GOLF393 Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 HEy folkens! nylig blitt eier av en golf 3 1,9 tdk. har lite peiling på diesel biler(biler i d hele tatt) og lurte på om noen kunne hjelpe meg litt. Synes det er utrolig plagsom vibrasjon av motor ved tomgang. er dette normalt? ja, den bråker og rister som en traktor, men med engang den får litt gass er den helt fin. kan det skyldes at motoren får for lite diesel? har da sittet i andre dieselbiler,nyere, og mener å huske at disse lagde en behagelig lyd og lite vibrasjon. takker for all hjelp jeg kan få... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Sliten motorgummi? Hva med å finjustere timingen på diesepumpa ørlite? Skal ikke mye til for å endre karakteristikken. Løsne de tre boltene rundt på pumpedrevet. NB! IKKE løsne den store i midten. Og husk, dette gjør du på eget ansvar :) Skal du gjøre det skikkelig lager eller kjøper du et timing-kit på biltema for å låse kam og pumpe. Men dette er ikke nødvendig all den tid du ikke skrur noen av drevene helt av. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Det er jo en "grov" motor for å si det sånn, så denne vubreringen må du bare finne deg i. En løsning er kanskje å justere opp tomgangsturtallet 100-200 omdreininger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GOLF393 Skrevet August 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 takker for svar. hva ligger tomgangen på bilene deres, min er på rundt 950rpm rett etter start. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Tja, si det, 850 kanskje? :wonder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Normalen på 1,9D er 900 +/- 30. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GOLF393 Skrevet August 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 THX, hvor mye vil finjustering av timingen på diesepumpa koste på et verksted? noen som vet? er dette noe enhver bilmekaniker kan eller må d inn til merkeverksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Hos meg så ligger nåla på det streket som er nærmest under 10-tallet når motoren er på tomgang.... Vet ikke hva det tilsvarer i runder men :wonder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 750 skulle vel det tilsvare på din skive. 250rpm per strek. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xGrape Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 min ligger på mellom 4 og 7 som du ser... Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Din moroklump :hammer *Mobbe xGrape fordi han ikke er med i turteller-klubben* :iconsm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GOLF393 Skrevet August 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 HEHE... har ikke turteller jeg heller, men trykket meg frem til d på kmstandleseren, dritfett med digital turteller... hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Om du skrur opp tomgangen så vil den ikke gå så "hardt" Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Om du skrur opp tomgangen så vil den ikke gå så "hardt" Stemmer det :cab Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GOLF393 Skrevet August 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Om du skrur opp tomgangen så vil den ikke gå så "hardt" hvordan skrur jeg opp tomgangen? med turtallsheveren(kaldstartanordning/choke)?? eller må jeg i fikle under panseret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg