Gå til innhold

Oh snap, jeg er speilreflekskameraeier!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Drømmekameraet mitt koster ca. 58,000 (Canon EOS 1Ds Mark II), så kommer også kvalitetsglass (objektiver) i tillegg da. Må jo matche opp prisen, noen gode objektiver ligger på rundt 10,000-15,000 pr stk. Så Du får en god bil for prisen av ett profft kamera. "Bare" med mitt Canon EOS 350D, så har jeg jo utstyr tilsammen for en fin bruksbil også..

 

Fotoutstyr koster peng, det koster mye peng. Ser selv at å sitte på foto og vidoeo sine sider, fort ender opp med 3-4K i ting jeg egentlig ikke trenger, men som er fryktelig morro å ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kit'et kom altså på 6500 kroner, slik jeg forklarte i den andre setningen i den forrige posten min.

 

 

 

Her er noen 100%-crops tatt i RAW-format, konvertert til PSD med Camera Raw defaults + cropping, 16 bit -> 8 bit, ARGB1998->sRGB og "Save for web". Totalt ubehandlede bilder altså, som brukes for å illustrére linsas skarphet:

 

Lillebror @ ISO100, 45 mm, f/6.3

100-crop.jpg

 

Hengelås oppe ved skolen @ ISO200, 37 mm, f/5.6

100-crop2.jpg

 

Ikke så grusomme resultater; når jeg tenker på hvor billig kitlinsa er kan jeg ikke være noe annet enn svært overrasket over hvor godt den oppløser. Og Olympus' 50 mm. f/2.0 Macro skal være ekstremt mye skarpere... :S

 

Noen vanlige bilder:

 

Etter middagen; ISO200, 14 mm, f/3.5, 750*1000

e500-9.jpg

 

Ute på fototur; ISO100, 35 mm, f/5.6, 1600*1200

e500-8.jpg

 

EDIT: En gravemaskin, ISO100, 45 mm. f/5.6, 1600*1200

e500-10.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen Olympus-eier, kan dette virkelig være tilfelle? Da er vi dokumentért to i Norge iallefall. Du er dobbel-kit-eier, er det ikke så, King of Cali? Hvordan trives du isåfall med 40-150'en? Jeg hører folk si den skal være svært god til prisen.

 

EDIT: Fine bilder aú.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen Olympus-eier, kan dette virkelig være tilfelle? Da er vi dokumentért to i Norge iallefall. Du er dobbel-kit-eier, er det ikke så, King of Cali? Hvordan trives du isåfall med 40-150'en? Jeg hører folk si den skal være svært god til prisen.

 

EDIT: Fine bilder aú.

 

Hehe, ja jeg er kjempe førnøyd og kan anbefale den på det sterkeste! ;):thumb

Toyota Camry 2.0 XLi 1989 modell ( http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=139246)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kommentarer og gode ord. Trives bare mere og mere med Olympusen min for hver dag som går, men et f/1.4-objektiv med mellom 20 og 40 millimeters brennvidde hadde vært kjekt å hatt; blir spennende å se hvordan Sigmas oppfører seg når folk begynner å fått testet denne med Four Thirds-fatning.

 

Laget forresten en VW-reklame av naboens Golf:

 

e500-11.jpg

 

 

 

 

EDIT:

Og et blomsterbilde fra dagens walkabout i nabolaget (1000*XXX):

 

e500-12.jpg

 

Akkurat her hadde det gjort seg med den krem-glatte bokeh'en man får med f. eks. Olympus' Zuiko Digital 35-100 mm. f/2.0. Men det er et objektiv til over 15.000 kroner :O

 

 

 

 

EDIT2:

Enda ett (1000*XXX):

 

e500-13.jpg

 

 

 

 

EDIT3:

OK, to til, også fra idag (1000*XXX):

 

e500-14.jpg

 

e500-15.jpg

 

 

 

 

EDIT4:

Ett siste blomsterbilde, siden de er så "enkle" å ta bilder av (XXX*1000):

 

e500-16.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange pene bilder her! Jeg er også nylig blitt dSLR eier, gikk for et Nikon D50 med Tamron 28-80mm og Tamron 70-300mm tele/macro objektiver. Kanskje ikke de beste objektivene, men en billig og grei måte å starte på. Legger ved noen bilder jeg har tatt:

 

DSC_0726.jpg

Audi A4 1.8T bilen til en kamerat, temmelig heftig bygg

 

DSC_0824.jpg

Første forsøk på fartsbilde

 

DSC_0821.jpg

Fartsbilde av Audi'en igjen

 

DSC_0079.jpg

Også bilen til en kamerat, vanvittig strøken og clean S14, med stooore bremser :)

 

DSC_0064.jpg

Litt annen vinkel..

 

DSC_0015.jpg

 

DSC_0010.jpg

 

DSC_0630.jpg

Bilen står ikke alltid på utstilling..

 

DSC_0116.jpg

Stoptech bremser

 

DSC_0108.jpg

Detaljbilde av justerbare coilovers

 

Det var noen bilder fra meg, kommer tilbake med mer :)

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange pene bilder her! Jeg er også nylig blitt dSLR eier, gikk for et Nikon D50 med Tamron 28-80mm og Tamron 70-300mm tele/macro objektiver. Kanskje ikke de beste objektivene, men en billig og grei måte å starte på. Legger ved noen bilder jeg har tatt:

 

Det var noen bilder fra meg, kommer tilbake med mer :)

 

Pene bilder ;)

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår