daggis Skrevet Juli 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 Hei! Skal putte en golf gti motor i bobla mi. Må den ha returslange til bensin tanken? Hvis den må ha dette, er det mye slit og er det dyrt å bytte til forgasser(e). På forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Juli 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 gtien har returslange den også ja.. det har jo forsåvidt en forgasser også, all bensinen som ikke brukes av bensreservoaret blir pumpet tilbake til tanken. skulle ikke være så dyrt med noen meter bensinslanger vel? Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juli 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 Skikkelige forgassere har vel ikke retur på bensin. Fire 40mm liggende dellortoer hadde sikkert fungert bra. Men var jeg deg ville jeg heller beholdt innspruten. Legg opp et nytt rør langs kanalen på undersiden. Oppi der du skrur bunnen sammens med karosseriet. Der har du masser av skruer du kan feste klemmer i. Blir mye arbeid, med radiator, vannslanger, bensinslanger, elektronikken osv... Hvor mye tror du dette bygget kommer til å koste deg? Du får lett tak i motorer som passer rett inn, og er luftavkjølte på over 112hk for rundt 10 000,- Ingenting slår boxerlyden ... :) Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet Juli 28, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 Har en golf 1,6 gti motor med forgasser på hånden. Kanskje bedre å kjøpe den da? Er 1.6 motoren noe mindre fysisk enn 1.8? eller er det samme blokk, med større borring? Jeg vil ihvertfall ha vannkjølt! :D Da får jeg jo skikkelig varmeapparat og sånn. Pluss at trimmede T1 motorer jo har veldig begrenset levetid. Eller kanskje jeg rett og slett skal drite i gti motor, og ta en vanlig 1.8 med forgasser? Det er vel 90hk disse har? Vanskelig å bestemme seg :rolleyes: har fått bud på 1500kr p åden gamle motoren min, adapteret får jeg for 2500, gti motoren skulle han ha 750 for. Da mangler jeg bare radiator, og det er jo ikke så dyrt. Så noe dyrt prosjekt skal dette ikke bli. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Juli 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 oettinger thor sin gti? Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet Juli 28, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 Var den jeg tenkte på ja, har ikke fått tak i han da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Juli 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2003 Originally posted by daggis Har en golf 1,6 gti motor med forgasser på hånden. Kanskje bedre å kjøpe den da? Er 1.6 motoren noe mindre fysisk enn 1.8? eller er det samme blokk, med større borring? Jeg vil ihvertfall ha vannkjølt! :D Da får jeg jo skikkelig varmeapparat og sånn. Pluss at trimmede T1 motorer jo har veldig begrenset levetid. Eller kanskje jeg rett og slett skal drite i gti motor, og ta en vanlig 1.8 med forgasser? Det er vel 90hk disse har? Vanskelig å bestemme seg :rolleyes: har fått bud på 1500kr p åden gamle motoren min, adapteret får jeg for 2500, gti motoren skulle han ha 750 for. Da mangler jeg bare radiator, og det er jo ikke så dyrt. Så noe dyrt prosjekt skal dette ikke bli. 1.6 og 1.8 GTI motorer fra golf 1 er fysisk like store.... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet Juli 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2003 Da er det jo null vits med 1.6 da. Får finne meg en 1.8 da. Går det ann å flytte innsuget og gasseren fra en vanlig 1.8 over på en 1.8 gti? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Juli 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2003 Originally posted by daggis Har en golf 1,6 gti motor med forgasser på hånden. Kanskje bedre å kjøpe den da? Er 1.6 motoren noe mindre fysisk enn 1.8? eller er det samme blokk, med større borring? Nei det er samme blokk med MINDRE borring.... :D Alt vannkjølt er G60 og 16v har oljespylte stempler... Ellers er det stort sett VELDIG likt hva blokk angår... Har forresten en radiator til gti... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nijo2 Skrevet April 27, 2011 Rapporter Share Skrevet April 27, 2011 Holder på og legge opp båttank i min golf 1 gti 1984 mod, men jeg vet ikke hvor returslangen går inn på originatanken.. Noen som vet hvor returslangen går inn på tanken? Den vil ikke starte pga. dette fordi det ikke blir trykk i tanken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet April 28, 2011 Rapporter Share Skrevet April 28, 2011 tidenes bump? 8 år siden forige innlegg...... Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg