freser Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Har lenge tenk å bygge bilstereo i bilen min, men har aldri kommet så langt. Men da jeg begynte å jobbe på Hansen Radio & Tv i molde for ca 6mnd siden, kom jeg endelig i gang;) Planen min først var i sette inn: Hertz HSK165 Hertz Hx300 2 stk dynabel BF2502 Alpine CDA-9855R div stinger kabler Men kom kjapt over på andre tanker å satser stort;) Nå har jeg følgende: Hertz MLK3 + et par ekstea sett ML1600 Alpine IVA-D310RB PXA-H701 Connection "sonus" fordelingsblokk Connection "sonus" høytalerkabel Connection kondensatorer m/fordelingslokk og voltmeter Connection batteripolsko 1 Stk Powermaster 25amp batterilader 3 stk Connection "sonus" signalkabler 2 stk Audison Lrx 4.1k forsterkere Planen er å sette inn 2 stk 10" Hertz ML subwoofere(når de kommer i butikken) 1 stk MAXXIMA batteri(ikke bilde) Får bare håpe resultate av dette prosjekte blir bra;) Kommer flere bilder;) ;) ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freemason Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Oy! dette kan jo bli dritbra. Har du planer om å ikke ta ut lønn på en stund eller? Siter "Hvorfor kan ikke kvinner rygge?" Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markro Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 detta kan jo bli rått ja... lykke til med bygginga. husk masse bilder :disco Siter Vw passelat 1,8 1999 mod Kenwood, Pioneer, Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
freser Skrevet August 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 lønn må en ha:) men kjekt med fagbrev i tømring om helgene..litt ekstra i kassa:) :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
freser Skrevet August 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 noen bilder av speildeksela:) Vinkling: :) :) :) :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
freser Skrevet August 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Et par bilder av a-stolpen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 wow!! går fort her gitt ;) gleder meg til å se mer av dette.. hørt mye positivt om komponentene du bruker ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
freser Skrevet August 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
freser Skrevet August 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Her er et par bilder uner prøvemontering. Blei ikkje so gale når en fikk satt dem på;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gt-4-Ever Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Likte den vrien. Har ikke sett den før (tenker på delefilteret) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 HAr du lyttet deg frem til vinklingen på båndelementene? Ser ikke ut som dem spiller mot øret, og har fått inntrykk av at disse bør være rimelig bra vinkla. Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
freser Skrevet August 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Planen er å legge delefiltera rett bak bakseta. Skal bygge subbene bak seta med magneten ut. Er ikke helt sikker enda. Største problemet her var 2 ml basser i hver dør, spes når det ikke er elektrisk vinu. Mer utfordring, mer morro...happyhappy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
freser Skrevet August 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 vinklingen er grei, men kan hende diskantene kom for langt gak i forhold til mellomtonen. Må kansje bygge om litt akk der, får se når en blir ferdig;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
freser Skrevet August 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Legger ut bilder av dørsidene;) Flere kommer snart;););) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 HAr du lyttet deg frem til vinklingen på båndelementene? Ser ikke ut som dem spiller mot øret, og har fått inntrykk av at disse bør være rimelig bra vinkla. Så lenge du har diskanten som overtar der hvor den vertikale spredningen avtar drastisk, fungerer det greit. Det er nok ikke helt min favorittmontering så lenge bassmellomtonen står så lavt i døra, men det fungerer greit. Problemet er at du får et litt stort hull mellom båndet og bassmellomtonen. Det er prisen å betale for litt mer høyde på lydbildet. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg