Gå til innhold

vw 16v T tråden!

Ranger emnet


ulfern

Anbefalte innlegg

er litt nysgjerrig på egentlig hvor mange som bygger seg disse motorene..

 

legg ut her hva planene deres er,egne mods osv osv. hva dere har gjort og vil oppnå..bilder settes stooor pris på..

 

spørsmål og div diskusjon (om vw16vt) kan man vel også ta her..

 

intresant å se hvor mange som egentlig bygger disse..

 

sleng ut.. ;)

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

 

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eg har såvidt begynt på 16vT. Siden motor blir nåke av det siste eg bygger til prosjektet så har eg ikkje planlagt alt som skal gjøres med den enda.

 

Men til no så har eg kjøpt inn: S2 stempler og råder (Kommer nok til å kjøpe forsterka råder), Grenerør, olje kjøler, dyser og digifant lednings nett m/hjerne.

 

Målet blir å passere 300 hk.

Corrado G60 - Bruksbil

Golf Rallye - Bruksbil

Bobla 1300 - Søndagsbil

Golf 2 16vT - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, har en slik stående her og vente på bedre tider, er ikke bygget ferdig enda, men satser på å ha fyr på den ila vinteren.

 

Specs:

 

-KR-blokk.

-Rs2-innmat.

-Kortet S2 innsug og fuel rail.

-Grenrør/manifold fra A.M.E-Racing.

-550ccm Bosch dyser.

-T04 Turbo (t3/4).

-PL-kammer, Portet topp.

-Racimex oljekjøler og brakket.

-Schrick alu bunnpanne.

 

 

Blokk og topp ble skrudd i molkyler og overhalt med nye lagre, pakninger, tetninger,etc. Blir holdt sammen av bolter fra ARP.

 

Av girkasse blir det brukt 02A kasse med sinterlamell og pelequin diff.

Prøver i første omgang å få dette til å fungere ilag med digifant innsprutet, står og pr idag org 16v pumpe på.

Ellers står det en giga intercooler i front, blir 3toms eksos helt fra turbo til det ender bak bilen, 1,5 potter og litt v-bånd klemmer her og der.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres bra ut.. er da noen som driver på! :D

 

selv bygger jeg denne..

 

-kr blokk

-std bærelager, blybronce rådelager

-h-profil råder

-smidd veiv

-rs2 stempler som er frest, til 8.5.1 i komp

-høyglans grenrør i rustfritt stål (portet)

-innsug, med trakter og spalte

-kortet rs2 fuelrail

-500ccm rc engineering dyser

-gt30r garret turbo (t04e) 4" inn og 2" ut..

-kr kammer(nye turbokammer kommer)

-justerbare kamdrev

-portet topp

-3"eksos hele veien

-stor intercooler 3" inn og ut..

-stor oljekjøler

-02a kasse, har ikke ordentlig diff enda.. sjekker litt priser..

-a.c.t sinter clutch og heavy duty trykkplate.

-alu svinghjul

-autronic sm4

 

skulle gjærne fått fyr på den til sommeren igjen.. vi får se hvordan det går... :)

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

 

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 16vT som ikke fungerer optimalt...

Press i bunnpanne, så har problem med veivhusventilasjon..

Jager på tomgang..Prøvd å bytte CO-Pot, men må vel bytte blå tempsensor og evt. tomgangsregulator..Gåen turbo nå, men skal bytte..

 

ellers..

 

G60 blokk med 16v topp

S2 innmat

Balansert veiv, svinghjul og sinter-clutch

440 cc/m dyser

SNS stage 5 chip fra Frode Gulbrandsen/Polo Classic

KKK K26 turbo

Modifisert RS2 innsug

Modifisert S4 turbomanifold

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en som fungerte optimalt :D

 

P5140783.jpg

 

Den hadde jeg i 3 år før den tok kvelden.

1.8 KR motor med neddreide stempler, orginale råder, g60 toppakning, 440ccm dyser, egen laget eksos og innsugs manifoil, RS2 dyserekke, 2x eksos kammer, Garret t3 0.48 eksos. Målte 243 hk på hjulene på 1.4 bar med g måler. Kjører også digifant med egen mappet chip.

 

Min 2. 16v motor nå som jeg er ganske fornøyd med:

16v topp på en 1.8l gti motor med neddreide stempler og ellers lik resten over. Har ikke målt denne da jeg trenger nytt panser på bilen. (Ø:corrado panser!)

 

Min 3. 16v motor står fremdeles i motor stativet. Det er en 9a 2.0liter 16v med 50mm innsug, neddreide stempler, forsterkede lagre og ellers totalt overhalt. Denne skal selges da jeg har mistet interessen for vw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver selv å pusler med en 16vt

-S2 stempler /råder

-kortet S2 innsug og gasspjeld

-TCR grenrør

-T3/4 turbo

-440cc flowmatchede dyser.

-haltech

Egentlig en "pilot" motor begynt på i passaten med mindre turbo,men skal nå luftes i mk1`ern. Test motor dette,har også en 2.0 16V som skal konverteres skikkelig over tid tenker jeg

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm..ingen som har en med 3-350 gamp?

skal jo være mulig da..hmmm

 

16v motor blå skrift så er org 129hk

 

så dette er i boks:

s2 stempler og råder(som alle andre)hehe,disse blir vektjuster hos motorteknikk

veiv hos motor tektnikk for balangsering

s2 insug til modifisering hos en kamerat

toppen har hvert hos motorteknikk og har blitt helt flonka ny med porting og ventiler og seter og planslipt og glassblåst

grenrør med ekstern vestergate

blokka har hvaert i syrebad og glassblåst og hvert på plansliping hos motorteknikk

kammene er snart på vei til sliping

 

intercooler= http://kimmit-sport.com/e-shop/product_info.php/products_id/183

 

dette feite luft filteret= http://kimmit-sport.com/e-shop/product_info.php/products_id/186

 

megasquirt 4bars mapp

 

550 simens dyser

ny tørr coil

 

black panel metere

 

turbo er litt usikker ennå..men ar bare en s6 turbo foreløbig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kimmit Sport er jo SSautochrome greier så de grenrørene og turboene ville jeg holdt meg unna.

 

 

hmmm..ingen som har en med 3-350 gamp?

skal jo være mulig da..hmmm

 

Med portet topp, grenrør og en bra turbo så tror jeg nok 300 hk er ganske så lett oppnåelig.

 

Med det oppsettet ditt Gezel, så tror jeg nok du kommer ganske langt.

 

Ame racing har jo noen imponerende tall.

http://www.ame-racing.de/dragracer/index.shtml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår