Øyvind Ryeng Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Lukker ikke termostaten på sommeren er det jo bare gull -med mindre du bor i nordnorge da Vi har faktisk hatt en _meget_ god og varm sommer her oppe, thank you very much! Ontopic: Ta ut termostaten og se om tempen går ned, som noen sa tidligere. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 22, 2003 Rapporter Share Skrevet August 22, 2003 Originally posted by AXi0N Den koker ikke.. men den ble varmere ja.. og det er ikke feil er ikke dum. Er du en sånn golf ekspert?.. hvis du ikke klarer å svare på noen av de spørsmålene jeg skrev er det vel ikke noe poeng å skrive? eller? ouch? :rolleyes: Var det ikke det jeg gjorde da? Hvis temperaturen la seg enda høyere når du satt inn ny termostat kan det være feil termostat, det skjer. Sa ikke noe om at du var dum, men hvis du kanskje kjøpte den på Torshov ellerno så er ofte de som jobber der 'dumme' ;) Også var det luft i systemet da. Det er en mulighet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet August 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2003 Originally posted by boXer ouch? :rolleyes: Var det ikke det jeg gjorde da? Hvis temperaturen la seg enda høyere når du satt inn ny termostat kan det være feil termostat, det skjer. Sa ikke noe om at du var dum, men hvis du kanskje kjøpte den på Torshov ellerno så er ofte de som jobber der 'dumme' ;) Også var det luft i systemet da. Det er en mulighet. Kjøpte den på mekonomen. og jeg dobbelt sjekka ordr. nr fra lista og fra internett butikken dems + at det var en kompiss som solgte meg den, ikke dum! Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet August 23, 2003 Rapporter Share Skrevet August 23, 2003 Originally posted by AXi0N Kjøpte den på mekonomen. og jeg dobbelt sjekka ordr. nr fra lista og fra internett butikken dems + at det var en kompiss som solgte meg den, ikke dum! Men siden du måtte dobbelsjekke selv så stoler du kansje ikke helt på kompissen din :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet August 23, 2003 Rapporter Share Skrevet August 23, 2003 Det finnes flere varianter til samme bil. Kan være du har fått en såkalt vintertermostat beregnet for kalde forhold. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet August 23, 2003 Rapporter Share Skrevet August 23, 2003 Originally posted by SpeedWell Det finnes flere varianter til samme bil. Kan være du har fått en såkalt vintertermostat beregnet for kalde forhold. godt poeng det speed. masse varianter. vi pleier f eks å bytte på bila vi tar inn fra tyskland Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet September 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 Huff å huff å huff.... Skulle ta ut termostat i går og kjøre uten, for å se hvordan motor reagerte på dette... Når jeg skulle skru igjen etter å å ha tatt ut termostat klarte jeg å vri av ene skrua.. DAAAAMN:) små irriterende.. sitter som faen.. prøvde leeenge å få den ut.. den knakk kant i kant og ikke noe måte å få feste på den. Prøvde å borre hakk, men gikk ikke så bra. Tenkte på å finne meg en litt kraftigere drill å borre meg gjennom. og gjenge opp på nytt.. Noen som har noen fine tips.. blir vel sikkert til at jeg borrer den i stykker eller noe så må jeg kjøpe ny:) hehe ?? venter:) Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 Er vel M6 skrue der, så du borer den ut og gjenger opp til M8 og bruker Umbrako skrue om det er for trangt til fastnøkkel. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 Alternativ to, om det blir tynt med gods: 6.2 mm bor rett gjennom, og mutter på baksiden. Om det er mulig da, alt ta's med forbehold! Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 Et alternativ er å kjøpe hele vann pumpen ny med feste brakketten ... er vel i den du har knukket en skrue .... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet September 2, 2003 Rapporter Share Skrevet September 2, 2003 hvis skruen stikker litt utfor termostathuset så kan du sette en liten mutter rundt den og sveise mutteren fast i skruen!! så er det bare å vri på mutteren! jeg måtte sveise et par tre ganger før jeg fikk den til å sitte slik at den tålte å bli vridd rundt! NB!! vær forsiktig med varmen! jeg advarte deg jo tidligere i tråden om disse skruene :rolleyes: virker som både du og bilen din trenger litt lavere temperatur... ingen vits å bitre seg sånn på "boxer"! han prøver bare å hjelpe +++ at du burde slå opp i ordboka å finne ut hva ordene "ironi" og "humor" er... men du som ikke er "dum" trenger vel ikke detdoh Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Høy temp i tråden her etterhvert og det har bilen min også fått etter at jeg skiftet termostat. Noen ganger er den rett over midten men andre ganger er den litegrann høyere. Forgasseren min fucker dessuten opp hele greien med høyt turtall. Dvs. jeg tror det er forgasseren som gjør det. Eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 er det noe problem så lenge motoren ikke koker og slikt da? i bratte oppoverbakker osv.... ehh, temperaturen på gti'n min var på 92 grader ved vanlig langkjøring... husker ikke åssen termostat jeg hadde i den, eller hvor mange grader den var på altså, temperaturen var i følge kjøre computeren da Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Det høres nå ut som om den koker. Hører den plystrer når jeg stopper bilen. Men nå er det jo ekstra mye vann på den etter at jeg fylte opp i går igjen. Tror forgasseren min har en finger med i spillet her også. Den er helt føkket opp. Skal skifte til en Weber forgasser som jeg forhåpentligvis får på mandag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Det står i instruksjonsboka at nåla skal være ganske tett opptil den høyre streken. Hvordan mener du at motoren er for varm? Bare på grunn av måleren? Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg