Trollet_ Skrevet Februar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2007 Hehe:) jaja, knøvling hører med det:) ser du har mye kunskaper ang motor, kansje du har peiling på ombygging fra forgasser til sprut? har nemmelig en accord 16v EFI motor for hånden som jeg gjerne skulle hatt inn i accorden min:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2007 Blir bra dette, ser fram til prøvetur når du kommer tilbake:) Har en mistanke om at det har vært kaldt å holde på, eller du har vel hatt byggtørkerne på Overdrive?:D Prøvetur skal du få! :) Har hatt en 24 kw strøm-vifte på, og en 15kw byggtørker. Det fungerer helt greit :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2007 Hehe:) jaja, knøvling hører med det:)ser du har mye kunskaper ang motor, kansje du har peiling på ombygging fra forgasser til sprut? har nemmelig en accord 16v EFI motor for hånden som jeg gjerne skulle hatt inn i accorden min:) Nja, når det kommer til ledningsnett og sånt, så holder jeg meg helst unna, selv om jeg er elektriker :P Men kan godt hjelpe til :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2007 Kanskje på tide med en liten update.. Noen som vet hva lagerklaringen skal være på disse motorene? Sjekka med en tråd som var for å måle fra 0.1 til 0.5mm, men den ble klemt så flat at det var utfor skalaen.. Så lagerklaringen er godt under 0.1 mm, men den sviver helt utrolig lett og fint rundt, så det skal være rett :) Her er bunndelen nesten ferdig montert, mangler bare oljepumpa osv.. Har også fått demontert toppen, hadde selvsagt bare tang for ta av ventilene for topper uten overliggende kamaksling, så måtte lage en forlenger.. Etter en liten vask: Mange syns sikkert det er harry osv osv, men jeg syns det ser ganske bra ut. Har lakkert toppdekslet i bilens farge: Begynte også å ta ut gammel-motoren fra bilen, og fikk en liten overraskelse når jeg tok av braketten til dynamoen: Oljeakslingen hadde knekt av, og kommet ut der! Klart for å løftes ut Kommentèr gjeeerne! :thanks Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MsRacing Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 Bynn å bli bra dette jah.. :) ska du ha datasprut no elr?? Siter Mazda 626 2,0i 16v (Turboprosjekt?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford-for-ever Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 utrolig rå volvo 745:) Er utrolig morsomt å se hvordan ting blir til slutt, artigere å følge med på prosjektet siden du tar så mange bilder. Det virker som om at du kan nesten alt innen motor, er alt selvlært eller? Tåler B230F blokka mye før den tar kveld da? Ser at du også bruker B230F veiva, er F motoren bygd for å tåle mye juling eller? Siden du kan så mye om motor, vet du om en orginal b230F motor tåler turbo konvertering med litt høyt ladetrykk?:) Har en B230f motor på hånda, men vis jeg må bytte stempel og råder så velger jeg heller en annen motor... Siter "Bruk vett, ligg bredt" - Volvo 740 GL slow edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 Bynn å bli bra dette jah.. :) ska du ha datasprut no elr?? Hehe, ikke noe datasprut nei.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Februar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 Ser bra ut dette, regnet med at du kom til skifte mening angående fargen på toppdekselet ja;) Når drar du utover igjen? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 utrolig rå volvo 745:) Er utrolig morsomt å se hvordan ting blir til slutt, artigere å følge med på prosjektet siden du tar så mange bilder. Det virker som om at du kan nesten alt innen motor, er alt selvlært eller? Tåler B230F blokka mye før den tar kveld da? Ser at du også bruker B230F veiva, er F motoren bygd for å tåle mye juling eller? Siden du kan så mye om motor, vet du om en orginal b230F motor tåler turbo konvertering med litt høyt ladetrykk?:) Har en B230f motor på hånda, men vis jeg må bytte stempel og råder så velger jeg heller en annen motor... Koselig at du liker prosjektet :) Kan langt fra alt innen motor, for å si det sånn! Veldig langt fra alt! :P Er for det meste selvlært ja, vi har et verksted med det meste av verktøy. B230f veiva virker mye mer solid enn b230et veiva. Har hørt at det er samme veiv som står i b230ft/fk. Ei standard b230f blokk tror jeg ikke tåler så mye guffe nei, tror faktisk rådene var tynnere enn b230et rådene. Du burde bytte stempel og råder hvis du skal bruke blokka med turbo. Mener det er 10,5:1 i kompresjon med b230f stemplene, jeg har brukt b230et stemplene, som gir 9:1 i kompresjon. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2007 Ser bra ut dette, regnet med at du kom til skifte mening angående fargen på toppdekselet ja;) Når drar du utover igjen? Fant bare spontant ut at jeg skulle lakkere det før jeg tok kveld.. Men det ble faktisk ikke så verst, blir bedre når jeg får høyglanspolert Volvo skrifta :volvsmile Drar utover i helga, da får jeg forhåpentligvis kompletert motoren, og trøska den inn i bilen :driving Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Er det 16T turbo som skal på? :) Mye trykk skal den kjøres på? Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Nope, det er den originale som skal på igjen.. Blir vel å kjøre på maks 1 bar, tror jeg :) Blir helt greit det.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Er da ikke harry med lakkert toppdeksel:P syns det ble veldig bra:thumb Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Er da ikke harry med lakkert toppdeksel:P syns det ble veldig bra:thumb Takk, bra det er flere enn meg som syns det! :kiss Tror det blir bedre når jeg får pussa av lakken på skrifta, og høyglanspolert litt :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 synes topplokk i samme farge som bilen er dritrått jeg:) kansje ikke hvis man kjører en hvit gammel bil som meg, men i ditt tilfelle blir det kult !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg