Gå til innhold

Nødhammer

Ranger emnet


KriegHeim

Anbefalte innlegg

For det første hva skal du med en nødhammer?

Mine erfaringer er at ruta knuses\"popper" ut ved sammenstøt..

Og den mg logoen kan du sikkert pusse bort eller dra av (Hvis det er klistremerke)

 

Egentlig ett teit spørsmål, men jeg kan prøve å svare deg på det.

 

Si at jeg havner utenfor veien. Vinduet er inntakt. Det er el vinduer på bilen min, og vi kan si f.eks at sikringsboksen har smelt, og ingenting virker, og det brenner i bilen. Jeg sitter fast i selen, og får verken av meg selen eller trykt ut døra, og dermed sitter jeg bom fast mens jeg brenner ihjel i bilen. Da hadde en nødhammer til noen kroner fått meg løs fra beltet, knust ruta og antageligvis reddet livet mitt. Disse er jo ikke til pynt? Det er ganske mange liv som kanskje kunne ha vært spart viss de hadde tatt seg råd til en hundrelapp.. Men det var ikke det tråden handlet om, jeg vil ha linker/tips til noen som selger noen som ser helt greie ut.

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde vel alle nye biler (dvs med el.vinduer) leveres med slikt. Slike vinduer er man jo avhenging av at strøm for å kunne åpne. Noe som jeg antar vil kunne være et problem hvis man f.eks kjører i sjøen.

 

Greit nok at de kanskje er stygg de som er på biltema etc. men man har det vel ikke til pynt? Det beste er vel å finne et sted der det er lett å nå, uten at det er midt i trynet på alle.

 

For å finne skikkelige kan du jo sjekket skikkelige jernvarebutikker. Eventuelt kan du sjekke noen av billigvariantene for produsent, ser ikke bort i fra at de lages i forskjellige modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde vel alle nye biler (dvs med el.vinduer) leveres med slikt. Slike vinduer er man jo avhenging av at strøm for å kunne åpne. Noe som jeg antar vil kunne være et problem hvis man f.eks kjører i sjøen.

 

Greit nok at de kanskje er stygg de som er på biltema etc. men man har det vel ikke til pynt? Det beste er vel å finne et sted der det er lett å nå, uten at det er midt i trynet på alle.

.

 

Den skal ikke være til pynt, men om jeg får valget mellom en som er stilig og en som ser ut som den ble produsert i ukraina på midten av 60 tallet, så er vel valget ganske enkelt? :)

 

Denne så for så vidt ganske grei ut

 

1097243055_85_5.jpg&w=240&h=240

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en genial sak fra Osram for litt sia.. Lommelykt med nødhammer-spisser på lyktehuset, beltekutter OG masse røde dioder som blinket som varsellys. Var også magneter på lykte"hodet" som gjorde at du kunne sette den på taket ved ulykke og sette på rødblink-funksjonen. Nydelig.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en genial sak fra Osram for litt sia.. Lommelykt med nødhammer-spisser på lyktehuset' date=' beltekutter OG masse røde dioder som blinket som varsellys. Var også magneter på lykte"hodet" som gjorde at du kunne sette den på taket ved ulykke og sette på rødblink-funksjonen. Nydelig.[/quote']

 

Pris? Link?

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Volvo_gutten
Kjøpte en genial sak fra Osram for litt sia.. Lommelykt med nødhammer-spisser på lyktehuset' date=' beltekutter OG masse røde dioder som blinket som varsellys. Var også magneter på lykte"hodet" som gjorde at du kunne sette den på taket ved ulykke og sette på rødblink-funksjonen. Nydelig.[/quote']

 

Den har jeg oxo...discolyset er digg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår