tilbake med mere straks denne er på plass!

 

Takk igjen for hyggelig omtale og interesse!

Volvorally.jpg

 

Mvh

LSR :volvopower:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår