Gå til innhold

450hk@8000 rpm

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det noen magisk grense med 8000 rpm?

Visst du bygger en amerikansk motor som skal varve 8000 rpm, står det i fare for at den tar ut en del mer en 450 hk, så da kanskje Ryengs forslag er bedre :)

 

Regner bare med at en såpass dyr motor skal monters i en bil som er ganske heftig oppsatt med alt fra bremser/understell/drivverk og karroseri.

 

...men visst du virkelig har finansene klar til et slikt motorkjøp og det er nært forestående, så kan jo dette vere ganske interessant

Ingen magisk grense nei, men "noe sånt no":D

Lyst på amerikans åtter pga. prisene på deler. Alt er jo så sykt billig! Har ikke undersøkt til Lexus åtter, men innbiller meg at det ikke er sammenligningsbart engang.

Hvor mye kan jeg regne med da, hvis jeg varver såpass mye? En 600-700hk motor blir vel bare ubrukelig til banekjøring, dersom det skal gjøres annet enn å slædde og burne, for det klarer man med 400-500 også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk heller lave dele- og trimdelepriser til UZ-FE-serien. Ikke så billig som f. eks. Chevrolet smallblock, men heller ikke så alt for langt unna.

*Host* Stakkars Øyvind, har japsesjuka slått seg på halsen og nå?

Kan du vise til noen priser? Ta for eks. kam, innsug og grenrør. :titties:

 

NB. Det er amcarforumet du har forvillet deg innpå IGJEN:win :win

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du en Corvete ZR1 motor og reduserer slaglengden med ei 305 veiv, Tilpass støtstengene så du får noe høyere en orginal komp. Finn en kam som passer til volumet og turtallsoppsettet dit.

Så er det bare å montere hedders og en programerbar hjerne.

Kan vl vere greit med een grundig balansering av bunpartiet og, men da tror jeg du skulle vere de jeg:)

 

Jeg trodde ZR-1 var en Lotus-bygget sak med egne lagerdiametre, borr-space, alu-blokk og 4ventilsteknikk. Tar jeg feil?. Og at 305`n er en S.B.C. basert stålmotor egnet for dreiemoment. Og med støpt veiv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ZR-1 var en Lotus-bygget sak med egne lagerdiametre, borr-space, alu-blokk og 4ventilsteknikk. Tar jeg feil?. Og at 305`n er en S.B.C. basert stålmotor egnet for dreiemoment. Og med støpt veiv.....

 

 

Fult mulig att den har andre lagerdiametere, det veit jeg faktisk ingen ting om.

Var vel egentlig mest for å ilustrere en måte å få ned slaget på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer met at LT5 motoren som kom i et begrenset antall Corvette ZR1 var et lotus bygge, 32 ventiler, helalu, og har ALT eget. En annen ting er å få tak i slike motorer, de er nå sammleobjekter.

 

Ferrari: At du bare ikke ringer til noen bra motor byggere enten i norge eller statene og spør hva som skal til for å få til dette du driver med.

 

Hadde fortsatt gått for en LS1 motor med mye lette deler og brukt endel coatings inni motoren for å få ner friksjonen som det høye turtallet vil forårsake.

 

Forslag til LS1 bygge: Orginal LS1 alu blokk og veiv, lette h-beam råder eller pulvermetall råder fra howards, lette stempler fra forex CP, Ross, JE e.l med tynne ringer og coating.

Komprosjons området som vil passe best på dette turtalls område er jeg ikke sikker på, men jo høyere jo bedre. Toppene ville jeg byttet eller fått portet livsjiten ut av, alt for å oppnå en høyere gjennomstrømmings fart på blandingen.

 

Ville og brukt titan innsugs ventiler, sodium fyllte LS6 ventiler, titan retainers og beheeve ventil fjærer.

 

Jesel har vel de beste rulle vippene som kan kjøpes for penger, så det ville jeg hatt til å dytte på ventilene.

 

Ville nok brukt LSX innsuget til F.A.S.T med 75mm eller 90mm throttlebody.

 

Kammen må du nesten ringe til Comp Cams Cam help og få en kam spesifikk til din aplikasjon.

 

Bruk også coatings hvor du kan, og en skikkelig olje pumpe, skikkelig register, ARP bolter over alt, bra pakkninger, LS1 edit eller HP tuner og en som kan programere, litt større dyser enn org, og ballanser SKIKKELIG. Og ja skikkelige lager over alt men det sier seg jo selv.

 

Kan være jeg har glemt noe, men men. Da får du bare spør, så skal jeg svare etter beste evne.

 

Og JA du må ha en T-56, 6trinns manuell bak denne motoren. Det hadde vert RÅTT.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å mate deg med teskje; du fikk linken til Lexus/Toyota V8-forumet og all infoen man trenger er enten listet opp eller linket der (se også: "Google motherfucker!"). Gidder du ikke bryr det meg ikke - jeg er ferdig med å mate trollene. Og om du ikke klarer å diskutére oppe på vårt nivå trenger du ikke poste her i det hele tatt; spammere og troll finnes det nemlig nok av på forumet fra før og de trenger ikke noe mere hjelp fra deg til å kjøre Bilforumet i grøfta.

Troll på forumet som kommer med japsepropaganda på amcarforumet i tide og utide har vi ja :puke:

Tenkte meg de prisene ikke var realistiske likevel nei.

Synd jeg ikke strekker opp på ditt nivå *Host* men jeg er ikke inne på Honda forumet og hoster og messer om V8 Motorer flere ganger i året:hello: . Tosk.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer met at LT5 motoren som kom i et begrenset antall Corvette ZR1 var et lotus bygge, 32 ventiler, helalu, og har ALT eget. En annen ting er å få tak i slike motorer, de er nå sammleobjekter.

 

Ferrari: At du bare ikke ringer til noen bra motor byggere enten i norge eller statene og spør hva som skal til for å få til dette du driver med.

 

Hadde fortsatt gått for en LS1 motor med mye lette deler og brukt endel coatings inni motoren for å få ner friksjonen som det høye turtallet vil forårsake.

 

Forslag til LS1 bygge: Orginal LS1 alu blokk og veiv, lette h-beam råder eller pulvermetall råder fra howards, lette stempler fra forex CP, Ross, JE e.l med tynne ringer og coating.

Komprosjons området som vil passe best på dette turtalls område er jeg ikke sikker på, men jo høyere jo bedre. Toppene ville jeg byttet eller fått portet livsjiten ut av, alt for å oppnå en høyere gjennomstrømmings fart på blandingen.

 

Ville og brukt titan innsugs ventiler, sodium fyllte LS6 ventiler, titan retainers og beheeve ventil fjærer.

 

Jesel har vel de beste rulle vippene som kan kjøpes for penger, så det ville jeg hatt til å dytte på ventilene.

 

Ville nok brukt LSX innsuget til F.A.S.T med 75mm eller 90mm throttlebody.

 

Kammen må du nesten ringe til Comp Cams Cam help og få en kam spesifikk til din aplikasjon.

 

Bruk også coatings hvor du kan, og en skikkelig olje pumpe, skikkelig register, ARP bolter over alt, bra pakkninger, LS1 edit eller HP tuner og en som kan programere, litt større dyser enn org, og ballanser SKIKKELIG. Og ja skikkelige lager over alt men det sier seg jo selv.

 

Kan være jeg har glemt noe, men men. Da får du bare spør, så skal jeg svare etter beste evne.

 

Og JA du må ha en T-56, 6trinns manuell bak denne motoren. Det hadde vert RÅTT.

 

Hvor mye gamp tror du en motor med slikt oppsett har? sånn ca?

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo vanskelig å si etter hva slags topper, komprosjon og kam det hadde blitt valgt, men tror nok at det hadde vert vanskelig å holdt den så langt nede som 450hk. Tipper ca 5-600hk

 

Men som sagt kommer det veldig ann på. Spesiellt på kammen.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår