Gå til innhold

da var bilen stjålet gitt!

Ranger emnet


jannis

Anbefalte innlegg

Dette er jo for dumt.. Greit, han stjal bilen din.. Har du ikke kasko? i såfall vurderer du det nå vil jeg tro! Er ikke noe du får gjort med det nå.. Seff. skulle dengt han for deg, hadde jeg truffet han på gata.. Se heller på løsninger.. Hva kan du gjøre for å kjøre han til ett erstatningskrav?

Ikke aksepter at saken blir henlagt slik uten videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke for lenge siden vært gjennom en tyveri sak på bilen min, saken ble henlagt ca 2 uker etter det ble raportert. Har du delkasko og alarm så slipper du egenandel, hvis ikke så må du nok dessverre betale egenandel.

I min sak så argumenterte jeg meg fram til delskyld av tyveriet pga bilen hadde blitt feilplassert av NAF, så om dem hadde plassert den riktig hadde bilen ikke stått så lenge ute og blitt reparert med en gang (innbrudd når bilen sto parkert hos verksted). Så da slapp jeg med 2000,- i stede for 4000,-

Mulig du kan være så heldig å slippe egenandelen siden bilen ble stjålet, men det er noe du må snakke med forsikringsselskapet om! Lykke til hvertfall, håper du får en god erstatning!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med utbetalingen etter tyveri? jeg hadde en bil som brant opp for meg, og da måtte jeg legge med kjøpekontrakten og kjøpesummen til forsikringsseleskapet. Da ble jeg "straffet" med at jeg kjøpte bilen billig av en kamerat, og fikk igjen det jeg ga for den som var MYE mindre enn bilen var verdt.. Så kan man nekte å si hva man ga for bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med utbetalingen etter tyveri? jeg hadde en bil som brant opp for meg, og da måtte jeg legge med kjøpekontrakten og kjøpesummen til forsikringsseleskapet. Da ble jeg "straffet" med at jeg kjøpte bilen billig av en kamerat, og fikk igjen det jeg ga for den som var MYE mindre enn bilen var verdt.. Så kan man nekte å si hva man ga for bilen?

 

Det er jo helt idiotisk! Spiller ingen rolle hva du betalte for bilen.. Det eneste som teller er hva du kunne fått igjen for den ved salg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo for dumt.. Greit, han stjal bilen din.. Har du ikke kasko? i såfall vurderer du det nå vil jeg tro! Er ikke noe du får gjort med det nå.. Seff. skulle dengt han for deg, hadde jeg truffet han på gata.. Se heller på løsninger.. Hva kan du gjøre for å kjøre han til ett erstatningskrav?

Ikke aksepter at saken blir henlagt slik uten videre..

 

Det er lite lønnsomt å ha kasko på en bruksbil til under kr 10k, så på den bilen hadde jeg ingen kasko. Tror kanskje jeg kunne ha levert eventuelle erstatnings krav til polititet. Det gjord jeg ikke fordi jeg ikke orket å bruke noe mer tid på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

europark svina fant bilen senere på kvelden, han blei tatt han jule nissen som tok den, sitter visst inne, fikk vel 14 dager straff han, så får han ikke erstatnings krav, fordi han var for fattig, jeg driter vel i om han er blakk eller ei, vil ha penger jeg, driter i om han bor i pappeske bak strømmen senter eller noe, da får han selge seg eller noe! her stjeler han bilen min, så får han 1 mnd, eller noe på gratis hotel, også kjent som fengsel, sikkert åpen soning med hull i gjerdene og meldeplikt en gang i året eller noe, skulle laga kleshengere av ballene hans

 

 

Spørsmålet er vel om du veit hvem hora er? Kan skaffe en chewy van og fire sorte kjeledresser jeg... Noen tenger og ståltråd og vi har en helaften.

"Jeg har lenge sett på det som et kvalitetstegn når musikk gir meg lyst til å invadere Polen." - DJ Smaagoth om Laibach

 

quattro familieræser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Blir så sint når jeg leser slike historier. Etter det jeg har skjønt nå, er du fattig, og stjeler en ting, så har du ikke erstattningsplikt? - Lure på å stjele munch malleriene jeg da, og ødlegge dem. Må bare i fengsel, ingen krav om erstattning på en ting som er uvurderlig for mangen.

 

Det skulle nå ha vert erstattnings krav på ting du ødlegger vel, om du stjeler den er vel ingen grunn til og slippe, og økonomi skal ikke spille noen rolle, det er da ikke offeret som skal lide? vet ikke hva jeg hadde gjort jeg, hatt lån på en bil, mens bilen hadde blitt rassert, kan jo være en dyr sak det, om motren har gått skeis. Argh! makan til tåplige greier. Alle tror bilen sin er trygg helt til det skjer noe. Hva er 14dager i fengsel for en som allerede har hatt flere dommer på seg? TÅPLIGE REGLER.

 

Hva med og søke om erstattning da, men i retten kommer du vel ingen vei tenker jeg.

Audi A4 2.8 Quattro

XAudi 80 1.8e Quattro

XAudi 80 1.8s

 

Audi S1 - Could you understand the beauty of the beast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, jeg kondolerer, det er veldig ille når det svinet som stjal den ikke kan betale for seg, men spørr du meg så skulle det ha vært en løsning på dette:

 

Hvis tyven var fattig, og ikke kunne betale erstatning, så får denne tyven den fengselstraffen det skulle være fks 1år, så etter dette blir han forpliktet til å ta seg en jobb ett eller annet sted, og 80% av pengene han tjente kunne gå til den han stjal fra!

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synd...husker fattern fikk bilen stjelt...ble stoppa av purken etter å grisekjørt hele gudbrandsdalen... motor var ikke seg selv etterpå...ingen erstatning... heldigvis daua tjuven,som er/var en lokal banditt i bygda av overdose...! god straff, selv om det var par år og mange forbrytelser senere...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår