Jump to content

Volvo 142 Rallycross (2,4l)

Rate this topic


R-sport Lars

Recommended Posts

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, kvalitet er viktig. Og det er spes på småting som er enkle mange tabber seg ut med jalla løsninger.

Funker den motoren, blir moro og se hvordan bilen blir til våren =)

 

Men din er bare værst! Bremsetall? Hemmelig? hehe

 

* Men når du skal bygge den om til rallybil, er d kun utsenede? eller skal du bruke den i rally?

 

 

* Bremsetall på min....;) tja, effektiv fra rett under 17-1800 og opp til 7250 rpm, da daler effektkurven...

 

LSR

Link to comment
Share on other sites

* Men når du skal bygge den om til rallybil, er d kun utsenede? eller skal du bruke den i rally?

 

 

* Bremsetall på min....;) tja, effektiv fra rett under 17-1800 og opp til 7250 rpm, da daler effektkurven...

 

LSR

 

Sant som du sier, det skal jo brukes!

 

Meget fin effektkurve høres det ut som =)

Link to comment
Share on other sites

Mange hester bremsa motoren da Lars? Vil kanskje ikke si det?:P

 

Tja, bremset og bremset... :wonder: Det vet jeg faktisk ikke, den benken den satt i, (den har vel du sett på "klipp") leverer bare pr kg!

Men det skal gjøres en kontroll måling i nær framtid for å se om det stemmer og om utregninga mi er korrekt!:bok:

Om resultatet av den kommer til å bli offentligjort er svært lite trolig! :hide

 

Er jo ikke hva som står i bremse papirene som er viktig da....:thumb

Link to comment
Share on other sites

Tja, bremset og bremset... :wonder: Det vet jeg faktisk ikke, den benken den satt i, (den har vel du sett på "klipp") leverer bare pr kg!

Men det skal gjøres en kontroll måling i nær framtid for å se om det stemmer og om utregninga mi er korrekt!:bok:

Om resultatet av den kommer til å bli offentligjort er svært lite trolig! :hide

 

Er jo ikke hva som står i bremse papirene som er viktig da....:thumb

 

 

Neinei, helt riktig det Lars, var bare nysgjerrig! Hehe:) Virket jo veeldig fresk i den benken da!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hei

er det bilder. i fra vannrørene som går inne i biln..

 

Ja, her bak i ved radiator under byggningsperioden:

http://i103.photobucket.com/albums/m145/LSR_142/HPIM0770.jpg

 

Her er innvendig rett etter lodding og før mørk grå isolering blir lagt på:

http://i103.photobucket.com/albums/m145/LSR_142/HPIM0771.jpg

 

Motor, før eksos Wrap blir lagt på, hvis dette ikke skulle holde så var det meningen å sette opp et varmeskjold i alu (noe jeg ikke tror er nødvendig etter tester)!

http://i103.photobucket.com/albums/m145/LSR_142/HPIM1003.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk.. driver på og skal bygge min om nå til rallycross bil

så da skal radiatoren bak. å jeg hadde ingen ideer om hvordan.

man skulle jøre det med rørene. men nå er jeg godt på vei..

må bare si at den 142en dær er meget fin.. bra bygga:respect

Volvo 142 dl Prosjekt

Volvo 240 Glt Bruksbilen

Volvo 245 Turboo!

Opel Ascona b N/A tunded

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk.. driver på og skal bygge min om nå til rallycross bil

så da skal radiatoren bak. å jeg hadde ingen ideer om hvordan.

man skulle jøre det med rørene. men nå er jeg godt på vei..

må bare si at den 142en dær er meget fin.. bra bygga:respect

 

Bare hyggelig det;) , alternativer til kobber rør som jeg benyttet er å bøye rør f.eks eksos rør e.l. men må være hele eller sveiset! ikke lov å skjøte med slanger! Hmm, men slanger hele veien tror jeg går (usikker, sjekk "Bilsportboka").

 

Hvor i landet er det denne rallycross 142 er i støpeform da???

 

Mvh

LSR

Link to comment
Share on other sites

Bare hyggelig det;) , alternativer til kobber rør som jeg benyttet er å bøye rør f.eks eksos rør e.l. men må være hele eller sveiset! ikke lov å skjøte med slanger! Hmm, men slanger hele veien tror jeg går (usikker, sjekk "Bilsportboka").

 

Hvor i landet er det denne rallycross 142 er i støpeform da???

 

Mvh

LSR

 

Trur ikke det er låvt til å bruke slanger..

jeg blir mest sansynlig å bruke kobber rør..

 

 

jeg kommer i fra en plass litt ufor harstad..

dette er da ett laaaaaaaaaaang tid prosjekt som jeg ska bygge da..

Volvo 142 dl Prosjekt

Volvo 240 Glt Bruksbilen

Volvo 245 Turboo!

Opel Ascona b N/A tunded

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Bare hyggelig det;) , alternativer til kobber rør som jeg benyttet er å bøye rør f.eks eksos rør e.l. men må være hele eller sveiset! ikke lov å skjøte med slanger! Hmm, men slanger hele veien tror jeg går (usikker, sjekk "Bilsportboka").

 

Hvor i landet er det denne rallycross 142 er i støpeform da???

 

Mvh

LSR

 

Slanger er ikke tillatt, skal være rør, stål eller kobber, så vidt jeg husker.. Og ja, hele eller sveisede/loddede skjøter, og i tillegg er det en grense på hvor langt ut i fra torpedovegg de må gå før du får lov med slange.. 20cm eller noe om jeg ikke er helt på jordet..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy