ulfern Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 er litt nysgjerrig på egentlig hvor mange som bygger seg disse motorene.. legg ut her hva planene deres er,egne mods osv osv. hva dere har gjort og vil oppnå..bilder settes stooor pris på.. spørsmål og div diskusjon (om vw16vt) kan man vel også ta her.. intresant å se hvor mange som egentlig bygger disse.. sleng ut.. ;) Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Eg har såvidt begynt på 16vT. Siden motor blir nåke av det siste eg bygger til prosjektet så har eg ikkje planlagt alt som skal gjøres med den enda. Men til no så har eg kjøpt inn: S2 stempler og råder (Kommer nok til å kjøpe forsterka råder), Grenerør, olje kjøler, dyser og digifant lednings nett m/hjerne. Målet blir å passere 300 hk. Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Jeg er nysgjerrig på om det er noen i Norge som har en slik motor som fungerer optimalt, jeg.. Har aldri sett det, enda. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Mja, har en slik stående her og vente på bedre tider, er ikke bygget ferdig enda, men satser på å ha fyr på den ila vinteren. Specs: -KR-blokk. -Rs2-innmat. -Kortet S2 innsug og fuel rail. -Grenrør/manifold fra A.M.E-Racing. -550ccm Bosch dyser. -T04 Turbo (t3/4). -PL-kammer, Portet topp. -Racimex oljekjøler og brakket. -Schrick alu bunnpanne. Blokk og topp ble skrudd i molkyler og overhalt med nye lagre, pakninger, tetninger,etc. Blir holdt sammen av bolter fra ARP. Av girkasse blir det brukt 02A kasse med sinterlamell og pelequin diff. Prøver i første omgang å få dette til å fungere ilag med digifant innsprutet, står og pr idag org 16v pumpe på. Ellers står det en giga intercooler i front, blir 3toms eksos helt fra turbo til det ender bak bilen, 1,5 potter og litt v-bånd klemmer her og der. Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet August 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 høres bra ut.. er da noen som driver på! :D selv bygger jeg denne.. -kr blokk -std bærelager, blybronce rådelager -h-profil råder -smidd veiv -rs2 stempler som er frest, til 8.5.1 i komp -høyglans grenrør i rustfritt stål (portet) -innsug, med trakter og spalte -kortet rs2 fuelrail -500ccm rc engineering dyser -gt30r garret turbo (t04e) 4" inn og 2" ut.. -kr kammer(nye turbokammer kommer) -justerbare kamdrev -portet topp -3"eksos hele veien -stor intercooler 3" inn og ut.. -stor oljekjøler -02a kasse, har ikke ordentlig diff enda.. sjekker litt priser.. -a.c.t sinter clutch og heavy duty trykkplate. -alu svinghjul -autronic sm4 skulle gjærne fått fyr på den til sommeren igjen.. vi får se hvordan det går... :) Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Jeg er nysgjerrig på om det er noen i Norge som har en slik motor som fungerer optimalt, jeg.. Har aldri sett det, enda. Silver'n på forumet her har en som funker optimalt :) turbo og originale K-jet.. ingen problemer og går som ville faen! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet August 6, 2006 Rapporter Share Skrevet August 6, 2006 Jeg har 16vT som ikke fungerer optimalt... Press i bunnpanne, så har problem med veivhusventilasjon.. Jager på tomgang..Prøvd å bytte CO-Pot, men må vel bytte blå tempsensor og evt. tomgangsregulator..Gåen turbo nå, men skal bytte.. ellers.. G60 blokk med 16v topp S2 innmat Balansert veiv, svinghjul og sinter-clutch 440 cc/m dyser SNS stage 5 chip fra Frode Gulbrandsen/Polo Classic KKK K26 turbo Modifisert RS2 innsug Modifisert S4 turbomanifold Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Jeg hadde en som fungerte optimalt :D Den hadde jeg i 3 år før den tok kvelden. 1.8 KR motor med neddreide stempler, orginale råder, g60 toppakning, 440ccm dyser, egen laget eksos og innsugs manifoil, RS2 dyserekke, 2x eksos kammer, Garret t3 0.48 eksos. Målte 243 hk på hjulene på 1.4 bar med g måler. Kjører også digifant med egen mappet chip. Min 2. 16v motor nå som jeg er ganske fornøyd med: 16v topp på en 1.8l gti motor med neddreide stempler og ellers lik resten over. Har ikke målt denne da jeg trenger nytt panser på bilen. (Ø:corrado panser!) Min 3. 16v motor står fremdeles i motor stativet. Det er en 9a 2.0liter 16v med 50mm innsug, neddreide stempler, forsterkede lagre og ellers totalt overhalt. Denne skal selges da jeg har mistet interessen for vw. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Jeg er nysgjerrig på om det er noen i Norge som har en slik motor som fungerer optimalt, jeg.. Har aldri sett det, enda. Christian Rygge har vel en i Gull-Golfen Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Christian Rygge har vel en i Gull-Golfen Har ikke han bare en 8v crossflow der da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Har ikke han bare en 8v crossflow der da? Nei, det er Ole sin det (G60 Turbo) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet August 7, 2006 Rapporter Share Skrevet August 7, 2006 Driver selv å pusler med en 16vt -S2 stempler /råder -kortet S2 innsug og gasspjeld -TCR grenrør -T3/4 turbo -440cc flowmatchede dyser. -haltech Egentlig en "pilot" motor begynt på i passaten med mindre turbo,men skal nå luftes i mk1`ern. Test motor dette,har også en 2.0 16V som skal konverteres skikkelig over tid tenker jeg Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gezel_82 Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 hmmm..ingen som har en med 3-350 gamp? skal jo være mulig da..hmmm 16v motor blå skrift så er org 129hk så dette er i boks: s2 stempler og råder(som alle andre)hehe,disse blir vektjuster hos motorteknikk veiv hos motor tektnikk for balangsering s2 insug til modifisering hos en kamerat toppen har hvert hos motorteknikk og har blitt helt flonka ny med porting og ventiler og seter og planslipt og glassblåst grenrør med ekstern vestergate blokka har hvaert i syrebad og glassblåst og hvert på plansliping hos motorteknikk kammene er snart på vei til sliping intercooler= http://kimmit-sport.com/e-shop/product_info.php/products_id/183 dette feite luft filteret= http://kimmit-sport.com/e-shop/product_info.php/products_id/186 megasquirt 4bars mapp 550 simens dyser ny tørr coil black panel metere turbo er litt usikker ennå..men ar bare en s6 turbo foreløbig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gezel_82 Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 hvordan går det med din a ulfern? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Kimmit Sport er jo SSautochrome greier så de grenrørene og turboene ville jeg holdt meg unna. hmmm..ingen som har en med 3-350 gamp?skal jo være mulig da..hmmm Med portet topp, grenrør og en bra turbo så tror jeg nok 300 hk er ganske så lett oppnåelig. Med det oppsettet ditt Gezel, så tror jeg nok du kommer ganske langt. Ame racing har jo noen imponerende tall. http://www.ame-racing.de/dragracer/index.shtml Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.