_MazdaPowah_ Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Har fått tilbud om å kjøpe en turbo men veit ikkje om den er noe å ha. Eneste som sto på den var AiResearch t04. Men er det det samme som garret? Har en volvo 740tic 87 modell. Men der er det vel garret t3? Er t3 bedre eller dårligere enn t04? Og lurer litt på hva disse felgene her heter: Var litt dårli bilde men var eneste jeg fant i farten. Kan ta litt bedre bilde i morga:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 T04 er bedre på EN måte, og dårligere på en annen måte. T04-turboen vil ikke passe på bilen din om den ikke har T3-eksoshus... eller T3 Eksosflens mot manifolden. Jeg er ingen ekspert på turboer, men jeg etter det jeg har fått med meg, så er T04-turboer som regel ganske store turboer, som igjen krever mye eksos for å spoole skikkelig opp. Og 185hk som det er i din ET-motor, er LANGT ifra nok... du må opp i 400hesters klassen som regel. Det er DER T04-turboene starter. Skal du ha deg ny turbo, så se eventuelt etter T3/T04 Hybrid-turboer.. men da burde du mate på mer bensin enn 185hk for å få litt fart på snurra. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Refinement! Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Og felgene ser ut til å være Volvo Gemini 16" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MazdaPowah_ Skrevet August 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 okey! tenker jeg beholder den turboen jeg har nå da. Står vikingchip på den no og oppjustert trykk til 0.6-0.7. Men har bestilt 3" JT og pyseventil i dag. Men hva er passeli trykk på en 230et? Hvilken pris kan jeg forvente å få for felgene om jeg skal selle dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 efff at jeg ikke har bux nå. har vært på utkikk lenge nå etter Gemini hjul en stund nå. bra dekk på de? Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MazdaPowah_ Skrevet August 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Helt nye forran og halvt mønster igjen bak:) Hva kan jeg forvente å få for et sånt sett da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 okey! tenker jeg beholder den turboen jeg har nå da. Står vikingchip på den no og oppjustert trykk til 0.6-0.7. Men har bestilt 3" JT og pyseventil i dag. Men hva er passeli trykk på en 230et? Hvilken pris kan jeg forvente å få for felgene om jeg skal selle dem? he no en tedens til å brenne stempela, når du skrur opp trykke, får motoren ikkje får nåkk benisn Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MazdaPowah_ Skrevet August 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Jepp..men chippen skal nå klare å levere bensin til over 1 bar trykk. Men veit ikkje kor mykje rådane og diverse andre ting i motoren tåle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 kjør 1bar.. men bytt innmat før du bytter turbo.. og tror rådene kneker før du greier brenne stemplene dine! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MazdaPowah_ Skrevet August 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 kjør 1bar.. men bytt innmat før du bytter turbo..og tror rådene kneker før du greier brenne stemplene dine! Så jeg kan kjøre på 1 bar sånn motoren er nå og den turboen jeg har nå? Lurer på å bare glemme den turboen vist den er beregnet på over 400 gamp:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 ja en rein t4 blir nok i største laget om du skal kjøre så å si orginal motor, men om det er noe blod hissig med en anelse svensketrim(monster turbo og datasprut->dødt som faen opp til 4-5000rpm, og går som faen til 7000rpm) så er det bedre med t3, men finnes jo mange MYE bedre turboer enn orginale t3'en da, som kan levvere mer luft, lettere å spoole+++ spør 240 performance eller hva han heter, han som deler viking i norge, så vet jo han åssen trykk chippen greier jobe med, og hvor mye ca du kan ha før du makser rådene..men 1bar går fint, men tror ikke jeg ville gått over det med orginal innmat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MazdaPowah_ Skrevet August 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Okey:) Sendte PM til han nå;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.