Gå til innhold

Ombygging: 740Tic Aut. til Manuell kasse.

Ranger emnet


Tsbusa

Anbefalte innlegg

Som topicens tittel, er dette masse jobb? (Tenker da arbeidet med å montere ekstra pedal og slikt. Og hvordan er det med mellom aklslingen, må det monterest ny?)

 

Har nemmelig funnet en 740Tic Aut. Og jeg har en M47 kasse (Vet det ikke er den sterkeste) liggende, og på langt plan, har jeg kanskje kommet til å bygd om til Manuell, men lurer litt på arbeidet rundt det..

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt jobb er det jo med alt, men du trenger; svinghjul, trykkplate, clucht, kasse med girspak og wire eller hydraulisk overføring og pedalsett, mellomaksel(med hardyskive?)

Alle hulla er der, både til pedalsett, nye innfestinger til kassa og mellomaksel.

 

Men hvorfor da ikke min???(HaHa den er jo konvertert...)

 

 

Mvh

Kim

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høggern er din venn, blir nokk mye tid der for å samle deler. var jo seff min tur til å oppleve girkasse havari. smart han som kombinerte automatkasse og turbo da bilen rullet ut fra fabrikken, men etter 21 år så er det vel ikke så mye å klage på.

fint å slure på motorvein i 40 med nødblinken på. Kunne jo ha rygget hjem, men det hadde ikke vært så kurant.

hvilke (års)modeller har hydraulisk clutch. og er dette vanskelig å montere?

hvilke biler sitter m90 kassa på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt jobb er det jo med alt, men du trenger; svinghjul, trykkplate, clucht, kasse med girspak og wire eller hydraulisk overføring og pedalsett, mellomaksel(med hardyskive?)

Alle hulla er der, både til pedalsett, nye innfestinger til kassa og mellomaksel.

 

Men hvorfor da ikke min???(HaHa den er jo konvertert...)

 

 

Mvh

Kim

Ikke glem støttelageret som skal inn i veiva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som du har piska den rimelig bra da siden du "slura" deg hjem. Da er det mye som kan være varmeskada :)

begynte å slure ved bomringen på skøyen så da stoppa jeg på nermeste bensinstasjon og sjekket olja osv. prøvde å vente 30 min for å se om jeg kom meg no lengre. medlemskap av naf hjelper jo på når man skal hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår