Gå til innhold

Stambo´s 6N2.. :)

Ranger emnet


Stambo

Anbefalte innlegg

  • Svar 366
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bakfanger er jeg usikker på, men tror ikke det vil være så stor sak å fikse, karosseriet er jo likt på begge modellene. Front fanger er nok litt være, men det heteste tipset jeg kan komme med der må være å bygge om til facelift! Stikk til en hugger og kjøp skjermer, panser, framfanger lykter etc... alt fra dører og framover og start ombygningen.. :) Vil tro at det skal gå ;)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei Stambo,

 

Ikke så lenge siden jeg anskaffa en Polo selv, samme årsmodell med samme motor. Ser du nevner at du har chippa den, så er man jo litt nysgjerrig da :chevy

 

På hvilken måte ble det gjort? Gjorde selv? Evt. med hva/hvor?

Synes min må opp i uvanlig høy hastighet i forhold til girene, men det er kanskje bare meg (f.eks helst 80 om man skal bruke 5.gir). Ser at en del av "modifiseringene" går på å justere dette - og til det bedre, påstås det.

 

Ellers, flott bil! Har ikke så meget peiling selv, men et sted må man vel begynne :drive2

'01 VW Polo 1.4TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble chippet av Johan på chipsenter.no. Kan absolutt anbefales ;)

 

Ang hastigheten, er jeg ikke helt sikker på om jeg skjønner helt hva du mener, men kan prøve :P

5 giret er ikke veldig effektivt under 80km, da det er litt lite power under det. Men har ingen problemer med å kjøre gjennom en 60sone og opp i 80+ uten å gire. Men er jo heller ikke noe problem å kjøre opp til 80+ i 3.gir :D

Chip er morro, for bilen kan virkelig være morro å kjøre om en bruker girspaken litt på svingete føre! Får et MYE bedre arbedsregister og et vesetlig bedre skyv ;)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. ja, må jo det da :P Neei, trukke jeg gidder... har tenkt det maaaaange ganger (og enda en) men det blir for mye jobb og peng i forhold til hva en får igjen...

 

Har kjøpt nytt filter da! må bare ta ut halvparten som er nedi der for å få plass.. Haha :cocain:

DSC00326.jpg

 

:thumb

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nais! :)

 

Nei altså, 5. gir i 60-sona går absolutt ikke hos meg. På samme måten som om det blir noe særlig mindre enn 60 kan ikke en gang 4. gir brukes. Da tenker jeg på vanlig flat vei.

 

Når jeg mener det ikke går tenker jeg på alt for lavt turtall og drivkraft. Som om den begynner å fuske nesten. Hm, jaja.

'01 VW Polo 1.4TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turtall snakker du om da? har ikke problemer med å kjøre opp farta i 5.gir fra 1200rpm, men det hadde jeg ikke før chipp heller... Noe effekt å skryte av er det ikke der, men det er ikke noe problem. Fjusk er det hvartfall ikke.. Og kanskje ett tips, men når en er ganske godt nede på turtallet, så er det ikke altid best med full pedal.. Halv gass er bedre på min hvartfall.. :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fant ikke ett mindre filter a????!!!! hehe.

Du får forresten skrike hvis du trenger noen tegninger e.l. fra serviceprogrammet til vag, fått hele smella nå så har alle vag fra 78-06 elns.

 

Jeg har lite prosjekt med rør på vulvan nå også, ble trangt med 4 toms rør og slanger inn på turbon gett...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stambo, vet ikke helt. Det kan hende det går men det høres iallefall ikke ut som motoren trives. Den ligger vel kanskje på 2000rpm ved 100kmt i 5. gir? Noe sånt. Synes det virker kunstig lavt.. men så tror jeg 5. giret er veldig "langt" også.

'01 VW Polo 1.4TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. 2000 er vel kanskje rundt 80km.. 3000 er hvartfall 130km. Er du vant med diesel fra før da? er Mye høyere utveksling i diesel kontra bensin.. som gjør at du har mars fart på lavere turtall.. 2000 er jo krusetall.. der er det jo power nok til daglig bruk..

 

Jo, fant jo det da Ole ;) Saken er at jeg ikke fant noen mindre :titties:

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel er noe nytt for meg så det ligger nok noe der. Synes bare varebilen på jobben er f.eks veldig annerledes, men så har den vel en ekstra sylinder også.. Får observere litt og trekke konklusjoner etter hvert :) Takk for info så langt!

'01 VW Polo 1.4TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken farge har du på doningen da cubic? Hvis du har lik som meg har jeg lakkerte lister og øyelokk liggende som du kan kjøpe ;) Også skal jeg selge senkesettet, så skal du senke er det bare å si fra! ;)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn supermann-rød ca, så det vil vel ikke passe helt :p

Ellers en highline utgave med lakkerte utvendige lister, oppvarmede seter+speil, fjernstyrt s-lås m/ alarm, elektrisk takluke osv. Meget fornøyd så langt, og har ikke hatt noen som helst problemer (annet enn et par lyspærer som har røket, men det er jo forbruksvare :) Registerreim byttet noen hundre kilometer før kjøp.

 

Kjøpte den i midten av desember, så det er vel mye nytt enda som skal utforskes (har bla ikke fått prøvd sommerdekka enda) :D

 

Må legge til at jeg er utrolig fornøyd med piggfrie vinterdekk, som forsåvidt også er på lettmetallsfelger. Fikk med et sett helt nye på kjøpet. Jobbet med en del kjipe utgifter nå i starten da (omregistrering, forsikring [full-kasko, 1.årlig avdrag - sukk], veiavgift, eu-kontroll) så har ikke fått brukt no særlig på selve bilen.

 

Neste steg var å prøve å få pynta på utseende litt uten å måtte legge ut så alt for mye. Tenker da på enkle saker som selv nybegynnere kan gjøre på egen hånd :p (xenon-lookalikes, farging av kalipper, innstegslister.. tja.. er grønn på bil sånn praktisk sett, hehe.

 

Sommerdekka er noe slitt, så til neste sommer blir det vel å anskaffe et par nye + felger, så får vi se hva man bestemmer seg for :chatchairs

 

Kan legge ut noen bilder en gang, men nå er den både skitten og full av snø etter lengre jobbkjøring så det får bli etterhvert :p

'01 VW Polo 1.4TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Du har en Highline ja.. :) Takluke er digg da! :D Det skulle jeg også ha hatt.. men.. :)

 

Kjører selv på piggfritt, å det er veldig greit det :)

Senkesett syns jeg du må ha da ;) Har et til deg jeg vettu! :D FK justerbart. Går billig det nå, så bare å slå til ;)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår